MuscleMeat

Onderhoud te hoog?!

Bezoekers in dit topic

redhead

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2003
Berichten
1.617
Waardering
0
Met de zomer maanden die eraan zitten te komen is het weer bijna tijd om te cutten.Buiten sneeuwt het nog maar we gaan alvast beginnen om klaar te zijn als het zonnetje buiten schijnt.
Voordat we kunnen genieten van de zomer moet er eerst gecut worden en flink ook.

Mijn stats zijn op het moment
94kg
17%bf
1.80m

Voor het maken van mijn eetschema heb ik mijn onderhoud uitgerekend.Om te cutten heb ik er 500kcal afgehaald en kwam dan uit op ongeveer 3000kcal volgens dit programma.

Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's

Ik begin de cut met het 40\40\20 principe.

Ligt het nou aan mij of is dit gewoon erg veel?

Van de vorige cut heb ik geen gegevens meer dus kan niet kijken of ik een beetje in de buurt zit.

Zijn er meer mensen die cutten met zoveel Kcal?

Of zit er ergens een fout?:D
 
Als het goed is moet je gewoon 400kcal onder je onderhoud zitten, je onderhoud kan hoger zijn door je gewicht?
 
Ja op trainingsdagen zat ik ook op zoiets in de cut, nog beter is 3 dagen aan 3000 en 1 dag op onderhoud.
Wat bedoel je juist met 40/40/20 principe -> eiwitten/kh/vet-%? 30/50/20 is ook al goed.
Zit nu op 3250-3300/2850-2900, maar train maar 4 dagen in de week en ben wat massa kwijt door blessure.
 
Ja op trainingsdagen zat ik ook op zoiets in de cut, nog beter is 3 dagen aan 3000 en 1 dag op onderhoud.
Wat bedoel je juist met 40/40/20 principe -> eiwitten/kh/vet-%? 30/50/20 is ook al goed.
Zit nu op 3250-3300/2850-2900, maar train maar 4 dagen in de week en ben wat massa kwijt door blessure.

Ja dat zijn de percentages van Eiwitten\Koolhydraten\vetten.Ik ben vrij gevoelig voor koolhydraten vandaar.
 
Ik meen gelezen te hebben dat de manier om zo min mogelijk spiermassa te verliezen precies op je onderhoud zitten is en met behulp van cardio caloriën te verbranden.
 
Ik meen gelezen te hebben dat de manier om zo min mogelijk spiermassa te verliezen precies op je onderhoud zitten is en met behulp van cardio caloriën te verbranden.

KT is even goed (wel veel grote compounds pakken), kijk maar naar Own zijn log. Zorg gewoon dat je elke dag iets doet. Eerst op onderhoud zitten en daarna evt. verlagen. Spiermassa zal je niet (veel) verliezen als je 500 onder je onderhoud gaat zitten en elke vierde dag op onderhoud.
 
Ik meen gelezen te hebben dat de manier om zo min mogelijk spiermassa te verliezen precies op je onderhoud zitten is en met behulp van cardio caloriën te verbranden.

Ja dat hangt er vanaf.Als ik op mijn berekende onderhoud gaat zitten zal mijn bf niet echt zakken .Ik ga pas zakken wanneer de e\k\v verhoudingen op 40\40\20 liggen aangezien ik best gevoelig voor carbs ben.
 
Zijn er meer mensen die cutten met zoveel Kcal?

Of zit er ergens een fout?:D

Ik cut op 3500 kcal maar ik eet geen koolhydraten (zero carb dieet), je kan ook cutten met carbs maar die 40/40/20 van jouw vind ik toch hoog, ik zou wat meer vet eten en enkel smorgens vroeg en voor de training kh eten. Ik cut trouwens volgens volgende principe:

Palumbo Diet:

Supps:
ESSENTIAL POLYUNSATURATES:
-Omega-3 Fish Oil pills 1000mg 3x per day
-Evening Primrose Oil (Omega-6) 1300mg 2x per day
-Extra Virgin Olive Oil is still better for your heart! These are HEART HEALTHY MONOUNSATURATED FATS (along with MACADAMIA NUT OIL). MONO's are NOT essential fats; however, they ARE very heart healthy.

NON ESSENTIAL but HEART HEALTHY
Macadamia Nut oil (Omega-9 monosaturates) 2-3 ablespoons per day
I'm a believer in a good whole food supplement. I've mentioned it before:

Juice Plus+ gives you 12 servings of fruits and veggies in 4 pills (no sugar, no fiber). Juice Plus+, Juice Plus Official Homepage 

Good legal Test/anti-aromatase:
6-oxo or Gaspari Novedex XT

Liver Support:
LIV-52 by Himalayan Labs for liver detoxification at its best!

Take all supps with food

Diet: (for 250lb man)
Meal 1 6 whole Omega-3 eggs
Meal 2 8oz chicken with 1/2 cup raw almonds
Meal 3 50g whey with 2 tablespoons all natural peanutbutter (PWO)
Meal 4 8oz salmon with 1 cup asparagus with 1 tablespoon macadamia nut oil
Meal 5 50 g whey with 2 tablespoon PB
Meal 6 6 whole eggs
(5 meals for Women)

HAVE YOUR CHEAT MEAL ON THE SAME DAY EVERY WEEK, last meal of the day so you dont cheat again.

FOR WEIGHT GAIN:
Follow my same formula. . . High protein (50g per meal), Moderate Fat (25g per meal), and moderate carbs (35-50g per meal). If you're a hard gainer, eat 8-10 meals. If you're an easy gainer (but get fat easily), stick to 6 meals per day.

