MuscleMeat

'Omgooien' Schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HUPHUP

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2008
Berichten
948
Waardering
2
Lengte
1m50
Massa
40kg
Er zijn nu 4 weken verstreken sinds ik begonnen ben met 'serieus trainen' oftewel haast alleen nog maar met losse gewichten. Er word aangeraden om de 4 -5 weken je schema 'om te gooien' om te blijven 'groeien' en vooruit te gaan.

Ik heb dit nog nooit gedaan daarom kan ik wel wat hulp gebruiken, hieronder staat het schema dat ik de afgelopen tijd gevolgd heb.
Aantal setjes hangt af van de week aangezien ik A-B-A/B-A-B train, maar om toch even een overzicht te geven heb ik het erbij gezet.

De grote vraag is natuurlijk hoe je je schema dusdanig veranderd dat het effectief blijft.

A

Rug,armen,traps, benen#1

Dumbbell Rows (3x12)
Seated Rows (4x10)
Chin ups (3x 8)
Latpulldown (3x10)
Dumbbell Incline Curl (3x12)
Camber Curl (3x12)
Dumbbell Shrugs (4x10)
Triceps Extensions (3x12)
Dips (3x8)
Leg Extentions (3x12)
Dumbbell Deadlifts (4x12)

B

Borst,Schouders, Buik,benen#2

Dumbbell Flys (3x8)
Incline Dumbbell Press (4x12)
ChestPress 300 (4x12)
Dumbbell Uprightrow (3x12)
Dumbbell Shoulderpress (4x8)
Rear Lateral Raises (2x12) <----- terugkerend van schouderblessure
Crunches (3xmax)
Lunges (3x12)
Leg Curl (4x12)

Alvast bedankt. ;)
 
Laatst bewerkt:
kan je ff voor ons aangeven, dat is makkelijker de groepen erbij. Dus voor borst >>>> rug>>>> etc. En train je alles met losse gewichten dus?
 
zie edit.

Vooral dumbbells en tussendoor wat machines, geen barbells beschikbaar(healthcenter)
 
Ik ben eruit het word toch maar 3x fullbody

DB Shoulderpress (3x10)
DB Squats (3x12)
DB Benchpress (3x8)
Dips (2x8)
Chins (3x8)
DB Curls (2x8)
Calf Raises (3x12)
DB Shrugs (2x10)
Crunches (2xmax)
 
Laatst bewerkt:
Er word aangeraden om de 4 -5 weken je schema 'om te gooien' om te blijven 'groeien' en vooruit te gaan.

Door wie?
Naar mijn inziens moet je je schema alleen aanpassen als je er niet op vooruit gaat. Zolang je er wél op vooruit gaat is er toch niets aan het handje?
 
Door wie?
Naar mijn inziens moet je je schema alleen aanpassen als je er niet op vooruit gaat. Zolang je er wél op vooruit gaat is er toch niets aan het handje?
Omdat je spieren er aan gewend raken en dergelijke lees ik altijd :D
 
Als je bezig was met split schema's waarom dan terug naar full body. Ik zie dat meer als een schema om mee te beginnen. (als ik er naast zit dan zeg het maar :P)

Als je wat anders wil, omdat je niet goed genoeg vooruit gaat of omdat je gewoon variatie wil. Verander dan je oefeningen een beetje. En ook de volgorde. Bijvoorbeeld doe ff een tijdje borst-biceps bijvoorbeeld als je eerst borst-triceps deed. etc.
 
1. verander van gym
2. Kan niet moet me contract uitdienen.

Gaat ermeer om dat ik wil voorkomen dat mijn spieren wennen aan de belasting, niet meer groeien etc etc.
 
Als je bezig was met split schema's waarom dan terug naar full body. Ik zie dat meer als een schema om mee te beginnen. (als ik er naast zit dan zeg het maar :P)

Als je wat anders wil, omdat je niet goed genoeg vooruit gaat of omdat je gewoon variatie wil. Verander dan je oefeningen een beetje. En ook de volgorde. Bijvoorbeeld doe ff een tijdje borst-biceps bijvoorbeeld als je eerst borst-triceps deed. etc.

Fullbody een schema puur om mee te beginnen??? Waar baseer je dat op?
 
Omdat je met splittraining je volledig kan focussen op '1 spiergroep' (tussenhaakjes omdat je met veel oefeningen natuurlijk meer spiergroepen traint).
Terwijl bij fullbody pak je vanalles wat. Door dit compromis train je je niet leeg mbt. 1 spiergroep. Voor een goede vooruitgang is daarom een split training meer geschikt. Uiteraard boek je met fullbody ook resultaten hoor.

Over je contract mss. is er een trucje mogelijk. Bij veel sportscholen is het mogelijk om je contract stop te zetten als er sprake is van een blessure. Dat staat dan in de algemene voorwaarden welke je vaak op de website kan vinden. Bij mijn sportschool is dit het geval.
 
Allebei de methoden hebben hun voor en nadelen.
Je traint 1 spiergroep helemaal leeg, maar daar staat tegenover dat je bij fullbody een spier meerdere prikkels per week geeft.
De trainingsintensiteit per workout is m.i. groter bij een fullbody workout omdat je veel meer compoundoefeningen kunt doen en het CZS op die manier een grotere prikkel geeft.
En het is niet zo dat je per definitie met een splitschema betere resultaten boekt, dit verschilt per persoon.
 
+1


want db deadlift en db squat-------> F A I L
antwoorden die niet van toepassing zijn om je postcount omhoog te werken ---------> E P I C F A I L


:D
 
antwoorden die niet van toepassing zijn om je postcount omhoog te werken ---------> E P I C F A I L


:D

ik heb tenminste een degelijke gym én ik squat en deadlift huge, dus ik win :D
 
Misschien hebben ze bij mijn healthcenter wel dumbbells van 120 kilo en gebruik ik die om te squaten en deadliften:p

Maar even ontopic, het klopt toch dat je je schema moet omgooien zodat de spieren niet aan de belasting wennen en je 'groei' tegengaat? Anders is dit namelijk een beetje zinloos :D
 
Back
Naar boven