XXL Nutrition

Onderarmen boosten

Bezoekers in dit topic

Creator_DTH

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Is er een manier om je onderarmen eens flink te verbreden? Ik heb al van alles geprobeerd de afgelopen 2.5 jaren maar niets zet echt zoden aan de dijk :(

Van alles houdt dus o.a. in palms-down wrist curl over a bench, palms-up barbell wrist curl over a bench, reverse barbell curl en Thorn's hammer etc. etc. Ook met de reps en de hoeveelheid trainingen per week ben ik al aan het veranderen geweest zonder zichtbaar resultaat. (Ik merk wel dat ik iets sterker wordt.)

Ik raak hier zo gedemotiveerd van dat ik van plan ben om binnenkort een Clenbuterolkuur te gaan volgen. Waarschijnlijk gain ik in die periode meer dan in de afgelopen 2.5 jaar...

Men zegt dat hoe smaller je polsen en enkels zijn, hoe moeilijker het is om zwaarder te worden of spiermassa te kweken. Ik begin het langzaam te geloven. Zelf weeg ik 64kg en dat fluctueert max. 2 kg. Ook al eet ik een periode weinig of eet ik wekenlang 15 boterhammen per dag + avondeten en slaapsnack, m'n gewicht verandert max. een kg. En dat kan dan ook nog eens met vocht te maken hebben.

Wie kan deze gedemotiveerde kerel helpen?

Creator_DTH zei:
Is er een manier om je onderarmen eens flink te verbreden? Ik heb al van alles geprobeerd de afgelopen 2.5 jaren maar niets zet echt zoden aan de dijk :(

Van alles houdt dus o.a. in palms-down wrist curl over a bench, palms-up barbell wrist curl over a bench, reverse barbell curl en Thorn's hammer etc. etc. Ook met de reps en de hoeveelheid trainingen per week ben ik al aan het veranderen geweest zonder zichtbaar resultaat. (Ik merk wel dat ik iets sterker wordt.)

Ik raak hier zo gedemotiveerd van dat ik van plan ben om binnenkort een Clenbuterolkuur te gaan volgen. Waarschijnlijk gain ik in die periode meer dan in de afgelopen 2.5 jaar...

Men zegt dat hoe smaller je polsen en enkels zijn, hoe moeilijker het is om zwaarder te worden of spiermassa te kweken. Ik begin het langzaam te geloven. Zelf weeg ik 64kg en dat fluctueert max. 2 kg. Ook al eet ik een periode weinig of eet ik wekenlang 15 boterhammen per dag + avondeten en slaapsnack, m'n gewicht verandert max. een kg. En dat kan dan ook nog eens met vocht te maken hebben.

Ik heb ook dunne polsen en woog zo'n 63 kilo toen ik begon met bb.
Mijn vader woog ook net aan 63 kilo en is smal gebouwd(nog smaller dan ik)en ietsiepietsie bredere polsen.
Dus genetisch ben ik gedoemd tot.......idd , langzaam gewicht meerderen ook al doe je er alles aan.....denk je!
Probeer eens een minder intensief schema.
Ga 3 maal trainen in de week, veel véél rusten en pak 8 reps met 1 spiergroep per dag en 2 oefeningen per spiergroep.
Maar pak flink veel gewicht.En train zeer langzaam.
Geef je spieren op hun donder maar zorg ervoor dat je na 2 oefeningen er mee kapt voor die dag!
Je stofwisseling is zo snel dat als je tè zwaar hebt getraint/teveel , dat je lichaam roofbouw pleegt op je spierweefsel dat je pasgeleden hebt aangemaakt.
Kijk naar mij: ik heb nog steeds trage spieropbouw maar zo lang ik stil sta of iets vooruit ga, gaat het de goede kant op!
Eet veel, veel eiwitten , koolhydraten plantaardige vetten(noten zaden).
Vooral koolhydraten doen wonderen voor mij.
Ik weeg nu (5 jaar later) 70,05 kilo.
Waarvan ik 1 jaar niet eens heb getraint!
Maar ik moet zeggen, als je wat ouder word , kom je makkelijker aan.....en meestal is dat zo rond je dertigste.
Hoe dan ook zul je je periodes hebben in het jaar dat je stilstaat, maar ook heb je een periode dat je ineens sterker word en gaat groeien.
Mijn trainer zei altijd: Als je merkt dat je in zo'n groeiperiode zit , dan kan je die versterken met het supplementeren van creatine.
Dan versterk je het effect.
Maar of dat ook werkt in periodes van het jaar wanneer je lichaam is gestopt met groei......ik weet t niet.
Bottom line is: train niet te hard, blijf goed eten , neem meer rust dan een ander iemand met aanleg om snel te groeien.
Mijn vraag: hoe ziet je trainingsschema eruit?

