XXL Nutrition

Ondergewicht maar toch veel buikvet, hoe komt dat? Oplossing?

Bezoekers in dit topic

Mambalgin

Cool Novice
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
209
Waardering
1
Lengte
1m80
Hallo,

ik ben een 24-jarige jongeman (1m81 en 60kg), ik wil wat bijkomen in gewicht maar tevens ook buikvet verliezen maar ondanks dat ik graatmager ben heb ik toch een redelijk dikke buik met veel buikvet, hoe komt dat en hoe geraak ik hier het gemakkelijkst van af zonder dat ik nog meer moet afvallen?:o

P.S.: ik kamp met heel veel stress, heeft stress hier indirect ook iets mee te maken misschien?

DSC_0044.jpg


DSC_0045.jpg


IMG_20130513_234740.jpg
 
Hallo,

ik ben een 24-jarige jongeman (1m81 en 60kg), ik wil wat bijkomen in gewicht maar tevens ook buikvet verliezen maar ondanks dat ik graatmager ben heb ik toch een redelijk dikke buik met veel buikvet, hoe komt dat en hoe geraak ik hier het gemakkelijkst van af zonder dat ik nog meer moet afvallen?:o

P.S.: ik kamp met heel veel stress, heeft stress hier indirect ook iets mee te maken misschien?

Misschien, maar de vornaamste reden is je lage spiermassa. Je bent wat bekend staat als "skinny fat".

Oplossing: een goed krachttrainingsschema en strakke voeding.
 
1) gewoon beginnen te trainen (zwaar) met losse gewichten (al begin je beter de eerste maanden rustig aan te doen en stilaan opbouwen dat u lichaam er gewoon kan aan worden)

2) + 2 x in de week cardio doen

3) gezonder gaan eten en eiwitten verhogen, minder snoepen en heel veel water drinken geen of bijna geen frisdrank

normaal zou je met deze zaken toch al beetje moeten verder geraken.
 
Inderdaad ben je "skinny fat". Ik vind je ook wel licht voor iemand van ruim 1,80m. 10 kilo meer zou geen kwaad kunnen :)

Vanwege je lage spiermassa zal het verbranden van je vet niet zo snel gaan. De beste strategie is om te beginnen met krachttraining. Dat zal je naast de nodige spiermassa voor een hogere stofwisseling ook de nodige motivatie geven voor het gedeelte dat de meeste mensen minder leuk vinden: het cutten.

Ik heb er zelf net een bulk van 3 maanden op zitten (3x per week trainen gemiddeld). Ben in die tijd 7,7 kilo aangekomen, waarvan 1,49kg vet en 6,21kg vetvrije massa. Ben iets langer dan jij (1,85m) en woog vanochtend 88,6kg. Dan heb je een indicatie van wat er in 3 maanden mogelijk is.

Lees je wel goed in op het eten, want daar zit uiteindelijk de sleutel tot succes. Burn the Fat, Feed the Muscle van Tom Venuto is een hele goede referentie, zoek die op.
 
Hallo,

ik ben een 24-jarige jongeman (1m81 en 60kg), ik wil wat bijkomen in gewicht maar tevens ook buikvet verliezen maar ondanks dat ik graatmager ben heb ik toch een redelijk dikke buik met veel buikvet, hoe komt dat en hoe geraak ik hier het gemakkelijkst van af zonder dat ik nog meer moet afvallen?:o

P.S.: ik kamp met heel veel stress, heeft stress hier indirect ook iets mee te maken misschien?

Zou zomaar kunnen.. stress / hormonen (cortisol met name) / buikvet .. daar zit inderdaad een relatie tussen.
 
Lekker zwaar trainen en iets onder onderhoud eten. Dus licht cutten en zwaar trainen is het beste in jouw geval.
 
Ik heb er zelf net een bulk van 3 maanden op zitten (3x per week trainen gemiddeld). Ben in die tijd 7,7 kilo aangekomen, waarvan 1,49kg vet en 6,21kg vetvrije massa. Ben iets langer dan jij (1,85m) en woog vanochtend 88,6kg. Dan heb je een indicatie van wat er in 3 maanden mogelijk is.

6,21kg vetvrije massa? Heb je het uit je lichaam gesneden en op een keukenweegschaal gewogen ofzo? Groot deel ervan is vocht btw.
 
Misschien, maar de vornaamste reden is je lage spiermassa. Je bent wat bekend staat als "skinny fat".

