Fitness Seller

Omega-3 visolie (1 gram EPA en DHA) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VictorRwh

Novice
Lid geworden
23 mrt 2017
Berichten
12
Waardering
5
Lengte
1m89
Massa
76kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,
Ik probeer tegenwoordig na advies van Galen, zowel hier op het forum als in zijn boek, ongeveer 1 gram EPA en DHA per dag binnen te krijgen tegen acne.
Ik heb ook van andere leden gelezen dat het voor hun werkt maar niet welk merk ze daarvoor gebruiken.

De capsules die ik gebruik bevatten per stuk:
Visolie 1000mg
EPA 180mg
DHA 120mg
Vitamine E 2,683mg

Hierbij komt het er op neer dat ik er 6 per dag neem (3x2 bij maaltijden).
Dit betekent dus ook dat ik per dag 6gram visolie neem. Hier kan ik weinig over vinden aangezien de ADH veel lager ligt en elk product adviseert om de aanbevolen hoeveelheid niet te overschrijden.
Voor deze capsules is de ADH 3 stuks.

Nu zijn mijn vragen:
Wat is jullie advies voor visolie, welke halen jullie? Ik heb inmiddels al gezien dat de verhoudingen bij XXLnutrition al beter liggen.
Nemen jullie gewoon veel capsules in door gewoon het advies te negeren? (Net als ik eigenlijk)
Zo ja, merken jullie gevolgen van het langdurig gebruiken van hoge doseringen?
 
Probeer eens hoge dosis zink, voor vis olie is dit een goed merk maar redelijk duur
 
Probeer eens hoge dosis zink
Heb ik ook erbij, ik ben 4 dagen geleden begonnen met 46mg zink.
Zo uit mijn hoofd.... Ik slik 40mg los en heb de multivitaminen van XXL, volgensmij zit die rond de 6.
 
Het is inderdaad goed om visolie en zinc te nemen tegen acne. Wat doe je hiernaast qua skincare? Persoonlijk heb ik de meeste benefits gezien door een goede cleanser, serum en moisturizer te gebruiken. Eerlijk gezegd merk ik daarmee betere improvements dan wat supplementen te nemen.

Je zou bijvoorbeeld naar een miccelair water cleanser kunnen kijken. Daarnaast checken of je een vette huid hebt en daarvoor een moisturizer die je huid niet nog vetter maakt. Het meest belangrijke is een goede serum. Kijk eens naar de serums van the ordinary, zoals de niacin + b5 serum en/of een peelingserum (salycilic acid bijv.).
 
Nu zijn mijn vragen:
1. Wat is jullie advies voor visolie, welke halen jullie? Ik heb inmiddels al gezien dat de verhoudingen bij XXLnutrition al beter liggen.
2. Nemen jullie gewoon veel capsules in door gewoon het advies te negeren? (Net als ik eigenlijk)
3. Zo ja, merken jullie gevolgen van het langdurig gebruiken van hoge doseringen?
Heb je vragen even genummerd om ze wat makkelijker te beantwoorden.
1. Ik gebruik zelf momenteel eentje die ik heb gevonden bij de Big Bazaar, met dezelfde verhoudingen als die van jou. Ik wil echter switchen naar de Ultra pure fish oil van XXLnutrition. Geen idee of het verschil maakt qua zuiverheid, of dat het gewoon marketing is. Maar voor die ene euro extra wil ik dat risico wel nemen. Heb gekeken naar de meest zuivere variant van visolie, namelijk dmv CO2-extractie, echter betaal je dan 50eu+ per potje.
2. Ik neem ook 6 caps per dag, 3 sochtends & 3 savonds. Al moet ik wel eerlijk zijn dat ik het best vaak vergeet.
3. Ik doe het voor mezelf voor de algemene gezondheidsvoordelen die eraan zitten. Daarnaast geen idee of het placebo is, maar ik merk dat ik er oprecht ook positiever in het leven door sta. Verder heb ik het nooit gepakt voor acne. Als ik eerlijk ben, wat mij (en vrienden van mij) daarbij het beste heeft geholpen is niet meer warm douchen. Gewoon lauw of echt koud. Heeft echt wonderen gedaan voor m'n huid. Uiteraard is dit ook maar anekdotisch, maar wellicht iets wat jou ook zou kunnen helpen.
 
