Fitness Seller

Olieprijzen springen de pan uit! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rebel_x

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2003
Berichten
5.496
Waardering
16
De diesel staat nu ook al boven de 1 euro!! :(
Wat vinden jullie er van? Ik vind dat we genaaid worden..
 
Dat vindt ik al langer, maar tja wat doe je eraan
 
Tijd voor een staking denk ik :coolnana:

Als iedereen zijn auto aan de kant zet, gewoon halvering van de prijzen eisen :D
of gewoon wat opstandig doen, overal gaan tanken zonder te betalen, zou dat iets worden ???
 
Genaaid? De vraag naar olie stijgt met de dag en het aanbod daalt met de dag. Dit is een heel logisch gevolg. Zeker nu de economie in Azië zo hard gaat is er ontzettend veel olie nodig. Olie wordt niet alleen gebruikt voor brandstof met ook voor de fabricage van plastics en bv geneesmiddelen. Bijna alle grote olievelden zijn op en de kleinere olievelden zijn relatief erg duur (zelfde investering in apparatuur om de olie op te boren maar stukken minder opbrengst). De komende 10 jaar zal de prijs van olie zo duur worden dat auto rijden op fosiele brandstoffen voor de normale mens niet meer te betalen is. Alle onzinnige stakingen en bullshit zal echt niet veel helpen. Tja, tijd voor een nieuwe energiebron, en snel!
 
Volgens mij zijn er olievelden en olie genoeg en zijn ze aan het zien hoe hoog
ze de prijs kunnen opdrijven?
Heb ik laats in een debat op TV iets over gehoord?
 
Rob G zei:
Genaaid? De vraag naar olie stijgt met de dag en het aanbod daalt met de dag. Dit is een heel logisch gevolg. Zeker nu de economie in Azië zo hard gaat is er ontzettend veel olie nodig. Olie wordt niet alleen gebruikt voor brandstof met ook voor de fabricage van plastics en bv geneesmiddelen. Bijna alle grote olievelden zijn op en de kleinere olievelden zijn relatief erg duur (zelfde investering in apparatuur om de olie op te boren maar stukken minder opbrengst). De komende 10 jaar zal de prijs van olie zo duur worden dat auto rijden op fosiele brandstoffen voor de normale mens niet meer te betalen is. Alle onzinnige stakingen en bullshit zal echt niet veel helpen. Tja, tijd voor een nieuwe energiebron, en snel!
Inderdaad, die opmars is volkomen normaal en niet tegen te houden.
Vergeet ook niet dat de Aziatische markt nu ook ontdekt is en binnen dit en 10 jaar daar ook zo goed als iedereen met een auto zal rondtoeren.
Vraag > Aanbod = Dure prijs.

Olie is uitputbaar en we moeten dringend naar alternatieven zoeken als we onze nakomelingen ook een leefbare wereld willen achterlaten.
Kernenergie? Natuurelementen (wind, zon, water...)? etc...

Maar wat ik echt lachwekkend vind, en vraag je dat maar eens af, is waarom men nog steeds geen alternatief gevonden heeft voor benzine of diesel voor de wagen.
In de huidige wetenschap kan al zóveel maar een wagen op pakweg water of op zn minst een alternatieve stof laten rijden lukt ze nog steeds niet... Begrijpen wie begrijpen kan.
 
Santoz zei:
In de huidige wetenschap kan al zóveel maar een wagen op pakweg water laten rijden lukt ze nog steeds niet... Begrijpen wie begrijpen kan.

Zal niet genoeg opbrengen zeker voor die geldwolven
 
kan allemaal alang elektriciteit, waterstof, en sinds kort op lucht (perslucht) en dat door een Belgisch bedrijf, maar volgens mij is de economie, de gebruiker er nog niet aan toe. Ook zal het wel tegengehouden worden door degenen die rijk worden van de olie.

ze zijn nu bezig op koolzaadolie (bio brandstof) maar als het echt ingevoerd wordt zal het toegevoegd worden aan de normale diesel en slechts 10 % uitmaken...