Oplossing: een goed krachttrainingsschema en strakke voeding.

Dit.
Meer massa is meer body en verbranding.
 
Lekker zwaar trainen en iets onder onderhoud eten. Dus licht cutten en zwaar trainen is het beste in jouw geval.

Door onder je onderhoud te eten ga je juist afvallen toch?

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 10:59 ----------

Lees je wel goed in op het eten, want daar zit uiteindelijk de sleutel tot succes. Burn the Fat, Feed the Muscle van Tom Venuto is een hele goede referentie, zoek die op.

Is dit boek ook online beschikbaar voor E-readers en dergelijke? Of in PDF formaat?

Hopelijk is er een Nederlandstalige versie beschikbaar?
 
Laatst bewerkt:
Door onder je onderhoud te eten ga je juist afvallen toch?

Ja, niet doen. Maak een goed voedingsschema op of net iets boven onderhoud, met flink wat eiwitten en schone producten. En ga aan de krachttraining. Idd even een paar weken geleidelijk opbouwen, maar op een gegeven moment moet je zwaar gaan trainen, met gewichten waar je zo tussen de 6 en de 12 reps haalt.

Een maand of 3 aankijken hoe dat gaat en, als er helemaal geen schot in zit, kun je altijd nog gaan cleanbulken. Maar nog niet cutten, daar heb jij nog te weinig spiermassa voor.
 
Het valt allemaal wel mee, je hebt gelukkig geen dikke buik om weg te werken.
Doen wat er al gezegd is en dat is Spieren gaan bouwen!!! en dat vetrandje ben je zo kwijt!!
Lekker gaan trainen 4x per week, rustig opbouwen in het begin, zeg maar de eerste drie maanden niet te hard jezelf pushen en niet te zwaar gaan.
Daarna steeds harder en zwaarder proberen te gaan trainen.
Zorgen dat je voeding goed is,genoeg eiwitten,vetten en koolhydraten binnen krijgen op de verdeling die voor jou het best werkt zodat die spieren groeien en dan moet jij een zien hoe anders je er uit ziet in een jaar tijd.
 
Is dit boek ook online beschikbaar voor E-readers en dergelijke? Of in PDF formaat?

Hopelijk is er een Nederlandstalige versie beschikbaar?

Ik heb de pdf gevonden op internet en dat was het origineel in het Engels.

Geen idee of er een vertaling van bestaat. Het boek is al vrij oud en ik heb tot dusver niet eens een koopbare versie kunnen vinden op het internet.


6,21kg vetvrije massa? Heb je het uit je lichaam gesneden en op een keukenweegschaal gewogen ofzo? Groot deel ervan is vocht btw.

Huidplooimeting. Natuurlijk kan het ook 6kg zijn, ik heb het gewoon met 2 cijfers achter de komma in m'n spreadsheet staan. En ja, daar zit ook wat vocht bij en extra eten in m'n darmsysteem van het bulken. De komende cut-weken gaan uitwijzen hoe die verhouding precies ligt. M'n vermoeden is dat m'n vetvrije massa de eerste 2-3 weken wat harder omlaag gaat vanwege bovenstaande.

Feitje: driekwart jaar geleden woog ik zelfs even 79kg, meer dan 10 kilo verschil met vorige week. Ik zat toen zo'n 6 weken in de cut en was toen 10 dagen op meditatiecursus geweest waarbij je niet traint en weinig eet. Dan gaat het heel hard. Het was trouwens voor het eerst in 17 jaar dat ik onder de 80 zat.

Ik heb een lichaamstype dat vrij snel spiermassa aanzet, heb ik gemerkt. M'n broeken zitten een stuk strakker bij m'n bovenbenen en heb veel opmerkingen gekregen de afgelopen weken dat ik breder ben geworden. Cutten kost daarentegen meer moeite.
 
Laatst bewerkt:
Door onder je onderhoud te eten ga je juist afvallen toch?

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 10:59 ----------

?

Vetverbranden. Jij kan gewoon vetverbranden en spiermassa aankomen tegelijkertijd. Heb ik bij meerdere mensen voor elkaar gekregen. Lukt eigenlijk iedereen wel die nog niet zo lang traind.
 
Ik ben zelf 20 kilo aangekomen. Heb ruim boven onderhoud gegeten en daarbij goed getraind.
Als je dit goed combineert kan je best opbouwen en je vetten ook kwijtraken.
 
Back
Naar boven