MuscleMeat

onderarmen!!!!! advies gevraagd! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik wil graag een paar walgelijk grote en sterke onderarmen kweken! net zo freaky als die van Lee Priest!

Weet iemand een goed schema voor me?
Ik train nu normaal gesproken me onderarmen met 2 a 3 setjes wrist curls en dan nog reverse curls staand of op de preacher bench.

Maar ik wil graag een beetje goed schema snap je? waarmee ik echt goed vooruit kan gaan, want nu zit ik altijd met dezelfde gewichten te spelen en het nieuwe is eraf...

Graag aantal sets en reps erbij!


Alvast bedankt mensen!
 
Grote onderarmen of niet is grotendeels genetisch bepaald, maar buiten dat zou ik gewoon wrist curls blijven doen.
En bv bij deadliften geen straps gebruiken.

En specifiek je grip trainen door bv te hangen kan ook helpen. Gewoon een een chin stang gaan hangen en zo lang mogelijk blijven hangen. Per keer opmeten en proberen steeds langer te hangen.

Denken dat je boven een ravijn hangt helpt wel :D

Verder denk ik niet dat je er veel aan kunt doen, behalve varianten van wrist curl en grip trainingen.

Sets en reps moet je toch zelf bepalen denk ik. Is per individu verschillend waar je het beste op reageert.
 
Is er iemand die echt goeie grote onderarmen heeft op dit board? zou diegene me een voorbeeldschemaatje kunnen geven die ik op de sportschool kan uitvoeren?

Ze hebben wel zo'n gripper, waarbij je gewichten erop kan gooien en moet knijpen. Maar ik weet niet precies hoe je die uitvoering moet doen. Moet het snel, of juist langzaam en gecontroleerd? en nogmaals... hoeveel reps

Normaal gesproken doe ik iets van 15 reps voor onderarmen. Die moet je natuurlijk een beetje shocken met high reps in tegenstelling tot andere spiergroepen. Idem dito met buik en kuiten (hoewel mijn kuiten nog steeds tandenstokers zijn...)

Maarja alvast bedankt allemaal!
 
Wat? Jullie hebben een grip apparaat? Ik wou dat wij die hadden... gebruik hem want met alleen polsoefeneningen mis je natuurlijk een deel van de spieren in de onderarm. Je wilt maximaal dikke onderarmen, train dan de pols buigers, pols strekkers, vinger buigers en vinger strekkers.

Voor kleine spieren zoals de kuiten, onderarmen enzo wordt weleens hogere reps aangeraden, maar kijk gewoon wat voor jou het beste werkt. Het kan geen kwaad om een tijdje op 8-10 reps te zitten en te kijken naar je vooruitgang.
 
No offense... maar ik vroeg bij het begin al om een SCHEMA....

kan niemand me gewoon een goed schema geven waarbij jullie zelf goeie resultaten hadden?

Thanxxxxx
 
draai het eens om blitz...

waarom denk je dat je kuiten nog steeds tandenstokers zijn? misschien is het net omdat je altijd veel reps gebruikt en ze niet zoals alle andere spieren in je lichaam behandelt.



verder heb ik wel redelijk grote onderarmen (39cm) maar KIS (keep it simple) begin eerst met zonder iets te trainen, geen straps dus. dat is het simpelste.

verder kan je idd zo'n grip machine gebruiken. ik zou je aanraden om redelijk laag in je reps te gaan, en slechts af en toe wat hoger in je reps te zitten. gecontroleerd moet altijd, maar dat wil niet zeggen dat je daarom langzaam moet gaan.
 
ja is een idee natuurlijk om bijvoorbeeld 8 herhalingen voor kuiten te doen... Maarja ik ben best wel lui wat kuiten betreft. Ik heb nog nooit iemand gehoord die voordat ie begon met trainen kleintjes had en daarna grote... Heleboel zeggen ook dat het genen zijn, je hebt kuiten of je hebt ze niet...

Maar on topic: geef jij eens een schemaatje van hoe jij onderarmen pakt, Spike.

Thanx!
 
Heeft grote onderarmen ook niets te maken met hoe groot je polsen zijn? Want de onderliggende botbouw zegt toch ook veel over hoe groot het is?

Spike, hoe groot zijn jou polsen dan? Want 39cm onderarmen is opzich best groot toch?
 
Originally posted by biceps_blitz
ja is een idee natuurlijk om bijvoorbeeld 8 herhalingen voor kuiten te doen... Maarja ik ben best wel lui wat kuiten betreft. Ik heb nog nooit iemand gehoord die voordat ie begon met trainen kleintjes had en daarna grote... Heleboel zeggen ook dat het genen zijn, je hebt kuiten of je hebt ze niet...

Maar on topic: geef jij eens een schemaatje van hoe jij onderarmen pakt, Spike.

Thanx!
Onzin, kuiten en onderarmen krijg je net zo goed groot door te trainen... je hebt nooit iemand gehoord die eerst kleine kuiten had en daarna grote? zo ga jij ook eindigen als je ze niet aanpakt net als elke spier... alleen de dikte van je polsen en enkels is nauwelijks te beïnvloeden omdat daar nauwelijks spieren zitten. dus succes ermee! een schema moet je zelf maken, probeer anders een tijdje zeg 4 sets met 6-10 reps.
 
