AndroidHealthClinic

On-ervaren. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waar twijfel je aan bij het loggen in de fitnesspal? Dat is toch redelijk goed te checken. Stel ik ga wraps met kip eten, scan ik de wraps en de kip en check ik of de macros op de fitnesspal matchen met wat er op verpakking staat. Zolang je goed weegt, kan daar niet veel verkeerd mee gaan toch?
Sorry voor de late respons. Hij was er tussen door geglipt. Vooral met het maken van complete maaltijden voor het gezin. Bijvoorbeeld macaroni 500 gr gehakt. 500 pasta en dan zoon zakje doet de vrouw erin van de magi. Maar dan staat achterop bereid onbereid. Maar die saus gaat bij het gehakt.. Neemt die dan de complete maaltyden of gast dit puur voor de saus. Zelfde met de kip tandoori. Somsoopt de app iets achter. Maar denk eerder dat ik het niet helemaal begrijp
 
Of meer cardio doen :)
Sparks dit las ik dus ergens anders vandaag. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn als je je deficit al berekend hebt met 6 dagen trainen dat je dan na de training gaat bij eten. Bijv. 2100 - ontbijt en lunch blijft 1300 over. Dan ga ik 30 minuten hardlopen verbrand ik 700. Dan voelt het tegen strijdig om dan binnen die Range bij te eten. 🧐🤔
 
Sorry voor de late respons. Hij was er tussen door geglipt. Vooral met het maken van complete maaltijden voor het gezin. Bijvoorbeeld macaroni 500 gr gehakt. 500 pasta en dan zoon zakje doet de vrouw erin van de magi. Maar dan staat achterop bereid onbereid. Maar die saus gaat bij het gehakt.. Neemt die dan de complete maaltyden of gast dit puur voor de saus. Zelfde met de kip tandoori. Somsoopt de app iets achter. Maar denk eerder dat ik het niet helemaal begrijp
Je moet gewoon zelf de product informatie erin zetten, anders is het onbetrouwbaar. Kleine moeite voor goede resultaten
 
  • Like
Waarderingen: Guv
Sparks dit las ik dus ergens anders vandaag. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn als je je deficit al berekend hebt met 6 dagen trainen dat je dan na de training gaat bij eten. Bijv. 2100 - ontbijt en lunch blijft 1300 over. Dan ga ik 30 minuten hardlopen verbrand ik 700. Dan voelt het tegen strijdig om dan binnen die Range bij te eten. 🧐🤔
Hoe bedoel je? Je kijkt toch naar hoeveel je verbrand zonder beweging en dan tel je al je beweging bij elkaar op.
 
Hoe bedoel je? Je kijkt toch naar hoeveel je verbrand zonder beweging en dan tel je al je beweging bij elkaar op.
Ik moet bijv 2500 eten zonder iets te doen. +200kcal van wandelen +300 van gewichtheffen en dan bijv die +700 van hardlopen en dan - 500kcal voor je 'deficit'
 
Hoe bedoel je? Je kijkt toch naar hoeveel je verbrand zonder beweging en dan tel je al je beweging bij elkaar op.
Mijn maintenance is 2600 inclusief 6 dagen trainen. Daar heb ik 500 afgehaald 2100 dus. Als ik dan na het sporten zeg chest + BIC + cardio 30minuten stel alleen met de cardio al 500 verbrand dan blijft het dagelijkse intake toch maximaal 2100 en niet 2600 . Of ben ik gewoon compleet in de War
 
Mijn maintenance is 2600 inclusief 6 dagen trainen. Daar heb ik 500 afgehaald 2100 dus. Als ik dan na het sporten zeg chest + BIC + cardio 30minuten stel alleen met de cardio al 500 verbrand dan blijft het dagelijkse intake toch maximaal 2100 en niet 2600 . Of ben ik gewoon compleet in de War
Heb je een TDEE calculator gebruikt?
 
  • Like
Waarderingen: Guv
Heb je een TDEE calculator gebruikt?
Toen ik begon deed ik sedentary (office job) en vanaf daar voeg ik de kcal die ik verbrand van lopen, trainen ect. Goed om mee te beginnen.
 
  • Like
Waarderingen: Guv
Sommige mensen kunnen het wel heel ingewikkeld maken.

Afvallen = onder je onderhoud eten
Op onderhoud eten = je tijd verneuken
Aankomen = boven je onderhoud eten

Doe standaard elke week een x aantal cardio, indien je elke keer moet lopen rekenen “ooh 5km gelopen, mag nu 500kcal meer eten” ga je geheid de fout in op latere
periodes. Keer een extra sessie cardio waar je 350 kcal verbrand is 50 kcal pd als je dit verspreid op een weekgemiddelde.
 
