AndroidHealthClinic

Onderarm apart trainen. Overbodig of noodfzaak?

Onderarm apart trainen? Nodig of niet?


  • Totaal stemmers
    106

Bezoekers in dit topic

Ik doe momenteel alleen 5 setjes wrist curls van 12 reps na mijn armen training.
Ik denk ook dat ik met deadliften genoeg onderarmen meetrain, mijn onderarmen zijn aangespannen 36 cm, dus dik genoeg vind ik.
Willem 2.
 
Ik train ze apart...
 
Ik heb toch een vrij snelle verzuring in mijn onderarm wanneer ik mijn;
biceps, rug train....

Heb vandaag ( nee, zondag is geen rustdag :D ) side bends gedaan voor mijn obliques en dat ging niet heel erg lekker... omdat mijn onderarm wat begon te zeuren....

zou dit nu een teken kunnen zijn, dat mijn onderarmen te zwak zijn ?
 
Geen noodzaak maar zeker niet overbodig. Als ik een maand mijn onderarmen train liken het net kippenboutjes. Ik heb ook hele korte onderarmen, maar je ziet snel resultaat.
 
Waarom zou je het niet doen?? Ook al groeien ze genoeg groter is toch altijd beter???

Mijne waren goed maar sinds ik ze apart train zijn ze meer dan goed!
 
voor de mensen die ze trainen welke oefeningen nuttigen jullie?!
Ik zelf doe 3 oefeningen van 3 sets, reps zijn 12 10 8, rust ongeveer 2 minuuten.

Barbell wrist curl voor de wrist flexors
Barbell reserve wrist curl voor de wrist extensors
Reserve Curl voor de brachioradialis

Ben eigenlik nog maar 1 week intensief er mee bezig vroeger deed ik het nu en dan eens een oef of 1 a 2, nu zit het in mijn schema :D Zal proberen om de 6 a 8 weken nieuwe oefeningen in te voeren

Greetz :cool:
 
Laatst bewerkt:
Jaccis zei:
Ik heb toch een vrij snelle verzuring in mijn onderarm wanneer ik mijn;
biceps, rug train....

Heb vandaag ( nee, zondag is geen rustdag :D ) side bends gedaan voor mijn obliques en dat ging niet heel erg lekker... omdat mijn onderarm wat begon te zeuren....

zou dit nu een teken kunnen zijn, dat mijn onderarmen te zwak zijn ?

Ik persoonlijk denk van wel, je ziet ze verzuren snel om ze niet veel "aankunnen" mss toch eens beginnen trainen 1x in de week
ik heb hierboven de oefeningen gepost die ik doe moet je maar eens bekijken. Anders staan er nog veel oefeningen op http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

Grtz :cool:
 
Laatst bewerkt:
Train ze nooit apart, ga het wel doen want ze zijn nou niet echt om naar huis over te schrijven.

Off-topic: Wat betekent IMO ? :)
 
in my opinion.
 
off topic : Mars wie is dat mannetje eigenlik op je foto?
 
Samu zei:
Da's omdat je lul te klein is.

Precies, waarschijnlijk train je alleen je vingerspieren. De mannen die wat groter geschapen zijn trainen wel degelijk onderarmen, biceps, triceps en zelfs schouders. De echte grote jongens trainen zelfs hun rug mee.

Ik zou onderarmen alleen trainen als ze echt heel erg klein zijn vergeleken met de rest en/of als de kracht minimaal is. Zoniet kun je er gewoon vanuit gaan dat ze meegroeien met de andere oefeningen. Ik vind wel dat het gebruik van straps tot een minimum moet worden gebracht.
 
Dat is zomaar een plaatje dat ik op internet vond, kk grappig.
 
Little Me zei:
trainen die onderarmen

ben onlangs begonnen met die pinch flips , kreeg een hoop rare blikken in de zaal

wel hard anders

grtzz

pinch flips? Ken ik niet?
 
Santino88 zei:
pinch flips? Ken ik niet?

je neemt een schijf ( 5 of 10 kg om te beginnen )
gooit ze in de lucht zodat ze draait
en vangt ze terug uit de lucht

fun ze , wel opletten voor je tenen in het begin

grtzz :cool:
 
Ik zelf doe 3 oefeningen van 3 sets, reps zijn 12 10 8, rust ongeveer 2 minuuten (quote)


dan ben je al veel tijd kwijt aan rust voor anderarmen, ik doe misschien 2 oefeningen voor onderarmen zo snel mogelijk achter mekaar door.

maar ieder zn eigen ding
groet katwijk
 
Ik train ze niet apart, maar zal ze binnenkort wel op ga nemen in mijn schema denk ik. Probleem is niet dat ze te klein zijn, maar bij zware RDL-setjes glijdt de stang uit mijn handen voordat mijn rug of benen klaar zijn. Tijd voor grip-training dus.

(iemand tips ?)
 
Train ze zeker apart. Zou niet weten waarom je biceps traint en onderarm niet.

Onderarm laat je zelfs meer zien dan biceps. En het excuus dat je onderarm al tijdens andere onderdelen traint kan je moeilijk gebruiken want dat doe je met biceps ook hoor.


Oefening dat k nooit overslaag is het gewicht aan het touwtje en maar rollen !!!!!!!!!! :-)
 
Denk dat je voor meer kracht wel kan trainen, maar voor meer massa dat het weinig zal maken. Als je van nature kleine onderarmen hebt, is het gewoon moeilijk om ze echt groot te krijgen. Net als met kuiten in mijn ogen.
Ik heb zelf het geluk van dikke onderarmen (en kuiten), maar wat betreft kracht valt het heel erg tegen.
 
train onderarm wel appart, meestal na rug zijn ze al lekkervol of als ik denk heb nog effe tijd pak effe de onderarm.
Neem hem niet mee in schema.

gr warrior
 
Als ik eerder in de week al gedeadlift heb doe ik t niet. Zoniet dan bij mijn biceps training aan het eind zo'n 6 sets voor onderarmen.
 
Back
Naar boven