Fitness Seller

Olympic Bastard Barbell by Sttrengthshop

Bezoekers in dit topic


Prijs 229 euro
Prijs: zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.
Leveringstijd : 7 dagen (niet slecht tijdens Corona)
Verpakking: rechthoekige verpakking met daarin een langwerpige ronde koker: de koker was volledig in stukken. Dus daar mogen ze gerust wat meer op letten
Eens uit de verpakking: de barbell had overal een laagje olie ter bescherming;
SPECS:
Weight: 20kg
Length: 2.2m
Shaft: Sprung Steel
Shaft Diameter: 28mm
Distance Between Rings: 810mm and 910mm
Centre Knurling? No
Knurling Type: Medium
Sleeve Type: Needle Bearings, Brass Bushings & Ball Bearings
Max Load/Rating: 1500lbs static rating, 205K PSI Tensile strength

Eerste zicht: zeer mooie, fijn afgewerkte barbell (zwarte elastieken op de sleeves en geen rode.. Vreemd... ze wil de bastard power bar imiteren :)

Knurling: niet te agressief maar super "klevend". Zeer tevreden daarover.

Sleeves: in het begin draaide ze maar 2 a 3 keer rond als je er een draai aan gaf. Ik contacteerde SS en ze zeiden me dat dit normaal was en als ik er een beetje aan zou draaien dat veel beter zou worden. Ze hadden gelijk. Relatief goede spin voor deze prijscategorie. "Each sleeve in these bars consist of one needle bearing, two ball bearings, and one brass bushing. " De sleeves zijn licht geribbeld, zoals bij ATX barbells. Werkt goed.

De bar heeft een deftige whip eens je boven de 160 kilo squat of deadlift maar niks overdreven.
Voor de powerclean merk ik dat deze echt heel goed zal zijn.

Garantie: er was heel veel onduidelijkheid. Voorlopig heb ik per mail een bevestiging gekregen dat het om een levenslange garantie gaat.

De coating: "Black chrome plating. " Wat dit precies inhoudt zullen de experts onder ons beter kunnen uitleggen denk ik.

De knurling op de barbell is overal zeer mooi afgewerkt. Ik bedoel dat er geen stukken zijn maar de knurling "anders" is.

COnclusie:

Voor deze prijs een zeer mooie deal. Mooie specs, mooie bar...

Het enige wat ik wat vervelend vind is de onduidelijke antwoorden omtrent de levenslange garantie.

Mijn advies. Ik raad deze barbell zeker aan... moest de ATX olympic bearing bar van 299 euro beschikbaar geweest zijn, en waren de verzendingskosten wat minder, dan zou ik wel de atx gekocht hebben omwille van de reputatie en duidelijkheid over de garantie.
Dus wie 340 euro kan geven aan een BESCHIKBARE barbell, raadi ik de atx barbell aan, zoniet is deze van 229 + 20 een zeer mooi alternatief.
De kritieken die ik vroeger had gehoord over de ss barbellen zijn niet van toepassing op deze barbell: zeer mooi en fijn afgewerkt, goeie prijs.

Ik ga nog wat foto's opladen en een paar fillmpjes morgen van de lifts om jullie een idee te geven.

Mocht deze review nog wat ontbreken, laat me maar iets weten.
 
Back
Naar boven