AndroidHealthClinic

Ondergewicht, Aankomen in spiermassa. Tips?

Bezoekers in dit topic

Mariss

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2010
Berichten
139
Waardering
14
Lengte
1m67
Massa
60kg
Vetpercentage
16%
Hallo,
Ik ben marissa, 18 jaar, en ik ben net nieuw hier.
mischien is dit wat persoonlijk maar ik heb toch besloten maar even een korte uitleg te geven. Ik ben al lange periode erg onzeker geweest over m'n uiterlijk en om een lang verhaal kort te maken heb ik nu een eetstoornis en te veel ondergewicht waar ik graag aan wil werken.
Ik train nu ongeveer een half jaartje mijn spieren en ze zijn al wat zichtbaar, tegenwoordig train ik bijna dagelijks zo'n 30 minuten en dan vooral de buik.

Nu is mijn vraag dus hoe ik in spiermassa kan aankomen zonder (of weinig) in vet aan te komen, aangezien ik zo m'n best heb gedaan m'n buik plat te krijgen :P

Ps. Ik hoop in ongeveer een week ongeveer 0.5kg spiermassa te winnen, is dit haalbaar? en hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

Alvast heel erg bedankt voor alle tips en adviezen en ik hoop dat dit niet al te vreemd overkomt.
 
Voeding is de key, lees even de topics bovenaan in de voedingssectie voor de basiskennis.;)

Een halve kilo spiermassa is voor mannen wel haalbaar, maar voor vrouwen weet ik niet.:D
 
tegenwoordig train ik bijna dagelijks zo'n 30 minuten en dan vooral de buik.

Veel gemaakte fout, maar goed zoals hier boven al word aangegeven lees de sticky's in de verschillende secties;)
 
Hoi Mariss,

Laat je ten eerste niet afschrikken door alle geile testo-apen die om pics gaan vragen (het blijft niet bij het figuur boven me), dat is een beetje standaard gedrag hier en is niets persoonlijks ;) verder zou ik ook even willen vermelden dat je absoluut geen persoonlijke info moet posten zoals msn, telefoonnummer (suzanne anyone? :roflol: ) of achternaam.

Ten tweede zou ik inderdaad je ook aanraden de stickies te lezen, maar ik zal even wat belangrijke dingen samenvatten:

1) Om spieren te kweken heb je over het algemeen een calorie-overschot nodig. Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid calorieën per dag nodig, afhankelijk van je lichaam en fysieke inspanning, om op hetzelfde gewicht te blijven. Dit heet 'je onderhoud'. Als je dus 'boven je onderhoud' zit, dan neem je meer cals tot je dan eigenlijk nodig is en zul je aankomen in gewicht - zowel in spier als vet.

2) Je kunt niet op een bepaalde plek afvallen door die plek te trainen. Wil je bijvoorbeeld vet kwijt op je buik, dan heeft sit-ups en/of crunches doen niet veel meer nut dan bijvoorbeeld wat beenoefeningen. Je lichaam bepaalt zelf waar het als eerste vet wil verliezen, vaak gaat dat wel over je hele lichaam maar afhankelijk van wat voor lichaam je hebt kunnen sommige delen van je lichaam sneller vet kwijtraken dan andere. Meisjes hebben vaak vooral last van ophopend vet rond de dijen/heupen, mannen vaak bij de buik. Als je veel pech hebt val je het eerste bij je tieten af.

3) Als je pas begint met trainen kun je zogenaamde 'newbie gains' maken. Omdat je lichaam helemaal niet gewend is aan trainen en weinig spiermassa heeft zal je in het begin als een speer gaan en is het zelfs mogelijk om spiermassa te winnen terwijl je in vet naar beneden gaat. Eet genoeg eiwitten.

4) Sommige voeding, supplementatie en overige dingen kunnen je erg helpen, voorbeelden zijn:
*Magere kwark (veel eiwitten, weinig calorieën)
*Druivensuiker (na de training, stopt de trek in zoet eten/snoep en vult bovendien je glycogeen-depots aan in je spieren)
*Water
*Sauna, kan helpen met overtollig vocht verwijderen (blijf wel drinken!!!)
*BCAAs, dit staat voor branched chain amino acids (lees de stickies) en helpt spierafbraak te voorkomen. Na je krachttraining zou ik BCAAs nemen, daarna zou ik cardio doen

5) Het is al eerder gezegd, maar lees de stickies!
 
Als je een eetstoornis hebt , dan lijkt het mij beter dat je daar eerst hulp zoekt . De huisarts kan je door verwijzen naar hulpverleners die hier voor hebben geleerd .
 
zo komt het bij mij ook over :)
 
We hebben foto's nodig (liefst in bikini) om je metabolisme in te schatten en je zo advies te kunnen geven.
 
stickies bro ...
 
Bedankt voor de info skld :)
En ik krijg al een poos hulp voor mn eetstoornis, over een paar weken zelf intensieve.
Ook heb ik morgen een afspraak met iemand om m'n trainings schema eens goed aan te passen en ivm voor spieropbouw. ik hoop daar nog wat wijzer van te worden.
 
Bedankt voor de info skld :)
En ik krijg al een poos hulp voor mn eetstoornis, over een paar weken zelf intensieve.
Ook heb ik morgen een afspraak met iemand om m'n trainings schema eens goed aan te passen en ivm voor spieropbouw. ik hoop daar nog wat wijzer van te worden.

Geen karma? :mad:
 

Geen pics? :mad: zul je bedoelen

@Mariss
Hey, ik hou van;
3 doors down, Avenged Sevenfold, Breakin Benjamin, Disturbed, Dope, Drowning Pool, Emilie Autumn <3, Eminem, Fall Out Boy, Foo Fighters, Jaya the cat, KoRn, Linking park, Mika, Nickelback, Pink, Slipknot, Static X, System of a down, Three Day's Grace.
Pas ik 'n beetje bij je? Zullen we daten? :)
 
Laatst bewerkt:
Geen pics? :mad: zul je bedoelen

@Mariss
Hey, ik hou van;
3 doors down, Avenged Sevenfold, Breakin Benjamin, Disturbed, Dope, Drowning Pool, Emilie Autumn <3, Eminem, Fall Out Boy, Foo Fighters, Jaya the cat, KoRn, Linking park, Mika, Nickelback, Pink, Slipknot, Static X, System of a down, Three Day's Grace.
Pas ik 'n beetje bij je? Zullen we daten? :)

Te laat :ds:
 
Zolang jij met je eetstoornis kampt zou ik niet trainen. Je verbrand dan alleen maar colarien die je toch al tekort komt, en je zal magerder worden ipv mooi gevormd.
 
eetstoornis? jammer dat je er zo over nadenkt.. gewoon vreten meid is echt niet moeilijk desnoods je ogen toe doen tijdens het eten helpt altijd voor die laatste stukken eiwitten in te proppen.. hou het trouwens bij een bikini proof lichaam want bodybuildingmeiden is niet echt sexy..
 
Back
Naar boven