Fitness Seller

On-topic vraag over metingen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Weet iemand een geschikte webstek waar precies wordt verteld HOE je je lichaamsmaten kunt bepalen..
Ik heb het vandaag aan een man gevraagd op de sportschool die zei het vele duizenden malen te hebben gedaan.
Hij zei me dat ik vanaf een bepaald botje moest beginnen, zowel bij de knie als in de elleboog (naam alweer vergeten) en dan optisch moest bepalen waar het dikste deel zat.
Ik heb de omvang van femur, kuiten en biceps alleen maar in de oksel en lies vastgelegd.. dus graag een wat exactere benadering.
Hij zei dat onderarm niet zo relevant was... (om over enkel, pols en nek maar te zwijgen).

Kun je het zelf doen of beter een ander laten doen?
Enne, welke bepalingen heb je van de romp? Ik heb nu ook 4 andere metingen. Okselborst (dus okselhoogte), borst zelf (alleen interessant bij vrouwen dus), onder borst, middel (smalste punt) en heupen.. (daar waar mijn heupen/gluteus het breedst zijn).

Klopt dat allemaal een beetje? Vandaar de vraag...

T.. als dit verkeerd gepost is, dan graag in een ander deel vh forum (voeding?)
 
normaal vraagje: waarom zou je dit willen weten?
 
Eh, wat dacht je van om te zien of ik vooruit ga?
Een weegschaal is daar niet zo'n goede maat voor... en vet% gaat ook niet heel snel omlaag..

Ik zie verschillen in de meetwaarden en vraag me af of ik nu verkeerd heb gemeten of dat er daadwerkelijk centimeters zijn afgegaan.. beetje van allebei af en toe...
Dus ik wil de OFFICIËLE meetmethodes weten... meten is weten hè!

Groeten van een mierenneukster...
 
spiegel is beter als metingen (voor mij) ;)
je zal altijd verschillende meetwaarden vinden.
beter om tevreden te zijn met de spiegel.
 
bovenbenen meten, middel, borst en armen. Zowel linker als rechter been/arm.
Borst over tepels meten, middel kan je bepalen door je handen in je zij te zetten en daar dan te meten, voor je benen en armen weet ik het niet goed, wel opgespannen geloof ik.
 
Back
Naar boven