Zelfs voor die 10% zou men de productie van koolzaad enorm moeten verhogen, wat op dit moment nog pure fantasie is.
 
Rebel_x zei:
Zal niet genoeg opbrengen zeker voor die geldwolven

Ik denk anders dat de uitvinder hiervan zich een rijk man mag rekenen.
 
Ff credits aan de Drenten hé koolzaad olie komt uit Emmen!
Belgische uitvinders :roflol:
 
Ze zijn echt wel flink op zoek naar alternatieven voor fosiele brandstof. Maar zo makkelijk is dat niet. Het is niet zo dat je ff een staaf plutonium in je wagen mikt en met 230 over de snelweg vliegt. Dat is allemaal moeilijker dan het lijkt, het moet tenslotte ook rendabel zijn, en de meeste alternatieven zijn dat gewoon nog niet, dan is brandstof nog steeds goedkoper, ook met de huidige prijzen.

Maar het zal uiteindelijk toch op kernenergie aan moeten komen denk ik. En dan voornamelijk door kernfusie. Als ze dat proces in controle kunnen houden en op een veilige manier energie kunnen winnen dan zal het brandstofprobleem weer voor erg lange tijd uit de wereld geholpen zijn.
 
Zolang de olijfolie enigszins betaalbaar blijft is het wel ok :D
 
Het feit blijft allemaal wel dat de daadwerkelijke brandstof prijs per liter nog niet eens 1/3 is van wat je afrekent.. de rest is allemaal voor de overheid + beetje voor de leverancier..
 
Thanatos zei:
Het feit blijft allemaal wel dat de daadwerkelijke brandstof prijs per liter nog niet eens 1/3 is van wat je afrekent.. de rest is allemaal voor de overheid + beetje voor de leverancier..
yep, dat bedoel ik, we worden genaaid door de overheid :D
 
ik rij ongeveer 900 km in de week voor de baas, lekker met mijn eigen auto op LPG-G3:D


VOLLE GASTANK= 50 LITER * 0,37 EURO = 18 EURO VIJFTIG:D ;)

VERBRUIK: 1 OP 9 ( ongeveer) , dus de hele week voor 37 EURO rijden, terwijl ik 0,18 euro de km krijg ( onbelast) = 162 EURO!!!:D :eek: :cool:

LEVE DE LPG-G3;)
 
klusmier zei:
ik rij ongeveer 900 km in de week voor de baas, lekker met mijn eigen auto op LPG-G3:D


VOLLE GASTANK= 50 LITER * 0,37 EURO = 18 EURO VIJFTIG:D ;)

VERBRUIK: 1 OP 9 ( ongeveer) , dus de hele week voor 37 EURO rijden, terwijl ik 0,18 euro de km krijg ( onbelast) = 162 EURO!!!:D :eek: :cool:

LEVE DE LPG-G3;)

Moet je dan zo een tank in je auto laten bouwen of wat? en wat kost dat?
 
Rebel_x zei:
Moet je dan zo een tank in je auto laten bouwen of wat? en wat kost dat?
BESTE IS OM EEN 2DEHANDS AUTO TE HALEN WAAR AL EEN LPG INZIT

inbouw kost in Nederland een 1200 tot 1400 euro;)

( daarna moet hij nog gekeurd worden door www.rdw.nl ):D
 
tuurlijk zijn er andere energie bronnen

maar rijke sjeiks hebben een patent genomen op deze bronnen zodat ze een troef achter de hand hebben . nu brengt hun olie meer op en dat zal zo blijven

totdat het uitgeput wordt en wees maar gerust dan komen er oplossingen genoeg
 
Je kan natuurlijk ook altijd op slaolie gaan rijden, dat kost maar iets van 59 eurocent per liter :)
 
Back
Naar boven