ik ben 50 jaar en train nu regelmatig sinds mijn 30ste , daarvoor was ik kompetitie bokser van mijn 18 jaar tot 30 jaar. toen wij dertijds ons gingen inschrijven in fitness - bodybuilding zalen , de bodybuilding zalen waren meestal oude zalen waarvan een zelf totaal ineengelast was door de eigenaar die zelf zijn materialen maakte met oud ijzer en een las apparaat , dit was echt top toen.
overal waar we gingen waren de trainings schema"s ongeveer hetzelfde .
borst :
bench - incline bench - flat (of incline) flyes - cross over pull pull over
rug: high pulley - high pulley close grip - rowing - rowing dumbell - t-bar - low pulley
schouders : miltary press - arnold press - flyes - front elevation - rear delts flys - shrugs upright rowing
biceps: curl - dumbel curle alternate - larry scott curl- concentration curl
triceps : lying triceps elevation- triceps pulley- triceps dumbell extentions- pulley rhope extentions - kick-back
benen: squat- front squat - leg press (hack squatt) - leg extention - leg curl
kuiten - stannd en zittend
telkens 4x10 of zelfs 5x10-8
voorbeel split over 3 dagen en de split 2x herhalen per week ( split1 op maandag en donderdag, split 2 dinsdag en vrijdag en split 3 woensdag en zaterdag - zondag rus)
dat waren ongelofelijke trainingen van 75 tot 90 minuten
de mannen toen hadden ook geweldige fysieken , als je nu internet volgt spreekt men van max 4 oefeningen voor grote spieren en 3 voor kleine spieren
ikzelf train liever op het oude systeem maar volgens internet is dit totaal tegenprodctief , ok trainde ze vroeger elke spier 2x week
als deze trainingen zo tegen produktief zijn , hoe komt het dat de bodybuilders toen zo'n mooie en symmetrische fysieken hadden , terwijl ze toen wel doping gebruikten maar belange niet zoveel dan nu .
ik heb het altijd natuurlijk gedaan en had met dit soort trainingen snel resultaat ( totaal tegenovergesteld wat je nu leest ivm new school bodybuilding)
zijn er hier soms mesen met dezelfde ervaringen? pro's en contra's?
willen er sommigen mee debateren?
overal waar we gingen waren de trainings schema"s ongeveer hetzelfde .
borst :
bench - incline bench - flat (of incline) flyes - cross over pull pull over
rug: high pulley - high pulley close grip - rowing - rowing dumbell - t-bar - low pulley
schouders : miltary press - arnold press - flyes - front elevation - rear delts flys - shrugs upright rowing
biceps: curl - dumbel curle alternate - larry scott curl- concentration curl
triceps : lying triceps elevation- triceps pulley- triceps dumbell extentions- pulley rhope extentions - kick-back
benen: squat- front squat - leg press (hack squatt) - leg extention - leg curl
kuiten - stannd en zittend
telkens 4x10 of zelfs 5x10-8
voorbeel split over 3 dagen en de split 2x herhalen per week ( split1 op maandag en donderdag, split 2 dinsdag en vrijdag en split 3 woensdag en zaterdag - zondag rus)
dat waren ongelofelijke trainingen van 75 tot 90 minuten
de mannen toen hadden ook geweldige fysieken , als je nu internet volgt spreekt men van max 4 oefeningen voor grote spieren en 3 voor kleine spieren
ikzelf train liever op het oude systeem maar volgens internet is dit totaal tegenprodctief , ok trainde ze vroeger elke spier 2x week
als deze trainingen zo tegen produktief zijn , hoe komt het dat de bodybuilders toen zo'n mooie en symmetrische fysieken hadden , terwijl ze toen wel doping gebruikten maar belange niet zoveel dan nu .
ik heb het altijd natuurlijk gedaan en had met dit soort trainingen snel resultaat ( totaal tegenovergesteld wat je nu leest ivm new school bodybuilding)
zijn er hier soms mesen met dezelfde ervaringen? pro's en contra's?
willen er sommigen mee debateren?