Fitness Seller

Onderarm (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RichardV

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2002
Berichten
17.082
Waardering
155
Mensen, iemand van jullie die misschien een goed advies kan geven.

Loop nu al vanaf de zomer vakantie met een blessure aan mijn onderarm. Volgens mij is het de opperarmspaakspier(of tewel de spier die je erg goed voelt met de hammercurl).
Hij is volgens mij niet gescheurd, want dan zou ik veel meer pijn moeten hebben en dan zou mijn arm veel meer opgezwollen moeten zijn.
Ik denk zelf aan een soort van ontsteking. Naar de dokter ben ik niet zo'n voorstander van, want die adviseren alleen maar rust, en dat doe ik liever niet.
Heb al een keer 3 weken niks gedaan en een keer 21/2 week niks gedaan maar dit helpt niks.
Soms is de pijn een paar dagen minder, maar dan is hij weer terug.
Als mijn spieren warm zijn, dan gaat het meestal wel, maar het irriteert mij behoorlijk.
Als ik nog 3 weken lang er last van heb, neem ik een hele lange break (maand of 3) om mijn hele lichaam een keer goed te laten rusten, maar ik hoop dat iemand van jullie misschien een paar goede tips heeft.
 
waarom zou je een hele lange break nemen, je kan toch bijv. blijven squaten
 
Originally posted by Bodyman
waarom zou je een hele lange break nemen, je kan toch bijv. blijven squaten

Maar alleen benen blijven trainen schiet niet op. Benen moet ik echt niet vaker als 2 keer in de week gaan trainen.
Cardio training kan ik thuis ook doen, dus denk dat ik als het niet over gaat, even een pauze neem.
 
in die 3 mnd zal je veel spiermassa verliezen.. hou het max. op 4 weken, werkt dat niet ; toch ff de huisarts waarschuwen.
 
Originally posted by KaLe
in die 3 mnd zal je veel spiermassa verliezen.. hou het max. op 4 weken, werkt dat niet ; toch ff de huisarts waarschuwen.

Maar 3 weken hielp ook al niks, zou die ene week het verschil maken??
Je verliest wel veel spiermassa, maar die is er zo weer bij (spiergeheugen), dus daar maak ik me niet zo druk om. Het gaat erom dat ik van deze pijn af kom. Al duurt het een half jaar, maar train liever door!
 
dan moet je het doen. maar *** isset wel zeg!
 
Voel je het alleen bij hammer curl? Niet bij andere oefeningen of ADL bewegingen?
 
Originally posted by bestoldschool
Voel je het alleen bij hammer curl? Niet bij andere oefeningen of ADL bewegingen?

Vreemd eigenlijk! Ken heel wat bodybuiders die problemen krijgen met hammers, ter hoogte van de onderarm. Ikzelf trouwens ook. Ben er nog altijd niet aan uit wat de oorzaak eigenlijk is. Wat ik wel weet is dat wanneer ik hammers een tijdje laat het verbeterd.
 
Originally posted by bestoldschool
Voel je het alleen bij hammer curl? Niet bij andere oefeningen of ADL bewegingen?

Nee, helaas niet anders was de oplossing makkelijk.
Hammer curl heb ik al uit mijn programma gehaald, onderarm oefeningen ook.
Voor mijn trekoefeningen voor de rug heb ik mijn greep veranderd. Houd nu mijn handen naar elkaar toe gekeerd (scheelt wel wat, maar als je zwaar gaat voel ik het toch.

Bij incline flyes, bij het naar boven brengen van de dumbbells ga ik kapot van de pijn, dus moet steeds iemand aan laten geven.

Ook wanneer ik bijvoorbeeld de stang in een squatrek van boven naar beneden verplaats en er ligt wat gewicht op verga ik van de pijn.

Maar ik voel het eigenlijk bij elke oefening waarbij ik met behoorlijk wat gewicht in de hand sta en mijn biceps voor een deel moet aanspannen (barbell curl, barbell row).
Bij deadlifts en barbell shrugs heb ik er weer geen last van.
 
Misschien is je onderarm wel overtraind omdat je veel te veel aan je leuter sjort!
 
Meeste krijgen last van Hammercurl ed omdat de biceps in de neutrale grip minder meedoet.

Break van 3 mnd is wel erg lang. Ik zou 1-2 wkn rust nemen (of idd alleen benen) en dan beginnen met armoefeningen waarbij je de onderam alleen in gesupineerde positie gebruikt, dus waar je biceps op z'n sterkst zijn (natuurlijk gewichten even aanpassen naar blessure)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou BOS ff vragen om wat tips, :D zodat je misschien toch kan doortrainen...
 
Iedereen bedankt voor de reactie.

Ik geloof heilig in dat mijn lichaam het probleem zelf maar moet zien op te lossen. Ik verrek gewoon om te stoppen met trainen.

Zaterdag mijn biceps getraind en ging vrij aardig zonder al te veel pijn (minder als mijn vorige biceps waar ik op de helft gewoon moest stoppen).
Dumbbell curls met 32 kg waren niet echt een probleem.
Maar ik juig niet te vroeg.
Gisteren tijdens mijn borsttraining deed ik na mijn incline press gewoon bankdrukken en drukt 155 kg voor 4x zonder enig probleem.

En 3xl, mijn verhouding wordt nu langzaam wel beter he :D. Ik word lichter, maar ik verlies weinig in kracht. Sommige mensen zeggen toch ook dat vet kracht geeft, maar valt blijkbaar toch wel mee.
Weeg nu nog maar 131 kg en ben eigenlijk net zo sterk als daarvoor:D.
 
Back
Naar boven