XXL Nutrition

Omgaan met agressie

Bezoekers in dit topic


Thx, en spiritualiteit/boeddhisme is zeker nuttig als je depressief bent, want als je in contact bent met de echte realiteit, of maw de stilte, kan je zelf gewoon niet depressief zijn, je bent dan zoals het filmpje zegt: 'diepe rust'.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Thx, en spiritualiteit/boeddhisme is zeker nuttig als je depressief bent, want als je in contact bent met de echte realiteit, de stilte, kan je zelf gewoon niet depressief zijn, je bent dan zoals het filmpje zegt: 'diepe rust'.

Voordat ik depressief werd probeerde ik ook wel eens te mediteren, maar dat lukt nu helaas bij lange na niet meer.
 
Idee dat sport agressie kanalissert is broscience en al lang debunked door baumeister.
Dat sport de agressie kanaliseert is een eeuwenoude onzin theorie populair gemaakt door freud. Een hardnekkig mythe is het.
 
Idee dat sport agressie kanalissert is broscience en al lang debunked door baumeister. Dat sport de agressie kanaliseert is een eeuwenoude onzin theorie populair gemaakt door freud. Een hardnekkig mythe is het.

Sport geeft je een gevoel van prestatie en eigenwaarde dus minder onzeker en je zo nodig op andere vlakken moeten bewijzen.
Voelt je beter wat leidt tot minder frustratie en na een goede squatsessie heb je de eerste 2 dagen sowieso geen zin om te moeten boxen en te floaten als een butterfly.
 

IK citeer nogmaals...
met jullie drugs en een DEPRESSIE , o wach...:roflol:

Ik had woedenaanvallen (heel apart) en dat was het eerste wat ik in me mik kreeg :o
 
Idee dat sport agressie kanalissert is broscience en al lang debunked door baumeister.
Dat sport de agressie kanaliseert is een eeuwenoude onzin theorie populair gemaakt door freud. Een hardnekkig mythe is het.

Link?

Hier het boek waar de podcast over gaat;

http://www.amazon.com/gp/product/1594205639

But the surging popularity of MMA, far from being new, is just one more example of our species’ insatiable interest not just in violence but in the rituals that keep violence contained. From duels to football to the roughhousing of children, humans are masters of what Gottschall calls the monkey dance: a dizzying variety of rule-bound contests that establish hierarchies while minimizing risk and social disorder. In short, Gottschall entered the cage to learn about the violence in men, but learned instead how men keep violence in check.

Gottschall endures extremes of pain, occasional humiliation, and the incredulity of his wife to take us into the heart of fighting culture—culminating, after almost two years of grueling training, in his own cage fight. Gottschall’s unsparing personal journey crystallizes in his epiphany, and ours, that taming male violence through ritualized combat has been a hidden key to the success of the human race. Without the restraining codes of the monkey dance, the world would be a much more chaotic and dangerous place.
 
IK citeer nogmaals...
met jullie drugs en een DEPRESSIE , o wach...:roflol:

Ik had woedenaanvallen (heel apart) en dat was het eerste wat ik in me mik kreeg :o

Hmm, zal er eens naar kijken, wil het natuurlijk het liefst zonder zooi oplossen
 
Hmm, zal er eens naar kijken, wil het natuurlijk het liefst zonder zooi oplossen

Dat is natuurlijk erg begrijpelijk,
en naar mijn persoonlijk mening een beteren oplossing..

OXA is ook(kan) erg verslavend zijn...
veel sterkte en succes man :)
 
Agressie verdriet pijn enz enz is iets in jezelf wat niet verwerkt is mensen spiegelen jou blokkades dus verwerk je blokkades door te vergeven. Vergeef de ander en vergeef jezelf.
 
Depressie en agressie horen niet echt bij elkaar. Als je echt depressief bent ben je er lusteloos en heb je geen zin om n robbertje te vechten
Dit!

Nee, er zijn ook meerdere dingen. Volgens m'n psycholoog ben ik ook autistisch en heb ik ADHD. Zelf denk ik ook dat ik borderline heb, maar hoe ik denk en hoe ik me voel verschilt ook per dag, uur en soms per minuut

Bipolair vergeet je :p

OT:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Voordat ik depressief werd probeerde ik ook wel eens te mediteren, maar dat lukt nu helaas bij lange na niet meer.