For the 1000th time, when following my diet plan (which includes getting your brain into ketosis), there can be NO starchy carbs eaten!

Cardio:
CARDIO should be performed at a low intensity (under 120bpm heartrate). This will ensure that you use FAT as a fuelsource since as your heartrate increase, carbohydrates begin to become the preferred fuel of choice for the body. When on a low carb diet, you're body will break down muscle and turn that into carbs. Remember, Fat CANNOT be changed into carbs. Therefore, for bodybuilding, the rule of cardio should be LONG DURATION, LOW INTENSITY

Forget using:
-MCT's are a waste when you're dieting. If you're gonna use FATS for an energy source, they might as well serve a function in the body. MCTs are useless. They can only serve as a source of energy!
-Arginine is not going to do anything. It will DO something; just not dramatic.
 
Ik cut op 3500 kcal maar ik eet geen koolhydraten (zero carb dieet), je kan ook cutten met carbs maar die 40/40/20 van jouw vind ik toch hoog, ik zou wat meer vet eten en enkel smorgens vroeg en voor de training kh eten. Ik cut trouwens volgens volgende principe:

Ziet er goed uit.Maar geen carbs?Verlies je zo geen spiermassa dan?
 
Ziet er goed uit.Maar geen carbs?Verlies je zo geen spiermassa dan?

Je lichaam gaat dan over in ketose. Het gebruikt vet als energiebron, zolang je geen aerobe activiteiten gaat doen waarbij je hartslag hoger is als 120-130.

Als je hoger gaat als 120-130 kan de vetverbranding de nodige energie niet leveren en moet je lichaam op zoek naar een andere energiebron, omdat je geen koolhydraten in je systeem hebt blijft er enkel proteine over...

Als je cut ga je sowieso spiermassa verliezen dat weet je op voorhand, natuurlijk is het de bedoeling om dit te beperken.

Ikzelf heb vorig jaar low carb low fat high protein gedaan, leuk resultaat mee gehaald maar ik wou dit jaar weer iets nieuws proberen vandaar de zero carb, high fat, high protein methode.

Je kan beslist goede resultaten bereiken met low carb low fat high protein wat jij van plant bent te doen maar ik vind in je 40/40/20 je carbs wat hoog.
 
Je lichaam gaat dan over in ketose. Het gebruikt vet als energiebron, zolang je geen aerobe activiteiten gaat doen waarbij je hartslag hoger is als 120-130.

Als je hoger gaat als 120-130 kan de vetverbranding de nodige energie niet leveren en moet je lichaam op zoek naar een andere energiebron, omdat je geen koolhydraten in je systeem hebt blijft er enkel proteine over...

Als je cut ga je sowieso spiermassa verliezen dat weet je op voorhand, natuurlijk is het de bedoeling om dit te beperken.

Ikzelf heb vorig jaar low carb low fat high protein gedaan, leuk resultaat mee gehaald maar ik wou dit jaar weer iets nieuws proberen vandaar de zero carb, high fat, high protein methode.

Je kan beslist goede resultaten bereiken met low carb low fat high protein wat jij van plant bent te doen maar ik vind in je 40/40/20 je carbs wat hoog.

Ok dan goed info en uitleg!:D

Verder zijn mijn carbs indd wat te hoog misschien.Maar naarmate de cut verstrijkt zal ik mijn kcal naturlijk nog wat verlagen.Mijn carbs kan ik dan wat schrappen waardoor mijn verhoudingen langzaam anders worden.Dat ik spiermassa ga verliezen dat weet ik.Maar wil dit toch zeker tot het minimum verlagen.Vorig jaar heb ik gecut op dezelfde manier is me goed bevallen maar met te weinig refeeds waardoor ik toch wat massa heb moeten inleveren.Dit is ook een reden waardoor ik mijn carbs liever iets hoger hou in het begin.Schrappen in de carbs kan altijd nog.Hou me op de hoogte van je vordering van je eigen cut,wie weet voor het volgend jaar dat ik het ook zo ga doen.;)
 
kan je in de cut niet beter op 50% eiwit 30% vet en 20%KH zitten!
 
kan je in de cut niet beter op 50% eiwit 30% vet en 20%KH zitten!

yep. of 3 dagen een kev van 10-60-30 en dan 1 dag op 50-35-15. Afwisselen dus om je verbranding op peil te houden.
 
Ik meen gelezen te hebben dat de manier om zo min mogelijk spiermassa te verliezen precies op je onderhoud zitten is en met behulp van cardio caloriën te verbranden.

Heb ik ook gedaan beviel goed. Niet zo veel honger, veel voedingsstoffen. Geen lange cardiosessies gedaan, In de avond een half uur wandelen bijvoorbeeld, of rustig fietsen. Zo verhoog je het cortisol niet
 
ik ben nu aan het cutten, zit zelf op 2200 kcal per dag.... Hoewel ik nu niet meer afval dus zal OF de cardio moeten opvoeren of naar 2000 kcal per dag overgaan en dan langzaam naar de 1800.

Ik zelf eet nog wel carbs maar in de verhouding 50-30-20 (E-V-K)

Ik zit er over na te denken om de carbs te beperken tot alleen bij ontbijt en rond voor mn training...
 
Na veel lezen zal ik mijn verhoudingen denk ik toch gaan aanpassen.Carbs wat extra verlagen en vetten en Eiwitten wat omhoog.We gaan weer rekenen:D
 
Back
Naar boven