AndroidHealthClinic

Onderarmproblemen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ShorTyke

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2007
Berichten
579
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
66kg
Vetpercentage
8%
Als ik dumbbell curls doen en eender welk type van oefeningen die mijn onderarmen opspannen krijg ik wat last aan de spieren van daarvan, meer bepaald de deze:
Wrist Flexors

Het is enkel in mijn linkerarm, diegene die altijd al wat zwakker is geweest. Als ik een tijdje Flyes doen krijg ik er ook last van. Het is geen onuitstaanbare pijn maar ik vroeg mij dus gewoon af aan wat het zou kunne liggen. In mijn rechterarm heb ik er dus totaal geen last van. The day after voel ik het nog steeds wat en nu zelfs tijdens basketten soms ook.

Any suggestions? :)

*Edit* Ahja ik ben in 2de zit bezig en heel de dag aan het schrijven (linkshandig) misschien dat het daaraan ligt?
 
Vreemd ik zou eerder gedacht hebben dat je rechtshandig bent(minder ontwikkelde linker-opperarm) en vandaar de pijn dan. In jouw geval zal het denk ik een overbelaste linker opperarm zijn.
 
Ik heb ook een overbelaste pols, maar je kan dezelfde oefeningen doen als ik. Je plaatst je arm met de binnekant naar voor gericht op een tafel en je plaatst je vingers naar je lichaam gericht. Dan ga je naar achter leunen zodat je je spieren voelt rekken en je houdt steeds je hand plat op de tafel. Dit doen tot je niet meer kan van de pijn. Wat ik ook moest doen is met je duim naast de spier heel hard naar binnen duwen en jezelf echt pijn doen, en tijdens het duwen van wringen met je duim. Met ijs erover wrijven tot het ijs gesmolten is moet ook helpen.
 
Ja ik ben linkshandig en rechtshandig.. ik schrijf enkel met links. Basketten, racketsporten en alles anders doe ik met rechts.

Die stretchoefening lukt me wel :) Als ik mijn arm zo gewoon gebruik heb ik er geen last van op het moment, enkel als ik gewichten op til.
 
Is bij mij ook zo, toch helpen die oefeningen veel.
 
Ja ik ben linkshandig en rechtshandig.. ik schrijf enkel met links. Basketten, racketsporten en alles anders doe ik met rechts.

Die stretchoefening lukt me wel :) Als ik mijn arm zo gewoon gebruik heb ik er geen last van op het moment, enkel als ik gewichten op til.

Hehe heb iets soortgelijks, ik kan enkel schrijven met rechts, vissen, scheppen boksen, voetballen doe ik met links.
Weet jij toevallig meer van, het enige wat ik weet is dat het brein tweedelig is ofzoiets, zouden trouwens de slimste mensen moeten zijn. Waar ik weinig van ondervindt:D
 
hey, ik heb exact hetzelfde probleem als jou gehad enkele maanden geleden. Ik ben ervoor naar een sportdokter geweest en die heeft me doorverwezen naar een kinesist. Na een sessie of 18 was de pijn weg , achteraf moest ik nog altijd de strechtoefeningen doen die Lenn je verteld heeft. Moest de pijn echt ondragelijk zijn zoals bij mij zou ik je toch ook es best aanraden naar een sportdokter te gaan, of dadelijk naar een kine.
 
Back
Naar boven