XXL Nutrition

Ondergewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ciron

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 mei 2016
Berichten
813
Waardering
861
Lengte
1m84
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
Goedenmiddag

Ik zit een beetje in de knoop met wat ik nou moet gaan doen en hoe ik het beste kan aanpakken.
Ik zit namelijk op een ondergewicht en weeg 62 kilo.wat echt veels te licht is.....

Mijn vraag is als volgt: hoeveel boven onderhoud moet ik nou ongeveer eten (ik gebruik myfitnesspall) mijn onderhoud ligt ongeveer op 2300 kcal per dag,hoeveel moet ik nou gaan eten om het ''beste'' aan te komen in gewicht?

Alvast bedankt voor het lezen
 
Normaal gesproken zou ik zeggen ~ 500kcal. Maar gezien je wel echt licht bent kan daar makkelijk nog wat bij en zou lekker rond de 3000kcal zitten en kijken wat het met je doet.
 
begin met 2300 kcal elke dag en verhoog elke 2/4 weken met 100 kcal indien je niet bijkomt

3000 kcal wordt ie volgens mij gewoon vet van ?
 
Zou idd rond de 3000 gaan zitten
 
Normaal gesproken zou ik zeggen ~ 500kcal. Maar gezien je wel echt licht bent kan daar makkelijk nog wat bij en zou lekker rond de 3000kcal zitten en kijken wat het met je doet.
Kom ik dan niet te veel aan in vet?
 
Zal gewoon rustig opbouwen. Begin op 2700 ofzo en kijk hoe je aankomt. Eventueel na paar weken weer verhogen.
 
Hoeveel eet je nou dan?
Ik eet sinds een paar dagen 2400-2500 kcal,ik wil me pas volgende week wegen (1 x per week)

Maken de macros veel uit ? ik zit namelijk op ongeveer 40-50 gram vet per dag en overdreven hoog in eiwitten(180 gram) en zo'n 260 carbs gemiddeld
 
Ik eet sinds een paar dagen 2400-2500 kcal,ik wil me pas volgende week wegen (1 x per week)

Maken de macros veel uit ? ik zit namelijk op ongeveer 40-50 gram vet per dag en overdreven hoog in eiwitten(180 gram) en zo'n 260 carbs gemiddeld
En wat at je ongeveer?
 
En wat at je ongeveer?
Ik at rond de 1900-2100 kcal per dag maar ik heb me pas na een half jaar gewogen ofzo, ik kom af van een 67 kilo.

Vraag me ook af welke factor ik moet aanhouden bij 3 x per week krachttraining + 2 dagen 1 uur cardio
 
Ik at rond de 1900-2100 kcal per dag maar ik heb me pas na een half jaar gewogen ofzo, ik kom af van een 67 kilo.

Vraag me ook af welke factor ik moet aanhouden bij 3 x per week krachttraining + 2 dagen 1 uur cardio
Als je van 67 kilo naar de 62 bent gegaan met ~ 2000kcal zou ik misschien inderdaad rond de 2700 gaan zitten.
Maar 62 bij 184 is wel extreem weinig en ben je niet zomaar hoor. Ik denk dan al gauw aan een druk leven, drukke baan/veel sporten of toch erg hoog metabolisme oid... waardoor je gewoon goed moet vreten.
 
Waarom een uur cardio?

Je kan beter wat meer vetten eten ook. Vetten heb je nodig voor je hormonen.
Ik zou echt wel insteken op ca 60-70 gram vetten (1 gr per kg lichaamsgewicht)
Eiwitten is 150 gram zat. (2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht)
Pak lekker wat carbs erbij om goed veel energie te hebben om je KT te doen.
 
Als je van 67 kilo naar de 62 bent gegaan met ~ 2000kcal zou ik misschien inderdaad rond de 2700 gaan zitten.
Maar 62 bij 184 is wel extreem weinig en ben je niet zomaar hoor. Ik denk dan al gauw aan een druk leven, drukke baan/veel sporten of toch erg hoog metabolisme oid... waardoor je gewoon goed moet vreten.
Thank you , ik ga dat even aanhouden !!
 
Waarom een uur cardio?

Je kan beter wat meer vetten eten ook. Vetten heb je nodig voor je hormonen.
Ik zou echt wel insteken op ca 60-70 gram vetten (1 gr per kg lichaamsgewicht)
Eiwitten is 150 gram zat. (2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht)
Pak lekker wat carbs erbij om goed veel energie te hebben om je KT te doen.
Ja die uur cardio is meer lopen op een helling of crosstrainer op rustig tempo,beetje uit verveling soms.
Betreft vetten las ik in het topic ''Metabolisme'' op dit forum dat het lager mag als de koolhydraten wat hoger zitten.

Ik volg nu een licht 5x5 stronglifts schema en zit in week 3 dus met laag gewicht,is die 1.5 factor die ik moet invullen bij myfitnesspall dan goed?
En weet jij toevallig hoe het zit met natrium? op myfitnesspall zit ik daar nog weleens overheen als ik bijvoorbeeld bruine bonen eet en yoghurt,of geeft dat niet zo?
 
Cardio laten vallen,
Betreft vetten is dat voornamelijk in de cut wanneer je vetinname ten koste gaat van je koolhydraatinname. In de bulk zou ik zorgen dat je je behoefte aan vetten binnenkrijgt omdat je hier in principe meer dan genoeg ruimte voor hebt.
 
Cardio hoef je helemaal niet te laten vallen.
Gewoon wat meer eten op je cardio dag.

Cardio is niks mis mee en lekker blijven doen als je je er goed bij voelt.
 
Ja die uur cardio is meer lopen op een helling of crosstrainer op rustig tempo,beetje uit verveling soms.
Betreft vetten las ik in het topic ''Metabolisme'' op dit forum dat het lager mag als de koolhydraten wat hoger zitten.

Ik volg nu een licht 5x5 stronglifts schema en zit in week 3 dus met laag gewicht,is die 1.5 factor die ik moet invullen bij myfitnesspall dan goed?
En weet jij toevallig hoe het zit met natrium? op myfitnesspall zit ik daar nog weleens overheen als ik bijvoorbeeld bruine bonen eet en yoghurt,of geeft dat niet zo?
1.5 en vreten :) simpel
 
eerst wat leesvoer voor de ogen
images?q=tbn:ANd9GcTpDe9BZbuXQsuiZZ4ONUIdsBLdOsNFMnaJ4nlCfz4Gav3tos05.jpg
en dan boefen maar
 
begin met 2300 kcal elke dag en verhoog elke 2/4 weken met 100 kcal indien je niet bijkomt

3000 kcal wordt ie volgens mij gewoon vet van ?
2300 is zijn onderhoud ongeveer , ik zou zeggen 2500 kcal minimaal op zo'n gewicht
 
Dit is een heel herkenbaar verhaal kerel. Een dikke 2 jaar terug zat ik ook in jou situatie. Wat is precies de reden dat je zo ver bent afgevallen als ik vragen mag? Is/was er sprake van een eetstoornis, of niet?

Wat betreft voeding; Maak het je alsjeblieft niet te moeilijk. Bedenk dat je momenteel ondergewicht hebt en je nodig moet aankomen. Liever iets te veel dan te weinig zullen we maar zeggen. Aangezien je full-body traint 3 x pw en verder ook lichamelijk actief bent, kan je imo makkelijk op 3000 gaan zitten en kijken hoe je lichaam daarop reageert.
 
Back
Naar boven