Laatst bewerkt:
Creator_DTH zei:

Onderarmen valt bijna geen massa te winnen. Daarnaast als je zwaar rug training doet, train je je onderarmen al voldoende.
Je zou ze kunnen trainen op kracht,

Begin al eens een keertje met je trainings-en voedingsschema neer te poten hier. Kunnen we eens kijken wat eraan schort. Maar ehh Clenbuterol is niet meteen iets om massa/kracht te winnen maar om vet te verbranden. Zet dat dus al maar uit je hoofd.
Langs de andere kant speelt aanleg wel een belangrijke rol. Ik heb zelf ook schandalig smalle polsen en m'n onderarmen zijn ook niet meteen om over naar huis te schrijven maar goede voeding en training zullen je stilaan maar zeker helpen.

Goed eten, 5 a 6x per dag een maaltijd, zorg dat je genoeg eiwitten/kh en vetten binnenkrijgt, en lekker zwaar deadliften/rowen dan komt het wel goed, evt kan je ze nog apart trainen met bv een reverse curl.

Eerst zien dat je je eiwitten per dag haalt want volgens mij haal je ze bijlange niet.
Voor onderarmen deadliften en static holds.

Bedankt voor alle (uitgebreide) reacties!

Van Clenbuterol had ik inderdaad ook gelezen dat het vet verbrand en spieren laat groeien, zelfs bij inactiviteit. Maar aangezien ik zeer licht ben is het de vraag of ik op vetverbranding zit te wachten.

Ik neem na de training meestal een mok melk met een schep druivensuiker en een mok melk met whey powder en 2 boterhammen met boter en ham c.q. kaas c.q. kipfilet. Aangezien het dan al na 22:00 is, beschouw ik dat tevens als mijn pre-night snack. (Of hoe je het dan wil noemen.) Die whey powder 'shake' is tevens bedoeld om het aantal eiwitten per dag op te krikken.

Over het algemeen train ik 3x per week, en dan ongeveer 1 tot 1.5 uur na het avondeten. (Wat de pot schaft)

Maandag:

Bench Press
Millitary Press
Incline Bench Press

Bovenstaande 3 doe ik 2x 8x waarbij de eerste set warming-up is.

Diverse forearm oefeningen + shrugs
Biceps

Till failure

Woensdag:

Hyperextensions
Squat
Deadlift

Bij squatten probeer ik het volgende aan sets te doen. Eerst 2x 8x een lichter gewicht als warming-up en daarna 1x 20 met een zwaar gewicht. Volgens een boek dat ik gelezen heb over squatten was 1x 20x de beste manier om testoteron vrij te laten komen.

De deadlift en de hyperextensions doe ik beide 2x 8x waarbij de eerste set wederom warming-up is. Bovenstaande is ook de volgorde...

Vrijdag:

Triceps
Diverse forearm oefeningen + shrugs
Diverse schouderoefeningen

Bij de voeding had ik nog een ideetje, waarvan misschien iemand wel weet of dat aan te raden is. Als ik eet (bijvoorbeeld boterhammen) dan zit je op een gegeven moment vol en krijg ik geen brood meer door m'n keel. Ik neem dan nog een schaaltje met appelmoes, want dat krijg je altijd nog wel weg, omdat dat enigszins vloeibaar is. Is dat een slimme manier om wat extra caloriën binnen te krijgen of ben je jezelf daarmee op een of andere manier te slim af?

Bij het ontbijt neem ik 2-4 boterhammen + appelmoes en 1 of 2 mokken met melk en een paar glazen water. Water drink ik trouwens de hele dag door en minimaal 2 liter per dag. (Waarschijnlijk veel meer)

Ik heb ook een tijd geprobeerd om totaal geen alcohol te drinken en kwam daarmee in een week tijd ineens een kilo aan. Helaas vind ik het heerlijk en ben eigenlijk niet van plan om dit op te geven. Zeker als het 'maar' een kilo scheelt (wat voor mij eigenlijk best veel is!)

