XXL Nutrition

Olympische oefeningen leren in Amsterdam

Bezoekers in dit topic

Arconis

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2007
Berichten
344
Waardering
7
Na ruim een jaar me gericht te hebben op het powerliften ben ik langzaam steeds meer geinteresseerd geraakt in het gewichtheffen. Nu zou ik dan ook graag de snatch en de c&j willen leren. Alleen waar? Ik woon in Amsterdam en een korte zoektocht via google heeft me geleerd dat dit bij het USC mogelijk is. Echter na het lezen van het volgende op de site van het USC twijfel ik of dit de beste plek is om de olympische oefeningen te leren? Dit staat er:

Lesinhoud
De lessen bestaan uit:
* gewichtheffen in circuitvorm (WAC-methodiek), aangevuld met extra oefenstof;
* opbouwen van intensiteit, volume en variaties in belastingsprotocollen;
* ruime aandacht voor de basishouding en varaties in houdingen en tilsTen;
* combinaties van statische, dynamische, ballistische en plyometrische belastingsvormen.

Mijn vraag is nu: Kent iemand binnen Amsterdam een goede plek om de eerdergenoemde oefeningen goed aan te leren?
 
Laatst bewerkt:
Excuus ik drukte per ongeluk op de post button, vandaar dat er eerst niets stond :P.
 
Na ruim een jaar me gericht te hebben op het powerliften ben ik langzaam steeds meer geinteresseerd geraakt in het gewichtheffen. Nu zou ik dan ook graag de snatch en de c&j willen leren. Alleen waar? Ik woon in Amsterdam en een korte zoektocht via google heeft me geleerd dat dit bij het USC mogelijk is. Echter na het lezen van het volgende op de site van het USC twijfel ik of dit de beste plek is om de olympische oefeningen te leren? Dit staat er:



Mijn vraag is nu: Kent iemand binnen Amsterdam een goede plek om de eerdergenoemde oefeningen goed aan te leren?

Leuk dat je aan het gewichtheffen slaat.

Je kan in het USC goed trainen hoor.
De meeste instructeurs hebben een gewichtheftrainer diploma, die kunnen je best wat leren.

Ik kan je ook aanraden eens dinsdag en donderdag vanaf 17:30 langs te komen om te kijken. Dan traint Tom Bruijnen daar met de NL selectie.

Die zou je ook wat kunnnen adviseren

Voor vragen kan je me altijd bereiken

mvg

Bram van Koppen
 
Je kan zelfs af en toe bij het ROC van Amsterdam bij de Gaasterlandstraat af en toe aankloppen (als ik er werk). Zit bij Amsterdam Rai, kan ik je ook de basics leren. Daar traint orangkuat ook. USC is overigens een prima plek.
 
Back
Naar boven