AndroidHealthClinic

omgeving noord (belgisch) limburg (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vsral

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
4.855
Waardering
1.227
Lengte
1m90
Massa
93kg
Omdat er precies nog meer mensen van regio neerpelt / overpelt / hamont / lommel / eksel etc. op DBB rondhangen, even een topic gemaakt voor diegene die af en toe eens samen zouden willen trainen .

Meeste hebben een homegym dacht ik?

doel topic:
Stel je even voor (al dan niet echte naam), zeg waar je trained, (wat er in je homegym staat), hoe je trained (schema), wat je doelen zijn, wat je stats zijn, of je al dan niet eens met anderen wil trainen...


Ik begin:

Ik (Lars V., Neerpelt (centrum)) doe zowel powerliften als wat bodybuilding achtig. Mijn doelen zijn sterker worden, explosief worden/blijven (goede powerclean/sprongkracht etc.), niet te veel vet opstapelen en een beetje conditie.
Train in mijn home-gym in een magazijn (redelijk ruim) en heb het nodige aan materiaal)
Zou leuk zijn als ik af en toe met iemand kon meetrainen met een goede trainingsmentaliteit.

Mijn stats:
squat: 5x160 (full squat)
bench: 1x 125 touch&go
Deadlift (oud pr): 1x 200 met straps
strikt press: 1x 85
powerclean: 100
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Christoph. Kom uit Eksel.

Train vooral kracht gericht. Meer een mengeling van powerlifting en strongman. Maar ook conditioning vind ik wel belangrijk.

Ik ben in het bezit van een powerrack en losse halters. Nog een paar bulgarian bags, kettlebell, tire bumpers en wat zelfgemaakt spul om lichaamsgewicht oefeningen te doen.

In de toekomst zou ik snatch en clean and jerk nog willen leren en daarna ook meer strongman gericht trainen. (niet tegelijktijd natuurlijk :D) Het probleem is dat ik hier (nog) geen materiaal voor heb. Nu vooral een sterke basis leggen en dan zien wat er van komt.

Stats
1m84
92kg
+-2 jaar aan het trainen (iets langer)
Hiervoor zo goed als geen sport gedaan.

Squat: 167,5x5 (ruim onder parallel)
Bench press: 125x1 (touch en go)
Deadlift: 210x1
Press: 71x5
 
Ben bezig met een platform te bouwen van 3m breed x 2m lang
Nu nog sparen voor bumpers (60 tot 80kg is genoeg in het begin denk ik) en dan ga ik ook iets meer clean+jerk en snatch doen :p

bazige squat btw ;)

Welke barbells heb jij?
 
Ben bezig met een platform te bouwen van 3m breed x 2m lang
Nu nog sparen voor bumpers (60 tot 80kg is genoeg in het begin denk ik) en dan ga ik ook iets meer clean+jerk en snatch doen :p

bazige squat btw ;)

Welke barbells heb jij?

Thanks, ik lig nu wat te klooien met high bar maar dat is toch wat minder. Vindt de juiste positie niet waar die op mijn rug, schouders, nek moet liggen.

Ik heb barbells van helisports en gewichten. Ook die dumbbells komen van daar. Powerrack is van Barbarian line.

Waar komen die van jou vandaan?
 
Voor op de benchpress een oude 2e hands van helisports (de 700lbs)
Nieuw de Hastings 1500 lbs (ookvan bij helisports)
De hastings is wat dikker maar durf ik wel beter te droppen bij deadlifts :o

foto van alle 20kg schijven op de goede barbell op mijn bench:

image20110.jpg
 
Laatst bewerkt:
Schijven genoeg zo te zien :D

Dit is mijn setup

P1000699.jpg


Wat kost zo een magazijn huren eigenlijk?
 
Coole bank :D

Ik woon nu nog tijdelijk op een appartement door verbouwingen aan het gewone huis.
Aan de overkant van de straat is er een magazijn dat ook in ons bezit is, dus geen huur ;)
Bedoeling was normaal dat de homegym ging verhuizen naar een ruimte onder het poolhouse, maar zou liever in het magazijn blijven (al is dat paar rminuten fietsen). Omgeving is meer 'hardcore' als je begrijpt wat ik bedoel :o

ps: hier meer foto's van homegym
 
hehe ja mijn vader heeft die gelast. Is best stevig alleen een beetje hoog. Wel ideale hoogte ten opzichte van de spotters.

Dat is wel vet als je in een magazijn kan trainen. Dan moet je je niet teveel zorgen maken. Ook omwille van die redenen laat ik geen gewichten vallen in onze kelder. (wel met tire bumper maar dan ben ik nog voorzichtig).

Squat je vanuit die bench of heb je nog aparte staanders?
 
Bij deze:

Ik ben Jochen, wonende te Bocholt.
Ik train eigenlijk niet meer in Limburg (enkel nog in Leuven), maar ik zou zo nu en dan wel graag eens trainen in Limburg in het weekend.

Ik train nu 1,5 jaar ongeveer "serieus", maar ik train (nog) niet zeer specifiek voor massa of kracht. Wel merk ik zelf dat ik liever low reps doe en eager ben om het gewicht omhoog te gooien.

Stats:

Bench: 1 x 100
Deadlift: 1 x 135
Squat : 1 x 100
Military press: 1 x 65 (of 60. Is al tijdje geleden.)

