AndroidHealthClinic

Om de 2 weken wisselen met kcals (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Hey,

Ik las ergens - ben URL kwijt :( - over een methode waarbij je 2 weken bulkt en de daaropvolgende 2 weken weer mindert in je kcals-inname. De achterliggende gedachte is dat je lichaam in de bulk-periode op ten duur onefficient met het voedsel dat je naar binnenschuift omgaat. Als je na 2 weken bulken dan weer in je kcals mindert, gaat je lichaam weer efficienter om met het eten. Door telkenmale af te wisselen houdt je je lichaam scherp.

Nu weet ik dat het verhaal over onefficiency bij bulken waar is, maar kun je daadwerkelijk een voordeel halen uit bovengenoemde methode? Doen mensen hier dit of iets wat erop lijkt Of is dit de reinste crap?
 
Ik heb een dergelijk artikel gelezen op ergogenics.

ik zou zeggen probeer het een keer uit;)
 
heb da ook gelezen en heb hier zelf ook een boek liggen daarover.
kan er niet wijs uit en heb da eens gevraagt in men vorige topic maar gene reactie.

in da boek staat een schema.
ma:laag
di;middelmatig
woe:hoog
do:laag
vrij:middelmatig
za:laag
zo: junkdag.

weet dat er verschillende manieren bestaan.
ooit heb ik eens moeten doen 3dagen hoog en 1ne dag laag,zo door gaan.

was maar even ter info.
dus zoals huckfinn zit ik ook met die vraag.

het zou bedoeld zijn om je stofwisseling snel te houden en zo minder kans hebt op vet aanzetten.
het stuk dat hier in staat staat in men ander topic geciteerd
"berekenen en een paar vragen"

ben benieuwd..
bakkerke...
 
bestaan zo veel soorten cyclingschemas
 
calibre zei:
bestaan zo veel soorten cyclingschemas

...

Maar weet je of dit voordelen heeft ten opzichte van gewoon bulken?
 
ja volgens mij schrijft Chris Aceto daar wel over. Ik zal eens kijken of ik daar wat over kan vinden. Hij predikt een aantal dageen hoog in de kh's, en dan weer een tijdje niet etc. En zo ook met eiwitten.
 
huckfinn zei:
...

Maar weet je of dit voordelen heeft ten opzichte van gewoon bulken?

sorry, ken eigenlijk niemand die deze echt toepast.....

heb espi op een ander forum eens over 1 horen praten. miss weet zij er meer van.
 
is toch gewoon het principe van cyclen alleen dan uitgesmeerd over langere periode's, in dit geval 2 weken.
 
boogie zei:
ja volgens mij schrijft Chris Aceto daar wel over. Ik zal eens kijken of ik daar wat over kan vinden. Hij predikt een aantal dageen hoog in de kh's, en dan weer een tijdje niet etc. En zo ook met eiwitten.
Dat met het wisselen van KH's dat doe ik nu ja:)
 
#3 DROP PROTEIN INTAKE EVERY SIXTH DAY

This is one of those deals where less turns out to be more. Let's say you're rolling right along in your normal pattern of eating protein to build muscle. Then, once every six days you decrease protein to .5 to .7 g per pound of bodyweight while increasing carbs accordingly (a 200-pound bodybuilder, for instance, would take in an additional 60-100 g of carbs to make up for what he is losing in protein on that day of protein reduction). This sudden drop in protein sets off an internal alarm that shifts the body into a protein-preserving mode to guard against deficit. Once you return to your standard protein intake, you're more likely to add more muscle mass because the body continues to produce the enzymes and hormones triggered by the one-day protein drop.

tkan dus ook met eiwitten.

bron: http://milossarcev.com/board/index.php?topic=1893.0
 
Ik heb in het tijdschrift Musclemag ook eens zo'n artikel gelezen. Het kwam in 2 delen (editie van april en mei) en was geschreven door Sebastian Maclean.
De onderbouwing ervan klonk erg goed, en ik was zelf ook van plan om na de zomer een tijdje dit schema te gaan volgen.


Mocht jij dit schema gaan volgen, dan zou ik het leuk vinden als je ons iets over de resultaten kon vertellen ;)
 
Twee weken bulken en dan 2 wkn cutten komt van Akerfeldt en heet ABCDE.
Voor een vrouw eig best heel geschikt, al zou ze dan tegennatuurlijk moeten eten: dwz. bulken in de eerste 2 wkn (dan lijkt een vrouw meer op een man) en cutten in de laatste 2 wkn van de cyclus (terwijl de meesten dan juist meer trek hebben en trouwens daadwerkelijk ook iets meer kcals verbranden).

Wateengedoe2 had het een tijd geprobeerd en wat heen-en-weer gemeeld met Akerfeldt (een Zweed) en die had toegegeven dat de bulk%s iets te hoog gegrepen waren.

Zoek dus gewoon hier en op Internet naar ABCDE (anabolic burst cycling bla bla)
 
(Soulfly) zei:
Dat met het wisselen van KH's dat doe ik nu ja:)
dat doe je nu zeg je.
in de bulk??
en en,je maakt me nieuwsgierig :D

ja wat wil je met zo een karig antwoord ;)

kan je iets meer in detail treden??thx
 
boogie zei:
#3 DROP PROTEIN INTAKE EVERY SIXTH DAY

This is one of those deals where less turns out to be more. Let's say you're rolling right along in your normal pattern of eating protein to build muscle. Then, once every six days you decrease protein to .5 to .7 g per pound of bodyweight while increasing carbs accordingly (a 200-pound bodybuilder, for instance, would take in an additional 60-100 g of carbs to make up for what he is losing in protein on that day of protein reduction). This sudden drop in protein sets off an internal alarm that shifts the body into a protein-preserving mode to guard against deficit. Once you return to your standard protein intake, you're more likely to add more muscle mass because the body continues to produce the enzymes and hormones triggered by the one-day protein drop.

tkan dus ook met eiwitten.

bron: http://milossarcev.com/board/index.php?topic=1893.0
jammer dat da in het engels is en die site ook :( :(
ben niet zo geleerd op gebied van talen :D jammer
 
vind het jammer dat er hier niet dieper op ingegaan wordt :-(((((((
 
Back
Naar boven