Sparks dit las ik dus ergens anders vandaag. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn als je je deficit al berekend hebt met 6 dagen trainen dat je dan na de training gaat bij eten. Bijv. 2100 - ontbijt en lunch blijft 1300 over. Dan ga ik 30 minuten hardlopen verbrand ik 700. Dan voelt het tegen strijdig om dan binnen die Range bij te eten. 🧐🤔
Hoezo? Als ik meer verbrand dan vooraf gedacht kan ik bij eten natuurlijk.

Voordeel van 15km hardlopen van vandaag is dat het 1300 kcal is, en als ik dan 800 bij eet, heb ik alsnog 500 extra verbrand.

Ervan uitgaande dat alle metingen en berekeningen kloppen. Mijn bmr is ongeveer 2300. Als ik niets bijzonders doe kom ik makkelijk aan die 500-600 extra die ik moet verbranden voor mijn 2900 kcal budget.

Normaal ga ik 3x naar de sportschool 3x hardlopen of op de racefiets. En eigenlijk elke dag een half uur wandelen. Kortom: ik hoef me niet zo druk te maken en moet vooral voldoende eten.
 
Sommige mensen kunnen het wel heel ingewikkeld maken.

Afvallen = onder je onderhoud eten
Op onderhoud eten = je tijd verneuken
Aankomen = boven je onderhoud eten

Doe standaard elke week een x aantal cardio, indien je elke keer moet lopen rekenen “ooh 5km gelopen, mag nu 500kcal meer eten” ga je geheid de fout in op latere
periodes. Keer een extra sessie cardio waar je 350 kcal verbrand is 50 kcal pd als je dit verspreid op een weekgemiddelde.
Uiteindelijk is het zo simpel. Alleen als ik 1,5 uur ga hardlopen, of 3 uur fietsen, moet ik wel wat extra eten. Dat zijn teveel kcals, anders ben ik morgen nog slapper in de gym.

Voor alle andere dagen eet ik gewoon mijn 2900 kcals.
 
Uiteindelijk is het zo simpel. Alleen als ik 1,5 uur ga hardlopen, of 3 uur fietsen, moet ik wel wat extra eten.

Voor alle andere dagen eet ik gewoon mijn 2900 kcals.
Ik vind zelf juist fijn om elke dag gewoon te eten op hoe ik verbrand, en niet bijv opsparen ofzo. Heb ook wel standard meals dus meestal is het extra carbs:meal:
 
  • Like
Waarderingen: Guv
Uiteindelijk is het zo simpel. Alleen als ik 1,5 uur ga hardlopen, of 3 uur fietsen, moet ik wel wat extra eten. Dat zijn teveel kcals, anders ben ik morgen nog slapper in de gym.

Voor alle andere dagen eet ik gewoon mijn 2900 kcals.
Precies ook mijn systeem. Ik hou me aan m'n plan behalve als ik iets excessief gedaan heb zoals 50-100km fietsen of 15-30km hardlopen.
 
Precies ook mijn systeem. Ik hou me aan m'n plan behalve als ik iets excessief gedaan heb zoals 50-100km fietsen of 15-30km hardlopen.
Beweeg jij elke dag praktisch hetzelfde qua stappen zetten enzo?
 
  • Like
Waarderingen: Guv
Beweeg jij elke dag praktisch hetzelfde qua stappen zetten enzo?
Wel redelijk ja. 9000-12000 stappen.

Maar ik hanteer meer zo'n systeem als ak, kies een aantal kcal voor de week, draai een gemiddelde week aan cardio/kracht. Hou m'n gewicht in de gaten en pas gebaseerd daarop m'n plan aan. Al die calculators enzo zijn zo generiek dat ik ze zelf niet gebruik.

Alleen met dingen die buitenproportioneel zijn voeg ik extra kcal toe. Dus met cardio sessies die over de 1,5u heen gaan wil ik mezelf wel eens een extra 500-700kcal gunnen.
 
Heb je een TDEE calculator gebruikt?
Ik heb het op de sportschool waar ik de bm meting laat doen gevraagd. Deze zei tegen mij dat ik 2600 maintenance had. Nu jij dit hebt aangehaald pakte ik de eerste beste van Google en die zegt al 310p dus 2600 in deficit. Nu ben ik in de War.. Straks wordt prgressie, afbraak 😭
 
Back
Naar boven