Originally posted by Mouzer
Heeft grote onderarmen ook niets te maken met hoe groot je polsen zijn? Want de onderliggende botbouw zegt toch ook veel over hoe groot het is?

Spike, hoe groot zijn jou polsen dan? Want 39cm onderarmen is opzich best groot toch?
heeft natuurlijk een beetje met elkaar te maken, maar dat wil niet zeggen dat je met dunne polsen geen dikke onderarmen kan krijgen.
 
Originally posted by Spike
draai het eens om blitz...

waarom denk je dat je kuiten nog steeds tandenstokers zijn? misschien is het net omdat je altijd veel reps gebruikt en ze niet zoals alle andere spieren in je lichaam behandelt.



verder heb ik wel redelijk grote onderarmen (39cm) maar KIS (keep it simple) begin eerst met zonder iets te trainen, geen straps dus. dat is het simpelste.

verder kan je idd zo'n grip machine gebruiken. ik zou je aanraden om redelijk laag in je reps te gaan, en slechts af en toe wat hoger in je reps te zitten. gecontroleerd moet altijd, maar dat wil niet zeggen dat je daarom langzaam moet gaan.

eh, spikey je onder armen zijn nog groter dan mijn bovenarmen :(
 
Originally posted by Mouzer
Heeft grote onderarmen ook niets te maken met hoe groot je polsen zijn? Want de onderliggende botbouw zegt toch ook veel over hoe groot het is?

Spike, hoe groot zijn jou polsen dan? Want 39cm onderarmen is opzich best groot toch?

de omtrek van mijn polsen is 19-20cm
 
Maar on topic: geef jij eens een schemaatje van hoe jij onderarmen pakt, Spike.


ik pak mijn onderarmen niet apart aan (voor't moment toch niet).

ik train ze gewoon indirect. dus zonder straps of handschoenen deadliften etc. dit alleen al dat kan veel helpen.

de beste onderarm training kan je wel niet (of moeilijk) in de gym vinden.



verder.. genen genen, dat zijn wel excuses, en excuses zijn er voor mensen die ze nodig hebben. hard werken! niet lui zijn! en goed werken! dat kan je al veel verder helpen. ik ken een bodybuilder die niet de meest fantastische benen en kuiten had. echt niet. maar door hard werken en ervoor te trainen, is hij erin geslaagd europees kampioen te worden. je moet het willen, en wie wil, kan :)

maar je zou het eens moeten proberen met die gripper hé, ga eens voor een zwaarder gewicht en doe 6-8 reps voor een stuk of 3-4 sets, beetje experimenteren.
 
heeft die vriend van je daar hard voor gewerkt om europees kampioen te worden??? hij zal wel hard "gewerkt" hebben aan zijn toedieningsschema, maar daaruit blijkt maar weer dat op een natuurlijke manier het een heel ander verhaal is.

Op zich zijn mijn onderarmen niet slecht, maar ik wil ze gewoon groter(net als de rest van me lichaam, maar toch:P )
 
neen, met of zonder toedieningsschema moet je hard blijven werken. als je kuurt moet je blijven hard trainen, want alles groeit meer, dus ook de betere spiergroepen, dus als je niet hard werkt voor je zwakke spiergroep, dan blijf je gewoon een grotere versie van wat je vroeger was, en zal je zwakke punt nog harder opvallen!
 
Originally posted by biceps_blitz
heeft die vriend van je daar hard voor gewerkt om europees kampioen te worden??? hij zal wel hard "gewerkt" hebben aan zijn toedieningsschema, maar daaruit blijkt maar weer dat op een natuurlijke manier het een heel ander verhaal is.

Op zich zijn mijn onderarmen niet slecht, maar ik wil ze gewoon groter(net als de rest van me lichaam, maar toch:P )
Pro's gebruiken over het algemeen wel als je dat bedoelt, maar dan blijft het hard werken, misschien wel harder. Natural of niet, je bereikt niets door lui te zijn. Dus probeer eens wat van de tips uit deze thread en over een maandje of 3 meten :thumb:
 
Originally posted by CrocoDillon

heeft natuurlijk een beetje met elkaar te maken, maar dat wil niet zeggen dat je met dunne polsen geen dikke onderarmen kan krijgen.

Ik hoop het toch, want ik heb ramdunne polsen echt niet normaal. :( :( Maarja ik kan daar niks aan doen, maar probeer wel me onderarm te trainen, ik hoop dat het zo is wat jij zegt, want ik wil dikke onderarmen krijgen
 
wat helpt is bijv met biceps trainen met dumbbells niet zozeer je hand door pols naar je onderarm toebuigen maar meer je pols rechthouden
 
trouwens met dat wrist curls, hoe vaak moet je dat doen?
Ik doe meestal 3x 3 sets (3x dus 1x op en 1x naar beneden).
Hoevaak moet dit eigenlijk?
 
Back
Naar boven