Fitness Seller

onderhoud en activiteitsfactor

Bezoekers in dit topic

elfuturo1

Novice
Lid geworden
12 nov 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
59kg
Beste DBBers,

Ik ben 1.60 weeg 58 en 25 jaar oud, vrouw.
Ik wil mijn vetpercentage omlaag krijgen en afvallen.

Voorheen heb ik altijd gesport en actief geweest, nu heb ik het te druk met studie en daarnaast werk ik in een zonnestudio 30 uur per week ongeveer.

Om mijn onderhoud te berekenen wordt er gevraagd naar de mate waarin je actief bent. Nu sport ik niet meer maar vind ik het niet kloppen als ik de factor op 1 zet (weinig tot niet actief) gezien ik een staand beroep ben met veel schoonmaken, ik ben altijd wel bezig op werk. (soms zweet ik ook van het constant schoonmaken) Het voelt als een licht intensieve cardio workout, maar dan 8 uur lang.

Hoe kan ik mijn onderhoud nu het beste bereken?
 
Anders zet je hem toch op Lichte lichaamsbeweging x 1,375. In het begin blijft het toch spelen met Kcal. Probeer gewoon een Kcal en houd dat een week aan, en weeg jezelf na een week. Ben je meer dan een halve kilo afgevallen, dan ga je iets meer eten, bijvoorbeeld +100Kcal. Ben je niks afgevallen, dan is dat je onderhoud en ga je weer 100 of 200Kcal zakken tot een max van 500Kcal.

Hier wissel ik regelmatig tussen cutten en bulken, en dan is het altijd even kijken hoeveel Kcal ik moet eten.
 
Het getal wat uit de formule komt blijft theoretisch.

In de praktijk moet je kijken naar je fysiek en aanpassen daar waar nodig.
 
Back
Naar boven