MuscleMeat

onderarmen kunnen 6xp/w ppl niet aan. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

biertje92

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
870
Waardering
61
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
hello,

ik train 6x p/w ppl nu mijn 3e week en mijn onderarmen lijken met de dag zwakker te worden. of ik nou side raises doe op pushday, rows op pullday, of walking lunges/ deadlifts op leg day. ik heb het idee dat ik mijn onderarmen 6x p/w flink aanpak. Raden jullie me aan om sommige sets/oefeningen/dagen straps of handschoenen te gebruiken?

Behalve bij mijn row's en pulls op hoog volume zijn grip geen probleem. mijn (net niet) 1rm deadlift faalt momenteel ook niet op mijn grip. En behalve dat ik niet zo'n voorstander van hulpmiddelen ben, ben ik ook bang dat ik wat ontwikkeling van mijn onderarmen mis loop als ik zomaar willekeurig soms straps/gloves gebruik. dus graag wat feedback :)

Hier onder mijn schema in grote lijnen. soms wissel ik presses om of doe ik andere row's, pulls o.i.d.

schema
3 chest, 3 schouder, 2 tricep
- BP, MP zwaar 5x5
- incline press, side raise, Overhead tricep extension medium 3x8
- cable fly, nog iets voor side delt, tricep kickbacks ofzo licht 2/3 sets van 12

4 rug, 1 shrug, 1 reardelt, 2 bicep
- row, pull up (of pull down), scot curl zwaar 5x5
- shrug zwaar 4x10-12
- row, pulldown medium 3x8-12
- reardelt, hammercurl ofzo licht 3x8-12 zoiets

4 benen, 1 kuiten, 2 buik
- squat zwaar 5x5 + 2x12
- SLDL, walking lunges, leg curl medium 3x8
- calf raise branden 6x8
- buik, oblique degelijk 3x10

2e riedeltje is PPL is hetzelfde ongeveer, paar andere oefeningen of andere volgorde, behalve benen want zaterdag ben ik kapot:

2e legday is DL 5x5, legpress 5x5
daarna barbellholds zo lang mogelijk op 70 a 100kg.
daarna 3x10-15 op calfpress, seated calf press, abductor, adductor, wrist curl, wrist extension, pronated curls en evt wat buik. (hier rush ik zsm doorheen en doe dit niet te zwaar)
 
Gebruik je je handen veel in je beroep oid ?

als je grip het niet aankan , moet je gewoon straps gebruiken . het is zonde om bv je rugtraining te laten falen door je grip .


verder zou je bv ook aan griptraining doen , doe ik ook onrechtstreeks . ik houdt de hele dag zware dingen in de handen en ook wel geknepen tss de vingers .


als ik je schema zo bekijk , zou je zeker geen problemen met grip mogen hebben .


succes :)
 
Gebruik je je handen veel in je beroep oid ?

als je grip het niet aankan , moet je gewoon straps gebruiken . het is zonde om bv je rugtraining te laten falen door je grip .


verder zou je bv ook aan griptraining doen , doe ik ook onrechtstreeks . ik houdt de hele dag zware dingen in de handen en ook wel geknepen tss de vingers .


als ik je schema zo bekijk , zou je zeker geen problemen met grip mogen hebben .


succes :)

Onderarmen voelen wat verzuurd aan al een week nu, in principe heb ik geen problemen voor rep max dingen. alleen high rep 40kg rows of 100kg+ pulldowns verlies ik gewoon grip. zeker omdat onze dumbbels zo'n dikkere stang hebben als normale dumbbels.

griptraining heb ik zaterdags, barbell holds/ wrist curls/ wrist extensions en pronated curls. verder natuurlijk elke pull/ deadlift/ curl/ sideraise/ of dingen als hanging leg raise. Juist omdat ik het idee het dat dit too much is. ik zal is proberen me laatste 2 setjes op rows/pulls met straps te doen.

tnx ;)
 
Zou je grip training er eens uithalen en kijken hoe je onderarmen dan voelen

Van zware dingen vasthouden heb ik ook wel wat dagen spierpijn in mij onderarmen. Laatst van rack pulls toch een paar dagen last gehad.
 