Mediteren is eig gewoon de kunst van het nietsdoen, daar zitten/liggen en gewoon aanwezig zijn zonder iets te willen bereiken. (Als je met meditatie iets probeert te bereiken ga je juist weg van de stilte, leegte, realiteit..)

http://www.youtube.com/watch?v=ELTiD7L_nU8
Als je een tijdje gewoon aanwezig blijft kom je zoiezo op termijn wel terug in contact met de enige echte realiteit, leegte, nirwana, of intieme stilte.. En dan zijn er geen problemen meer. Als er dan nog depressieve gevoelens zijn neem je die dan waar als een onaangename sensatie, maar het is geen probleem omdat je er niet meer mee geïdentificeerd bent, je staat er volledig los van, los van je gevoelens, van je hele levenssituatie. Aanwezigheid is de sleutel.
 
Dat is natuurlijk erg begrijpelijk,
en naar mijn persoonlijk mening een beteren oplossing..

OXA is ook(kan) erg verslavend zijn...
veel sterkte en succes man :)

thanks :)

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:02 ----------

Mediteren is eig gewoon de kunst van het nietsdoen, daar zitten/liggen en gewoon aanwezig zijn zonder iets te willen bereiken. (Als je met meditatie iets probeert te bereiken ga je juist weg van de stilte, leegte, realiteit..)

http://www.youtube.com/watch?v=ELTiD7L_nU8
Als je een tijdje gewoon aanwezig blijft kom je zoiezo op termijn wel terug in contact met de enige echte realiteit, leegte, nirwana, of intieme stilte.. En dan zijn er geen problemen meer. Als er dan nog depressieve gevoelens zijn neem je die dan waar als een onaangename sensatie, maar het is geen probleem omdat je er niet meer mee geïdentificeerd bent, je staat er volledig los van, los van je gevoelens, van je hele levenssituatie. Aanwezigheid is de sleutel.

Ik zal het vanavond weer eens proberen, bedankt :)
 
Al wat gelezen van die AoM artikelen?

Ik las ook ergens dat het voor de man eigenlijk noodzaak is om een doel te hebben en zich nuttig te voelen, dus het kan een oplossing zijn om een hobby te vinden waar je goed in bent of juist anderen te helpen, zodat je daar voldoening uit haalt :)
 
Al wat gelezen van die AoM artikelen?

Ik las ook ergens dat het voor de man eigenlijk noodzaak is om een doel te hebben en zich nuttig te voelen, dus het kan een oplossing zijn om een hobby te vinden waar je goed in bent of juist anderen te helpen, zodat je daar voldoening uit haalt :)

Jaa, ben er mee bezig. En klopt, ik heb niet echt een doel meer. Sporten gaat ook vrij slecht vaak omdat ik niet goed eet omdat geen honger, maar dat gaat nu iets beter. Ik probeer vaak andere mensen te helpen die het mentaal moeilijk hebben, maar dat gaat nu ook vaak lastig omdat ik het ook moeilijk heb met mezelf en verder werk ik eigenlijk alleen maar. In het weekend ga ik vaak naar feesten en festivals. Vroeger vond ik dit echt leuk, maar nu doe ik het vooral om alles een beetje te vergeten. Het leuke komt nu gelukkig wel een beetje terug in alles, alleen ik ben gewoon veel kwijt nu. Helaas ben ik ook veel herinneringen kwijt en "ken" ik veel mensen niet meer.
 
agressie verdriet pijn enz enz is iets in jezelf wat niet verwerkt is mensen spiegelen jou blokkades dus verwerk je blokkades door te vergeven. Vergeef de ander en vergeef jezelf.

+1
 
Agressie verdriet pijn enz enz is iets in jezelf wat niet verwerkt is mensen spiegelen jou blokkades dus verwerk je blokkades door te vergeven. Vergeef de ander en vergeef jezelf.

Ik ben niet zo goed met gevoelens en emoties :o
 
Tong tussen tanden en tot 10 tellen. Als je dan nog kwaad bent heb je een reden, maar dan zal je handelen met (rustige) woorden en niet met vuisten.
Heb een botje in mijn hand gebarsten door mij even niet te kunnen controleren.
Had wel ook te maken met nofap.

Probleem bij de oorzaak aanpakken geeft natuurlijk een veel beter resultaat ;).
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven