Fitness Seller

Olijfolie ...

Bezoekers in dit topic

freggel88

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2006
Berichten
227
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
96kg
Vetpercentage
12%
Er wordt overal aangeraden om olijfolie door je shakes te doen. Dit zijn natuurlijk onverzadigde vetten, maar voegt het verder toe aan je schema(als je al veel onverzadigde vetten binnenkrijgt)?

meer op het toilet? :P
 
Nee dan voegt het niets toe. Enkel een overschot aan vetten. Maar het is wel handig om een beetje af te wisselen voor een volledig profiel. Maandag pindakaas,Dinsdag Cashewnootjes en bijv Woensdag een scheut olijfolie door je shake..
Als je olijfolie gaat verhitten verliest het zijn 'onverzadigdheid' dus denk hier even aan alvorens je denk 'gezond' te gaan bakken..

goede vraag trouwens
 
Gebruik Macadamia olie, smaakt minder en is gezonder.
 
Er wordt overal aangeraden om olijfolie door je shakes te doen. Dit zijn natuurlijk onverzadigde vetten, maar voegt het verder toe aan je schema(als je al veel onverzadigde vetten binnenkrijgt)?

meer op het toilet? :P
Waar dan? Ik hoor dit nooit namelijk.
 
denk idd dat afwisselen goed is, alleen maar vet uit noten/pindakaas halen wordt ook een beetje saai na een tijdje
 
Olijfolie is goed, mensen die veel olijfolie eten hebben minder vet, check ergogenics en zoek er maar op. Vind wel dat je naast olijfolie nog genoeg omega 3's binnen moet krijgen..
 
+1

Ik lees het hier nu voor het eerst lol. Lijkt me btw erg ranzig, verpest meteen je lekkere shake! :D

Vandaag maar eens gedaan. Een eetlepel olijfolie proef je niet eens door je shake heen.

Bekende personal trainers etc. doen vaak olijfolie in shakes, omdat je shakes toch snel wegdrinkt meestal.

Een afwisseling is inderdaad het beste lijkt mij.
Btw, het erasmus zegt wel inderdaad dat boven de 150 graden het olijfolie schadelijk maakt voor je lichaam, maar andere bronnen zeggen dat wanneer olijfolie lang wordt verwarmd op 150+ graden dat het dan schadelijk wordt.
 
meten jullie hoeveel olijfolie je gebruikt? want wat extra olie kan al snel een behoorlijk verschil in kcal maken. Maar zou niet weten hoe ik bijv 15ml moet meten. en een eetlepel is wel heel grof geschat. we heben eetlepels in 3 verschillende maten:p
 
ik doe bij men middageten 2 eetlepels olijfolie (koud over me ete heen) en savonds doe ik hetzelfde.. smorgens en savons dan ook nog is gewoon een eetlepel pindakaas in men mond...
 
ik doe bij men middageten 2 eetlepels olijfolie (koud over me ete heen) en savonds doe ik hetzelfde.. smorgens en savons dan ook nog is gewoon een eetlepel pindakaas in men mond...


Dat doe ik dus ook vaak
 
verwerk je de kcal uit de olijfolie in je schema?
 
Ik heb lang elke Kcal opgeschreven. Elke gram afgewogen etc. Nu doe ik dat niet meer, en ga ik op gevoel. Niet omdat ik geen streng dieet meer heb, maar gewoon omdat je weet wat er ongeveer in kan. Vroeger had ik altijd een hekel aan mensen die zeiden 'een scheutje' of een eetlepel.. Want hoeveel is dat dan precies? Veel vergeten echter dat ook niet elke dag 3000Kcal nodig is. Soms is 2600Kcal genoeg, en soms ben je er met 3400 nog niet. Ook heb je niet elke dag 30% proteinen nodig, en soms ik er gewoon weg meer vraag naar vet of koolhydraten. Maak jezelf niet gek door alles te tellen. Probeer zo snel mogelijk te vertrouwen in jezelf. Als je merkt dat je tussen de 90 gram en 110 gram brinta kunt pakken zonder te wegen (als je 100gram nodig had) laat dan direct de volgende keer de weegschaal staan.
 
Ik had vanmiddag trouwens bij Oprah ook zoiets gehoord, dat je olijfolie niet moet voorverhitten in de pan als je wat klaarmaakt, maar gewoon door het eten (vlees, groenten etc) smeren en het erin wrijven.

btw, ik kijk niet naar oprah, maar had het toevallig gezien vanmiddag. Het ging over gezondheid en fitheid.
 
verwerk je de kcal uit de olijfolie in je schema?

zeker weten.

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:08 ----------

Ik heb lang elke Kcal opgeschreven. Elke gram afgewogen etc. Nu doe ik dat niet meer, en ga ik op gevoel. Niet omdat ik geen streng dieet meer heb, maar gewoon omdat je weet wat er ongeveer in kan. Vroeger had ik altijd een hekel aan mensen die zeiden 'een scheutje' of een eetlepel.. Want hoeveel is dat dan precies? Veel vergeten echter dat ook niet elke dag 3000Kcal nodig is. Soms is 2600Kcal genoeg, en soms ben je er met 3400 nog niet. Ook heb je niet elke dag 30% proteinen nodig, en soms ik er gewoon weg meer vraag naar vet of koolhydraten. Maak jezelf niet gek door alles te tellen. Probeer zo snel mogelijk te vertrouwen in jezelf. Als je merkt dat je tussen de 90 gram en 110 gram brinta kunt pakken zonder te wegen (als je 100gram nodig had) laat dan direct de volgende keer de weegschaal staan.

Begrijp je ook volkomen. Als je het lang doet volg je op een gegeven moment ook je gevoel. Een schema is alleen voor herinnering en ervoor zorgen dat je je lekker voelt, omdat je volgens DAT schema eet.
 
zeker weten.

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:08 ----------



Begrijp je ook volkomen. Als je het lang doet volg je op een gegeven moment ook je gevoel. Een schema is alleen voor herinnering en ervoor zorgen dat je je lekker voelt, omdat je volgens DAT schema eet.

Precies +1

---------- Toegevoegd om 13:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

waar komt dit verschil vandaan dan??


Als je bijvoorbeeld Zaterdag en Zondag rust hebt gehad, en traint op Maandag niet al te zwaar.. dan zal je lichaam veel minder energie nodig hebben om te trainen en herstellen. Als je daarentegen op Woensdag Die-hard je benen aanpakt en de andere dag ook nog eens flink je rug onder handen neemt, kost dit veel meer energie. Je lichaam heeft dan namelijk extra voeding nodig om te herstellen van woensdag + energie voor training van donderdag + nog eens herstellen van donderdag.
 
Interessant, zat te denken om gewoon 50 ml door me shake te gooien. Kom toevallig vandaag niet aan me cals en heb bijna niks meer in huis. Wat denken jullie ?
 
Back
Naar boven