AndroidHealthClinic

onderarmen trainen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.035
Waardering
37.852
Lengte
1m88
wie traint er zijn onderarmen?
Is dit noodzakelijk?
Hoeveel oef per week?
 
ik heb relatief dunne onderarmen en polsen, dus moet ik ze wel apart trainen


diverse oefeningen: wristcurls, enz. :D
 
Imo werken die curls voor geen zak. De enige manier waarop mijn onderarmen groeien is zware rugtrainingen en static holds aan de chinup bar.
 
Adema zei:
Imo werken die curls voor geen zak. De enige manier waarop mijn onderarmen groeien is zware rugtrainingen en static holds aan de chinup bar.


static holds zijn toch meer voor uithoudingsvermogen ipv voor extra massa?
 
als je onderarmen traint zou ik dat voor een rustdag doen, zodat ze daarna goed kunnen rusten, lamme onderarmen beinvloeden immers al je andere oefeningen.

ik zelf train ze niet specifiek omdat ik zwakke polsen heb, en mijn polsen geen curls aan kunnen. train nog niet zo lang dus weet niet of ze hierdoor achter gaan lopen, momenteel zijn ze in ieder geval niet echt groot.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Denk je dat hij ooit wristcurls gedaan heeft ;)?
 
Nou adema, John Goodman (Fred Flinstone en Walter Sobchek) heeft ook reusachtige onderarmen, maar die vent kan geen eens 120kg deadliften. Mensen met een hoog vet% hebben vaak ook grote onderarmen.

Volgens mij werken die wristcurls (waar je bij zwaar tillen geen fuk aan hebt btw, maar goed) wel om je armen groter te maken - en tja, voor iemand die massa boven kracht stelt is dat toch niet fout?
 
Ja maar als zware rugoefeningen en static holds niet goed werken zal je toch alternatieven moeten zoeken!

Sinds ik onderarmen apart train zijn ze mijn beste spiergroep geworden!
 
onderarmen en traps zijn wel de dingen die kracht uitstralen.
 
Ik train met straps, en vindt het daarom wel noodzakelijk om mijn onderarmen apart te trainen. Doe dit op de biceps dag. Zorg wel dat er voldoende rust tussen je onderarm en rug training zit.
 
Train static holds met een bar. Gewoon deadliften en zolang mogelijk vasthouden.
Gebruik genoeg gewicht zodat je het niet langer dan een halve minuut (of minder) kunt vasthouden.
 
Ikzelf heb ook dunne onderarmen en toch een relatief hoog vet percentage. ik begin ook om ze te trainen, omdat ik de onderarm toch een mooi gedeelte van het lichaam vind en omdat de pols niet echt een sterk gewricht is, is het toch gunstig denk ik om je pols en onderarmen te trainen. Je pols doe je automatisch ook bij de wrist curl.
 
Leophyte zei:
Train static holds met een bar. Gewoon deadliften en zolang mogelijk vasthouden.
Gebruik genoeg gewicht zodat je het niet langer dan een halve minuut (of minder) kunt vasthouden.

Precies.

Oh hucky, mierenneuker, moet ik nu weer per se voor jou een geripte PLer opzoeken die monsterlijke onderarmen heeft? Ik hoef toch hopelijk niet wetenschappelijk te gaan verklaren dat powerlifters monsterlijk dikke onderarmen hebben van slechts deadlifts(min of meer static holds dus)?

:kiss:
 
Ik doe altijd Hammer Curls en Wrist Curls. Vooral bij Hammer Curls voel ik me onderarmen goed na 4 setjes.
 
Metal_Wolf zei:
Ik doe altijd Hammer Curls en Wrist Curls. Vooral bij Hammer Curls voel ik me onderarmen goed na 4 setjes.

Maar de hammer curls is meer gericht op de biceps bracchi toch? En de wrist curl meer op de onderarmen en polsen geloof ik. Ikzelf voel mijn onderarmen niet bij een hammer curl, maar ja dat is dan verschillend van persoon tot persoon natuurlijk. ;)
 
Bij Wrist Curls train je de Wrist Flexors en bij Hammer Curls de Brachioradialis

Kijk hier voor meer info:
http://www.exrx.net/Lists/ExList/ForeArmWt.html

Maar ik train mijn onderarmen op m'n Rug/Biceps dag dus dan maakt het niks uit als ik de bicep er ook mee train.
 
Leophyte zei:
Train static holds met een bar. Gewoon deadliften en zolang mogelijk vasthouden.
Gebruik genoeg gewicht zodat je het niet langer dan een halve minuut (of minder) kunt vasthouden.


Static holds werkten bij mij niet goed genoeg! Heb 1jaar geleden een wristroller in elkaar geflanst en sindsdien zijn mijn onderarmen gigantisch gegroeid! Nog meer dan in de drie jaar training ervoor!

Niet voor iedereen werkt alles dus static holds ook niet!
 
Metal_Wolf zei:
Ik doe altijd Hammer Curls en Wrist Curls. Vooral bij Hammer Curls voel ik me onderarmen goed na 4 setjes.

Hammer curls en bijv. Ez-bar curls werken goed voor de Brachioradialis, maar voor meer volume in het midden van je onderarmen moet je static holds of wrist curls doen.

Ik train zelf trouwens niet m'n onderarmen specifiek apart, ze komen bij de meesten genoeg mee bij andere oefeningen.
 
Ik train mijn onderarmen zelf niet, omdat ze al behoorlijk groot zijn. Maar het kan geen kwaad om ze aan te pakken als ze erg dun zijn vergeleken met je bovenarm. Ook is het handig om wat kracht te ontwikkelen voor oefeningen als deadlift, pull downs en chinnen.
 
Back
Naar boven