AndroidHealthClinic

omgekeerd op peckdeck vs. bent over raise.

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
20 jaar lid
Waardering
2
hoi
Ik weet nog niet helemaal wat ik nu met mn achterkant schouders aan moet. ik doe nu de bent over raise. maar of ik em nu staand of zittend doe, fijn vind ik em niet. deed em eerder wel es op en soort van omgekeerde peck deck machine, waarbij je met je elleboog/bovenarm twee kussens naar achter drukt. deze voelde ik altijd vet branden in de posterior deltoid!!
Zoals hier:
OY9nPbsR-xgwTFvdR3ovDhNx_NZ33TXS.gif

het is niet zo gefixeerd dan andere machine oefeningen, omdat je je handen vrij hebt.
wat kan ik het beste doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
dumbbell row

D. zei:
hoi
Ik weet nog niet helemaal wat ik nu met mn achterkant schouders aan moet. ik doe nu de bent over raise. maar of ik em nu staand of zittend doe, fijn vind ik em niet. deed em eerder wel es op en soort van omgekeerde peck deck machine, waarbij je met je elleboog/bovenarm twee kussens naar achter drukt. deze voelde ik altijd vet branden in de posterior deltoid!!
Zoals hier:
ft_hwDszn4e-ymknddQizwryDjAC-gV6.gif

het is niet zo gefixeerd dan andere machine oefeningen, omdat je je handen vrij hebt.
wat kan ik het beste doen?
lijkt me niet dat de een zo zeer beter is als de ander, ik train liever met dumbbells en reageer daar beter op. maar altijd afwisseling houden!

aapie80 zei:
??? als je de hele beweging maakt is het laatste stuk van de beweging idd voor posterior delts, maar leg uit??

Laatst bewerkt door een moderator:
hee gast.....ik pak die peckdeck achterste voren gedoe af en toe ook nog wel es voor de afwisseling.....en voel em vaak dan de dag erna wel beter

• Topic Starter Topic Starter
yep maar aangezien spierpijn niets zegt over massa opbouwen, is dit eerder een mooi verhaal dat terug te leiden valt op het principe van spierpijn door een onbekende beweging.....

Reverse cross-over. (als je geen cross-over heb kan je ook gewoon arm voor arm doen op een gewone pully)

Ik heb ook zo'n beetje alle mogelijke oefeningen voor de achterkant schouders geprobeerd, omdat ik de bent-over laterals geen fijne oefening vond. Uitkomst: barbell row (naar de nek met ellebogen van je af)... erg fijne oefening die voorlopig nog niet uit m'n schema weg te denken is...

3XL zei:
Reverse cross-over. (als je geen cross-over heb kan je ook gewoon arm voor arm doen op een gewone pully)

heeft iemand een pic? op ABCbodybuilding staat er wel een, maar niet echt duidelijk vind ik..

aapie80 zei:
Dat vind ik 1 van de beste oef voor de achterkant schouder.

2 klappen in 1 heb je, en rug en schouders.

Door vnl die oef zijn mijn achterkant schouder in 3 maanden hard gegaan.

Het is maar net hoe je hem uitvoert.

Met ellebogen dicht langs je lichaam pak je voornamelijk je lats en met ellebogen van je af pak je voornamelijk de achterkant van je schouders...

Reverse cross over is dus gewoon bent over lateral met de pulleys

Terug
Naar boven