XXL Nutrition

Onderarmen

Bezoekers in dit topic

jinxx

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
24 aug 2003
Berichten
591
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Iemand die deze spiergroep ook echt specifiek traint? Of van mening dat ze genoeg worden meegetrained tijdens de andere oefeningen?
 
Ik train die nog appart, doe wrist curls, reverse wrist curl en wrist rotations of iets dergelijks.

Gewoon omdat ik dankzij men blade historie ( chrashes ) zwakke polsen had, nu men gewrichten zijn nog even slecht maar heb veel meer kracht erin gekregen.

Vroeger bij het +60kilo bankdrukken kon ik het niet meer houden van de pijn, nu is dat al veel beter.

En ook vind ik het zeer belangrijk wat sterk uitziende voorarmen te hebben, als je een armotrek hebt van 40 cm maar schriele voorarmpjes ... vind ik niet zo mooi staan.

Maar doe het meer voor sterker te worden.
 
apart trainen heeft het meeste effect
 
Zoals Speedy zegt.. doe (reverse) wrist curls vooral wegens zwakke polsen.
Dat de onderarmen er ook mee groeien is mooi meegenomen. Dat kwam echter pas toen ik die wrist curl op HST-wijze deed.. helaas vonden polsen dat niet zo fijn. Dus toch weer hogere hh..

Espi
 
Train ze regelmatig mor slecht 1 oefn (kweetni hoe ze noemt) soms een 2de reverse curls mor da vind ek heel belastend voor mijn polsen.
De oefn die ek doe:

Ik neem een straight bar hou die achter mijn rug (net onder het achterwerk :D) op schouder breedte vast en doe dan eigenlijk wrist curls, al staand dus met een bar.

Ik had deze oefening eens ergens gezien....iemand een idee hoe deze noemt?
 
Ik heb trouwens wrist curls 4 weken geleden gedaan met een cable,
en ik heb nu nog pijn :(

Dus nooit met een cable doen want daarmee verrek je je spieren.

hoe gaat de farmer's walk ?
 
Alien zei:
Train ze regelmatig mor slecht 1 oefn (kweetni hoe ze noemt) soms een 2de reverse curls mor da vind ek heel belastend voor mijn polsen.
De oefn die ek doe:

Ik neem een straight bar hou die achter mijn rug (net onder het achterwerk :D) op schouder breedte vast en doe dan eigenlijk wrist curls, al staand dus met een bar.

Ik had deze oefening eens ergens gezien....iemand een idee hoe deze noemt?

Behind the back wrist curls als ik mij ni vergis. Rug staat een beetje in de weg bij uitvoeren van die oefening om een full rom te kunnen uitvoeren imo. Maar als jij het goed voelt waarom ni.

Ik vind reverse wrist curls eveneens belastend voor polsen. Reverse curls zijn daarentegen prima. Welk doe je?
 
Jay Impel zei:
Ik heb trouwens wrist curls 4 weken geleden gedaan met een cable,
en ik heb nu nog pijn :(

Dus nooit met een cable doen want daarmee verrek je je spieren.

hoe gaat de farmer's walk ?

Farmer's walk: gewichtjes vastpakken en daarmee rondjes stappen totdat je ze niet meer kan houden. Bijvoorbeeld twee schijven van 20kg (kan je niet evengoed vastpakken dan een gewicht, is een iets ander gevoel).

Cables is altijd beter tov met dumbbles/barbbles wegens constante spanning ook bij top of movement. Maar ik doe wrist curls liever met barbble.
 
zwaar deadliften, shrugs, verder alle rugoefeningen... daar krijg je mega onderarmen van. Ik pak ze niet meer apart (behalve reversed curl), omdat ik gewoon voel dat het geen baat heeft. En een te snelle overtraining, waardoor ze juist achterblijven. Je pakt ze met zoveel trainingen mee.
 
denken jullie dat powerlifters de onderarmen meetrainen, nee dus (mischien met blessure herstel om het aan te sterken) en moet je kijken wat een bereklauwen die hebben!
 
KaLe zei:
zwaar deadliften, shrugs, verder alle rugoefeningen... daar krijg je mega onderarmen van. Ik pak ze niet meer apart (behalve reversed curl), omdat ik gewoon voel dat het geen baat heeft. En een te snelle overtraining, waardoor ze juist achterblijven. Je pakt ze met zoveel trainingen mee.

:thumbs:

Same here!
 
KaLe zei:
denken jullie dat powerlifters de onderarmen meetrainen, nee dus (mischien met blessure herstel om het aan te sterken) en moet je kijken wat een bereklauwen die hebben!

'k ben geen powerlifter.
 
Ik train ze nooit apart.
Groeien gewoon lekker mee met de rest.
Vooral tijdens rugoefeningen idd en hammer curl, dan zie ik ze flink opzwellen ;)
 
Ik doe een keer in de week wrist curls. Dit omdat ik omhoog wil gaan met mijn deadlift.Want ik merk namelijk dat de rug nog wel wil maar de onderarmen het opgeven heb dan namelijk bijna geen grip meer.
Iemand tips suggesties?
 
Sjonnies zei:
Ik doe een keer in de week wrist curls. Dit omdat ik omhoog wil gaan met mijn deadlift.Want ik merk namelijk dat de rug nog wel wil maar de onderarmen het opgeven heb dan namelijk bijna geen grip meer.
Iemand tips suggesties?

Met wrist curls train je niet zozeer je grip.

Farmer's walk, blijven hangen aan de chin-stang en handen openen & sluiten, ... zijn goede oefeningen voor grip.

Straps gebruiken voor deadlifts, kan je veel zwaarder gaan. Onderarmen gaan dan wel nog verder verzwakken, maar juist om dit op te vangen moet je onderarmen apart trainen imo.
 
M4yD4y zei:
'k ben geen powerlifter.

Dat doet er toch niet toe? ik geef een voorbeeld wat bepaalde oefeningen met je onderarmen doen.
 
KaLe zei:
Dat doet er toch niet toe? ik geef een voorbeeld wat bepaalde oefeningen met je onderarmen doen.

Doet er wel toe. Bij deadliften zullen de onderarmen het eerst opgeven. Als je geen straps wilt gebruiken, kan je niet voluit gaan op je onderrug. Idem bij zware shrugs e.d.

Dus ofwel gebruik je straps en je onderarmen blijven achter, ofwel gebruik je er geen en je onderrugs/traps/... blijven achter.

Daarom vind ik dat je straps pas moet gebruiken als je onderarmen het gewicht niet meer kan houden & specifieke grip oefeningen voor onderarmen toevoegen aan uw schema.

Als ik zwaar squat gedaan heb heb ik soms last aan mijn buikspieren. Ook mijn kuiten doen zeer als ik echt zwaar ga op leg press/squat. Is toch ook geen reden om kuiten/buikspieren niet te trainen??
 
nou jah goed, das jou mening. maar denk je niet dat je onderarmen in meer oefeningen belast worden dan je buikspieren?? Voor slechte grip kun je idd gripoefeningen uitvoeren jah. Maar niet specifiek onderarm oefeningen zoals wristcurls
 
Back
Naar boven