Het is inderdaad goed om visolie en zinc te nemen tegen acne. Wat doe je hiernaast qua skincare? Persoonlijk heb ik de meeste benefits gezien door een goede cleanser, serum en moisturizer te gebruiken. Eerlijk gezegd merk ik daarmee betere improvements dan wat supplementen te nemen.

Je zou bijvoorbeeld naar een miccelair water cleanser kunnen kijken. Daarnaast checken of je een vette huid hebt en daarvoor een moisturizer die je huid niet nog vetter maakt. Het meest belangrijke is een goede serum. Kijk eens naar de serums van the ordinary, zoals de niacin + b5 serum en/of een peelingserum (salycilic acid bijv.).
Ik gebruik zelf cleansing mousse van Biodermal, werkt heel goed voor mij. Eigenlijk ben ik al ongeveer 2 jaar over de regelmatige acne in mijn gezicht heen gegroeid.
Mocht er nog iets opkomen is het zo weg met die mousse. Maarja dit lijkt niet te werken op mijn rug, zowel de mousse als het overheen groeien.
Daarnaast gebruikte ik wel eens skin boosting serum, ook van Biodermal maar dit leek niet echt een verbetering. (Deze heb ik wel alleen op mijn gezicht gebruikt.)

Heb je vragen even genummerd om ze wat makkelijker te beantwoorden.
1. Ik gebruik zelf momenteel eentje die ik heb gevonden bij de Big Bazaar, met dezelfde verhoudingen als die van jou. Ik wil echter switchen naar de Ultra pure fish oil van XXLnutrition. Geen idee of het verschil maakt qua zuiverheid, of dat het gewoon marketing is. Maar voor die ene euro extra wil ik dat risico wel nemen. Heb gekeken naar de meest zuivere variant van visolie, namelijk dmv CO2-extractie, echter betaal je dan 50eu+ per potje.
2. Ik neem ook 6 caps per dag, 3 sochtends & 3 savonds. Al moet ik wel eerlijk zijn dat ik het best vaak vergeet.
3. Ik doe het voor mezelf voor de algemene gezondheidsvoordelen die eraan zitten. Daarnaast geen idee of het placebo is, maar ik merk dat ik er oprecht ook positiever in het leven door sta. Verder heb ik het nooit gepakt voor acne. Als ik eerlijk ben, wat mij (en vrienden van mij) daarbij het beste heeft geholpen is niet meer warm douchen. Gewoon lauw of echt koud. Heeft echt wonderen gedaan voor m'n huid. Uiteraard is dit ook maar anekdotisch, maar wellicht iets wat jou ook zou kunnen helpen.
3. Positiever in het leven staan door visolie heb ik nog nooit gemerkt of gelezen, maar fijn dat het werkt voor jou.
Als ik douche is dat lauw en daarbij maak ik mijn rug alleen even nat in het begin, dan was ik het met die mousse en dan spoel ik het af.
Ik heb dit ook een tijd niet gebruikt op mijn rug maar dit lijkt geen verschil te brengen.
 
Dit wordt ook mijn volgende aankoop.
Door mijn huidige visolie zit ik aan 8 per dag voor 1g DHA....
Met die van XXL is 5 per dag al voldoende wat al fijn is.

Inmiddels ben ik ook langs de huisarts geweest, duurde even ivm vakantie.
Ik heb tetracycline gekregen, 6 weken lang. Dit is nog best lastig te combineren.
Dit moet 1 uur voor of 2 uur na het eten, 2 uur voor of 4 uur na zink en dat dan 2x per dag...
Dit maakt dat ik minder tijd heb op een dag om te eten en alle zink tussen de middag in 1x moet innemen.

Het is pas zichtbaar na de gehele kuur van 6 weken volgens mijn huisarts, ik merk er nu ook nog helaas niks van...
 
Back
Naar boven