AndroidHealthClinic

Onderhoud/clean bulk, hulp nodig! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hakunamatata

Cool Novice
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
138
Waardering
5
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Beste members van DBB,

Ik ben al sinds een tijdje aan het kijken naar een fatsoenlijk clean bulk schema. (of het onderhouden wat ik nu heb maakt mij niet zoveel uit) al ik maar niet te vettig word. zit nu eindelijk laag in vet.
Nou hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen:

Bij mijn schema een aantal opmerkingen:
Dit is EXCL. avondeten (dit is gewoon wat de pot schaft, pasta met zalm, aardappelen met groente en stuk vlees, you name it.)

Tijdens mijn bulk periode vorig jaar nam ik om 20.00-20.30 nog 2 boterhammen + een shake.
en voor het slapen 250G kwark (magere vruchten) + 50gram cashewnoten.

Nu heb ik een paar opties voor de maaltijd 12.30 of 15.00. Hier kan ik bijvoorbeeld s'middags maken (met brood) ik heb hier nu in mijn schema eieren gezet, (maak ik mezelf 3-4 boterhammen + 4 eieren en 2 plakken ham)

of: ik doe 3-4 boterhammen met een beetje sla en kipfiletreepjes (150G) = E/K/V 37,5/3/7,5 en iets van 250KCAL.

Of: 3-4 boterhammen met tonijn op waterbasis + ketchup en eventueel wat augurk.
Als ik dit verkies boven 4 hele eieren, dan bij de kwark nog 25G-50G ongezouten cashewnoten doen?


Ik train 4x per week en ben van plan nu 4x per week na de KT 20 minuten steady state cardio te doen.
(Dit voor het hart, en een beetje proberen het vet te reduceren.

Of zou ik s'avonds 20.30 toch nog brood nemen? of is een banaan + shake genoeg als POST-workout?
en dan voor het slapen alleen 500G kwark?

Het is een beetje lastig met het aantal vetten uitrekenen i.v.m het avondeten..
Ik weet dat havermout en/of brinta een betere vervanging is voor brood.
Dit krijg ik er helaas niet door bij mijn ouders, dus probeer er het beste uit te halen met brood.

Drink ook in de bulk hoofdzakelijk alleen maar water (bij shakes etc.)
Tenzij ik een keer een 'geniet' momentje heb, zoals op het terras, of op school.
En dan 'cheat' ik een keer in de bulk met chocolademelk.
Vorig jaar goed bevallen.


Hoor graag jullie tips!!
alvast thnx!
 

Bijlagen

  • schema.xls
    225 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?c=13

Ga naar deze site en bekijk kcal van ieder product dat je eet maak zo een voedings schema
Als je bij je ouder woont word het lastig om te bulken omdat je ouders vast denken dat je dan niet spoort als je 3000kcal gaat eten

Simpelste is Pindakaas Vollemelk Veel vlees Redelijk Groente beetje Koolhdraten (pasta) Enzovoort

Je kan ook dirtybulken door teveel schoon voedsel te eten


Clean bulk 2500kcal
Dirty bulk meer dan 2500kcal voor je gewicht

Mensen als did advies niet goed is vertel dan wat wel goed is.
 
Laatst bewerkt:
Vent, ze vinden het gekker dat ik nu 2500kcal eet om te cutten dus je onderbouwing is k*t.
Volle melk en pindakaas vind ik nou ook niet echt typisch iets voor een clean bulk..
 
Volle melk is clean.
Pindakaas is 80% pindas 20% Vet goed voor massa
van vet word je niet dik wel van kcals.
en ja voorderest ik dacht dat je op budget leefden dus daarom

Oke mijn cut is heel simpel 800gr kipfilet 200gram groente 200 gram pasta Soja shake
Het gaat erom wat je lichaam opneemt je kan er 5000kcal instoppen maar als je het tog niet opneemt.
Als je hier niks aan hebt kan ik je niet verder helpen.
 
Back
Naar boven