Zou je grip training er eens uithalen en kijken hoe je onderarmen dan voelen

Van zware dingen vasthouden heb ik ook wel wat dagen spierpijn in mij onderarmen. Laatst van rack pulls toch een paar dagen last gehad.

Ik zou dit ook eens proberen.

Je grip heeft niet bepaald vanaf dag 1 een enorme werkcapaciteit, dat moet je stilletjes uitbreiden.
Kan natuurlijk ook gewoon aanpassing aan een nieuw schema zijn.

Ik zou zo veel mogelijk zonder straps en dergelijke trainen, en ze enkel bovenhalen bij de oefeningen waar je grip je echt beperkt.
 
Overtraining, als je bovenstaand schema 2x per week doet heb je te weinig rust
 
Overtraining, als je bovenstaand schema 2x per week doet heb je te weinig rust

als het zo is dat mijn onderarmen overtraind zijn, maar de rest niet, dan zou straps/gloves een oplossing kunnen zijn op de zware row's of pull ups oid?
 
als het zo is dat mijn onderarmen overtraind zijn, maar de rest niet, dan zou straps/gloves een oplossing kunnen zijn op de zware row's of pull ups oid?

Je bent niet overtraind. Dat kan niet op zo'n korte periode en is onmogelijk te bepalen enkel aan de hand van je schema, omdat er tig andere factoren een grote impact op hebben.

Maar je grip is in feite wel snel overbelast (en blessuregevoelig) als je wat te gek doet zonder op te bouwen en dat hakt in je kracht. Daarom dat het belangenrijk is werkcapaciteit te bouwen.

Niet dat ik ze zelf vaak gebruik, maar het is geen schande om straps te gebruiken. Gewoon een handige tool om dichter bij je doelen te komen.

Maar handschoentjes please...:p
 
Je bent niet overtraind. Dat kan niet op zo'n korte periode en is onmogelijk te bepalen enkel aan de hand van je schema, omdat er tig andere factoren een grote impact op hebben.

Maar je grip is in feite wel snel overbelast (en blessuregevoelig) als je wat te gek doet zonder op te bouwen en dat hakt in je kracht. Daarom dat het belangenrijk is werkcapaciteit te bouwen.

Niet dat ik ze zelf vaak gebruik, maar het is geen schande om straps te gebruiken. Gewoon een handige tool om dichter bij je doelen te komen.

Maar handschoentjes please...:p

haha cool, straps it is. alleen voor mijn zwaarste paar setjes op rug dag denk ik, ff aanvoelen.

Ik gebruik sowieso liever niks, jaren lang iedereen uitgelachen met handschoentjes, straps, bar pads, smith bench of squatters enzo. Dus ik moet voorzichtig zijn :p
 
biertje92.


Als ik geen handschoenen gebruik krijg ik altijd van die dikke eeltknobbels op mijn handen die uiteindelijk tot in mijn vlees scheuren.

En uitlachen? ben in een sportschool, dat is de laatste plek waar mensen zich bezig horen te houden met hoe ik er uit zie.
Al trekt iemand zijn snowboard handschoenen aan, als het werkt dan werkt het.
 
6x per week ppl? Idd een teken van overtraining dat je last krijg van je polsen.
 
biertje92.


Als ik geen handschoenen gebruik krijg ik altijd van die dikke eeltknobbels op mijn handen die uiteindelijk tot in mijn vlees scheuren.

En uitlachen? ben in een sportschool, dat is de laatste plek waar mensen zich bezig horen te houden met hoe ik er uit zie.
Al trekt iemand zijn snowboard handschoenen aan, als het werkt dan werkt het.

Je moet dan ook niet wachten tot ze scheuren, gewoon af en toe met zo'n (puim?)steentje over gaan.
Geen problemen mee dat je handschoen gebruikt hoor, maar ik zie er gewoon de meerwaarde niet van in.
 
Strapsss en eventueel wrist wraps tijdens presses. Doe 't zelf ook, anders faalt m'n grip gewoon na elke 1e oefening al. Train ook PPL 6x per week.
 
Back
Naar boven