Stats zijn helemaal uit verhouding, maar dat komt grotendeels omdat er nog veel werk is aan de techniek. (deadlift en squat)
 
Waar in Leuven train je ergens? Heb zelf in fitness center heverlee getrained ;)
Train nu met wat andere mensen in een magazijn in haasrode met platformen 2 cages, een glute ham raise etc.
 
City-fit.

(Haasrode is toch een stuk fietsen, niet?)
 
City-fit.

(Haasrode is toch een stuk fietsen, niet?)

20 minuten als je stevig doortrapt :D (heb je meteen je cardio gehad :o)

@chris:
Heb nog 2 losse stand hoor ;)
Ik was ook niet op zoek naar een vaste benchpress, maar naar een goede flat bench (toen had ik mijn warrior bench ook nog niet). Die kon ik niet vinden, en toen bood iemand mij die Panatta Bench (nieuwprijs rond de 700) aan voor 200.
En aangezien ik niet veel rekening moet houden met ruimte... :o
 
Yuu mannen,

Kben Steff A, wonende te Hamont :). Training is vooral bodybuilding gericht (hoewel ik kracht natuurlijk ook zeer belangrijk vind :D) Heb een jaartje thuis getraind (heb bench, incline bench, lat pull down, dumbbells en een belachelijk slechte chest press staan) maar nu train ik op kot: HC Diepenbeek. Omdat ik mij daar mateloos erger, ga ik een kijken of ik met mijn 82 kilotjes al bij Hassogym of ergens anders binnen mag ^^. Ben in september gestopt met voetballen, om mij volledig te concentreren op het trainen, eten en rusten.
Huidig doel is om de 85kg aan te tikken met een vp van 10%.

Stats:
BP: 8x 100kg
Squat en DL: Durf ik niet zeker meer te zeggen, ben dit jaar 1x geopereerd aan mn enkel en heb 1x enkelbandjes gescheurd aan de andere enkel, en die zijn nu nog herstellende :) niet slim om dan meteen terug te gaan squatten :p (voorlopig zijn het dus gewoon leg extensions, hamstrings...)

Als er iemand in Diepenbeek/Hasselt op kot zit, je mag altijd wat laten weten om samen lekker te trainen ;)

Trouwens, vsral: ook in Neerpelt op school gezeten? Dan kent ge Drieske T, Thomas H enzo wrsch ook wel :p Zo ziet ge maar, DBB is ne relatief kleine wereld precies :D!

Grts
 
Laatst bewerkt:
Haha ja die ken ik zeker ;).
Met thomas in de klas gezeten (met maxim / jaspe / neelenzo)
Dries (en yves en bob en yannick ) zie ik regelmatig ja.

Heb ook nog met geert gevoetbald bij de esperanza, die kent ge ook normaal.

Voor uw knie: leg extensions en leg curls zorgen voor een grotere anterieure/posterieure verplaatsing vande tibia tov de femur door gebrek aan cocontractie rond de knie en zijn zo belastender voor de gewrichtsbanden dan squats ;)

Post anders eens een foto van je home gym?:o
 
Laatst bewerkt:
Haha ja die ken ik zeker ;).
Met thomas hendriks in de klas gezeten (met maxim van herck / jasper loos / neel deferm enzo)
Dries (en yves hegge en bob martens en yannick vangompel) zie ik regelmatig ja.

Heb ook nog met geert smeets gevoetbald bij de esperanza, die kent ge ook normaal.

Voor uw knie: leg extensions en leg curls zorgen voor een grotere anterieure/posterieure verplaatsing vande tibia tov de femur door gebrek aan cocontractie rond de knie en zijn zo belastender voor de gewrichtsbanden dan squats ;)

Post anders eens een foto van je home gym?:o

Haha ja, die ken ik allemaal, vrij goed zelfs :D en met mijne knie heb ik gelukkig geen problemen, tzijn mn enkels ^^ en heel grappig da mijne kine zei da ik dit beter kon doen dan.. Haha :D

En foto zal moeten wachten tot van et weekend, heb er namelijk geen bij de hand en zit al op kot tot vrijdag, dus :)
 
Is wel leuk om te zien dat er zoveel mensen van Noord-Limburg zijn. En dan kennen ze Bobke ook nog. :p
 
Is wel leuk om te zien dat er zoveel mensen van Noord-Limburg zijn. En dan kennen ze Bobke ook nog. :p

jij was toch ook van die kanten dacht ik hé?
 
Jij trained op sportkot in Leuven niet? De topsportzaal dan...
In Leuven train ik op het moment met enkele anderen (Youri enzo,weet niet of je ze kent) In een magazijn in Haasrode.

Van waar ken jij Bob? Ook van Bocholt?
 
Laatst bewerkt:
Jep, daar train ik. Heb vorig jaar ook met Youri getraind..
Ben ook van die kanten, ja. Maar wil dat liefst niet expliciet hier op DBB hebben staan i.v.m. toekomstige werkgevers enzo.
Jep. Ben donderdag nog met 'em op stap geweest in!
 
Jep, daar train ik. Heb vorig jaar ook met Youri getraind..
Ben ook van die kanten, ja. Maar wil dat liefst niet expliciet hier op DBB hebben staan i.v.m. toekomstige werkgevers enzo.
Jep. Ben donderdag nog met 'em op stap geweest in!

Hehe begrijp ik. Zeker in de business waar je naar neigt is er kans dat er naar jou gegoogled wordt :p
 
Back
Naar boven