Fitness Seller

Onderbuikvet, Cardio nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stevig

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
16
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Ik ben inmiddels van 85 naar 79 kilo gegaan in 2 maanden, dus het afvallen gaat me goed af (5x per week krachttraining elke dag 1 spiergroep)

de vraag luidt; " krijg je dat onderbuikje uiteindelijk vanzelf weg (het zit daar al behoorlijk lang), of moet ik dit eraf cardio-en?" Ik zelf denk gewoon aan KCAL in = minder dan KCAL uit en dan komt het vanzelf wel.. maar omdat het er zo lang zit krijg ik twijfels! Graag jullie visie hierop!

Nou begin ik goed droog te worden behalve mijn onderbuik, daar blijf je een buikje zien, je kunt het ook behoorlijk vastpakken.

Stats:

182 m
79,6 kilo
VP 16%

Voeding per dag (geen zin om volgorde te fixen)


Roomboter ongezouten
38 kcal
1 lepel, theelepel
Zilvervlies Rijst
177 kcal
1 cupje
kipfilet jumbo
73 kcal
4 stuk(s)
Cracottes volkoren
113 kcal
3 stuk(s)
Banaan
124 kcal
1 stuk(s)
magere melk
95 kcal
1 voor een glas
Whey perfection
118 kcal
1 lepel, grote
Ontbijtproduct Brinta
241 kcal
1 lepel, eetlepel
Ei kippen- gekookt
272 kcal
4 stuk(s)
Kwark magere
288 kcal
2 schaaltje
Kabeljauw rauw
172 kcal
2 stuk(s)
200 gram groenten elke dag

Totaal +/- 1700 kcal*

EKV / 40/35/25


*Ik zit de hele dag bijna stil en beweeg naast KT nauwelijks.
 
Hoe lager je VP%, hoe minder ook jouw onderbuikje is.
 
Hoe lager je VP%, hoe minder ook jouw onderbuikje is.

Dan zal het wel genetisch bepaald zijn waar men vet verliest? heb alles nog rond mijn heupen zitten (zoals velen)
 
Bij vrouwen zijn het meestal billen en bovenbenen, bij mannen buik, wees blij dat het niet rond je borsten zit zoals bij sommigen.
 
Ik zit op 10-11% en heb het ook nog steeds. Moet je maar mee leren leven, of diep cutten tot 7-8%.
 
Als je op 16% zit ben je gewoon nog veel te vet. Dit krijg je ook makkelijk weg zonder cardio.
 
Ik had/heb precies dit probleem..
Nadat ik zo'n 25KG binnen 7 maanden was afgevallen bleef mijn onderbuikje een beetje hangen..
Doet je gemoed niet goed. Toen na wat gelezen te hebben begonnen met KT waar ik inmiddels al zo'n 8 maanden serieus mee bezig ben. Bij mij helpt (zwaar) squatten en deadliften heel goed aangezien hierbij je core wordt aangesproken. Misschien dat verzwaarde buikspieroefeningen ook willen helpen.

Succes! :D
 
Ik had/heb precies dit probleem..
Nadat ik zo'n 25KG binnen 7 maanden was afgevallen bleef mijn onderbuikje een beetje hangen..
Doet je gemoed niet goed. Toen na wat gelezen te hebben begonnen met KT waar ik inmiddels al zo'n 8 maanden serieus mee bezig ben. Bij mij helpt (zwaar) squatten en deadliften heel goed aangezien hierbij je core wordt aangesproken. Misschien dat verzwaarde buikspieroefeningen ook willen helpen.

Succes! :D

Thanks Jordi, gelukkig deed ik dat al, maar misschien wat meer de focus op de core alleen (planking/crunches etc)
 
Sorry, maar zwaarder en/of meer squatten gaat niet helpen.Of je zou het zo intensief moeten doen dat je daadwerkelijk beduidend meer calorieën gaat verbruiken....zelfde geldt voor meer abs trainen enz.
Je zult echt een nog kleiner calorie overschot moeten creëren. Of je dit doet dmv dieet of cardio maakt niet uit.

edit : Dat moet natuurlijk 'groter calorie TEKORT' zijn.Excuus
 
Laatst bewerkt:
meer focus op de core oefeningen & wat cardio..
 
je traint je core ? wat onder dat buikje zit .. maakt het al wat beter
+
cardio kan je het wegwerken?
zo heb ik het toch al gelezen.. & pas het nu ook toe
 
Plaatselijke vetverbranding is helaas een mythe. Een methode om buikvet weg te krijgen is simpel weg cardio. Basis oefeningen als deadliften, optrekken, benchpress en squaten zullen zeker helpen.
 
Op 16% vp moet je geen problemen hebben, pas rond de 10-12% gaat het lastig worden om stubborn fat weg te krijgen.

Je zou de roomboter weg kunnen halen. Verzadigd vet is lastiger te mobiliseren voor verbranding en gaat volgens mij ook sneller in je stubborn vet cellen zitten
 
Als je een calorietekort hebt, dan zou je toch gewoon moeten afvallen? Dan maakt het toch niet veel uit of je roomboter eet?
 
Enige natuurlijke manier is om je algehele vetpercentage te verlagen. Dat kan met en zonder cardio. Andere oplossing is liposuctie.
 
Back
Naar boven