Fitness Seller

Olie in voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
28 feb 2015
Berichten
1
Waardering
0
Het valt me op dat heel veel mensen geen olie in hun voedingsschema zetten (bv om in te bakken of door salade).
Gebruiken jullie dit niet?
 
ik zelf gebruik ong. 15 gram lijnzaadolie per dag, voor de rest haal ik mn vetten uit pindakaas e.d. Denk dat de meesten hier hun vetten uit noten, avocado, vette vis e.d. halen. Mooie eerste post btw.
 
Als ik wok gebruik ik redelijk veel rijstolie om deze in te bakken, deze reken ik niet mee want...
als de kip klaar is, dan gaat dat kip er even uit, en wok ik de groenten, daar gaat dan ook 250 ml bouillon bij en deze bouillon giet ik achteraf weg, dus de meeste olie zal dan ook gewoon weggegoten geweest zijn.

Als ik kip in de pan bak, tel ik dat beetje kokosolie ook niet mee

De sesamolie die ik nadien over mijn rijst/olijfolie pasta giet, die worden wel afgewogen en meegeteld, omdat de rijst en de pasta ook het meeste van die olie opnemen.

Verder een 40 gr walnoten per dag voor de vetjes.
 
Het valt me op dat heel veel mensen geen olie in hun voedingsschema zetten (bv om in te bakken of door salade).
Gebruiken jullie dit niet?

Ik gebruik ongeveer 1 eetlepel olie op 1 kilogram kipfilet.
Dat zou dus ongeveer neerkomen op 10 kcal (uit olie) extra per 125 gram kipfilet.
Aangezien ik 1 of 2 porties hiervan eet per dag, tel ik dit inderdaad niet mee.

Als ik echter pannenkoeken of wat anders ga bakken en ik gebruik hier extra olie bij, dan houd ik daar wat ruimte voor over (in MyFitnessPal) maar log het meestal niet.
 
Back
Naar boven