Hopelijk is het een beetje duidelijk en ziet iemand wat er aan schort. Ik voerde de squats ook uit voor m'n onderarmen, maar als je na een tijd geen resultaat ziet raak je gedemotiveerd.

De links heb ik bekeken en zie dat het maar op 1 ding uitdraait en dat is veel en bedachtzaam eten. Bedankt voor de steun en ik maak een frisse start! Op en aanmerkingen zijn welkom!!

het lijkt me dat je erg weinig setjes maakt, vooral omdat de eerste set vaak een warmingset is. Ook is het aantal oefeningen aan de lage kant. Ik hoop voor je dat je enigzins varieert in je oefeningen....nu pak je bijna alleen maar een paar basisoefeningen

zo te zien moet er ook veel aan de voeding gebeuren, ik zou zeggen lees ff wat andere topics hierover door.

succes ermee!

Naar ik heb begrepen is squats de beste oefening voor je armen.

Maar boksen (tegen een bokszak) of hout zagen, helpt dat ook? Of is dat alleen maar nuttig voor uithoudingsvermogen?

squats voor je armen? Dat is nieuw voor me, tenzij je het over de front squat hebt.
Nee, de deadlift en de wrist curl.

En verder aanleg. Ik heb zelf heel smalle gewrichten, maar ben/was wel heel zwaar. En heb extreem dikke kuiten (kwestie van altijd op tenen lopen) maar ook best wel dikkige onderarmen. Dat is volgens mij puur genetische aanleg.

Espi (sorry voor de domper)

Creator_DTH zei:
Naar ik heb begrepen is squats de beste oefening voor je armen.

Maar boksen (tegen een bokszak) of hout zagen, helpt dat ook? Of is dat alleen maar nuttig voor uithoudingsvermogen?

de squat is (indirect) een van de beste oefeningen voor je armen idd. dit komt door de algemene hormonale respons, maar ook door het gewicht die de armen moeten ondersteunen. het wordt wel slechts effectief wanneer je zwaarder begint te squatten. meeste 200+ squatters (en dan nog, ik zou zeggen 250+) hebben goede biceps.

wil je toch nog goede onderarmen, moet je eens gaan werken bij een brouwer of wat sterkste man oefeningen. of nog paardenstallen uitmesten.

het is door biervaten te sleuren en de hele dag zware voorwerpen te sleuren dat ik sterke (en redelijk grote) onderarmen heb ontwikkeld.

en dat over die grote of smalle gewrichten is bull espi, sorry. dat is eerder een excuus voor mensen die excuses nodig hebben. minder aanleg zal je progressie wat vertragen/bemoeilijken, maar je zeker niet van je doelen afhouden. jij bent daar het bewijs van, sterke kuiten en onderarmen. is niets genetisch aan

Dus met hout zagen en boksen kan je toch wel het een en ander bewerkstelligen of ...?

prinsjj zei:
Onderarmen valt bijna geen massa te winnen. Daarnaast als je zwaar rug training doet, train je je onderarmen al voldoende.
Je zou ze kunnen trainen op kracht,

oh nee??? Ik heb laatst mijn onderarmen weer eens opgemeten en er is een cm of 3 bijgekomen het laatste jaar. Dus groeien kunnen ze zekers wel.

wat heb je een vaag schema en waarom bij elke oefening een waring up set als je bevoorbeeld 4 oefeningen voor de borst zou doen doen een of 2 lichte sets bankdrukken of flyes dat is meer dan genoeg. als je zo traint krijg je nooit een complete fysiek.

en voor onderarmen train ze niet apart maar met hammer curls pak je ze ook goed

Wat is dan wel een goed schema voor 3 dagen per week compleet? Ik heb er wel duizend gezien...

En is elke dag op de bouw zwaar sjouwen niet hetzelfde als overtrainen?

Creator_DTH zei:
Met oefeningen speciaal voor de onderarmen of wat anders?

zowiezo de deadlift.

voor de rest:

reversed curl en hammer curl. Hiermee pak je je biceps en onderarmen goed mee.

Eigenlijk worden je onderarmen overal groter door (rugoefeningen, flyes, squats, enz), dus specifieke oefeningen hoeft eigenlijk niet, je overtraind ze dan eerder.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven