AndroidHealthClinic

Onderhoud

Bezoekers in dit topic

In Helmond zit toch zo’n 30 of zelfs 20 minute fit center. Daar bij die zonnenbank vlak voor het viaduct over het kanaal.

is die niet voor het afvallen ,staat me iets vaags van bij
 
word PT'r en je zult rijk worden als je mensen met 30 minuten per week in shape kan krijgen

Is toevallig precies wat ik van plan ben in de toekomst. DBB-leden zullen wel iets van een korting krijgen ;)
 
Is toevallig precies wat ik van plan ben in de toekomst. DBB-leden zullen wel iets van een korting krijgen ;)

Ik pas. Ik wil een niet nog slechtere fysiek dan ik nu al heb.
 
Is toevallig precies wat ik van plan ben in de toekomst. DBB-leden zullen wel iets van een korting krijgen ;)

waarom ga je geen masterclass geven voor DBB leden ,ik ben er dan zeker ,gvd al die jaren voor jan lul zoveel getraind ,ik ben er klaar mee
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Hypertrofie onstaat door het uitputten van zoveel mogelijk motor units en ze vervolgens lang genoeg laten herstellen om supercompensatie te bereiken. Dit kan al bereikt worden door 1 set tot failure uit te voeren. Additional sets zullen geen betere stimulatie geven, maar het enkel moeilijker maken om te herstellen, vooral long-term. Lees maar eens de bevindingen van Drew Baye, een van de meest bekende HIT-trainers die deze theorien op duizenden clienten heeft getest. Uiteraard zal het meerendeel van de spiervezels na 3 dagen oid al hersteld zijn, de meeste slow twitched muscle fibers herstellen al na luttele seconden, maar dat is niet hoe je maximale supercompensatie bereikt. De highest order motor units zijn deegenen die het langst herstellen MAAR OOK degenen die de grootste groeipotentie hebben. Door deze stelselmatig niet te laten herstellen gooi je telkens je eigen ruiten in.

Volume training is niet per definitie fout, het is gewoon zinloos.

Je bent een klassiek geval van slechts de klok hebben horen luiden maar er geen idee van hebben waar de klepel hangt.


https://www.researchgate.net/public..._and_Their_Application_to_Resistance_Training

mTOR as a Key Regulator in Maintaining Skeletal Muscle Mass
 
Sja, op deze manier een discussie voeren schiet niet bepaald op. Ipv inhoudelijk in te gaan op het door mij gepostte maak je een denigrerende opmerking en geef je twee nietszeggende links. Bovendien, als we een wedstrijdje wetenschappelijkebewijzenlinken gaan houden win ik toch, want HIT is de meest wetenschappelijk onderbouwde trainingsfilosofie die bestaat en de onderzoeksliteratuur staat er vol mee.

Als jullie ergens geen geloof in hebben of ergens wantrouwend tegenover staan is dat jullie goed recht, maar iets afkraken wat je zelf nog nooit hebt geprobeerd en klaarblijkelijk ook niet in hebt verdiept... Dat is zowat dé definitie van domheid.

HIT is niet mainstream en zal het ook nooit worden en in dit topic is ook duidelijk waarom, de meeste trainees hebben simpelweg niet het cognitieve vermogen om verder te kijken dan de Arnold encyclopedie.

Mocht iemand van jullie zich ooit nog bedenken en trainingsadviezen willen, mijn inbox staat altijd open voor jullie.
 
Als HIT (zoals jij het omschrijft) zou werken zou het wel zeker mainstream worden. Perfect voor mooiboys die met hun lichaam willen pronken, maar die niet de discipline kunnen opbrengen om jarenlang meerdere uren per week te trainen.
 
Als HIT (zoals jij het omschrijft) zou werken zou het wel zeker mainstream worden. Perfect voor mooiboys die met hun lichaam willen pronken, maar die niet de discipline kunnen opbrengen om jarenlang meerdere uren per week te trainen.

Hoe kan iets mainstream worden als figuren zoals jij het afzeiken zonder het ooit geprobeerd te hebben? Moeten Phil Heath en Kai Greene het zeggen, zodat jij het gaat geloven?

Als je écht hard HIT traint (kijk eens naar de Mike Mentzer ft. Markus Reinhardt training videos op youtube) kún je niet 5 keer per week trainen ook al zou je nog zo graag willen. Onzin dus wat je zegt.
 
Heb je zelf al resultaten geboekt dan?.

Het internet staat inderdaad vol met HIT artikelen en mensen die beweren goede resultaten behaald te hebben. Ik kan alleen niet geloven dat een dermate laag volume genoeg is voor optimale hypertrofie. Ook al doe je super slome intensieve reps, kan niet op tegen 2x per week elke spiergroep trainen met een set volume van zo'n 20-25 sets per spiergroep. Ik geloof ook dat gecontroleerd bewegen van gewichten altijd beter is dan snelle bewegingen met veel momentum en slechte uitvoer, maar de methode die jij voorschrijft is wel de extreme vorm.
 
Of je wel of niet 5 keer per week zo kúnt trainen is niet relevant.
 
DGusev wil je een paar van die onderzoeken delen waaruit blijkt dat HIT superieur is t.o.v. andere trainingsmethoden?
 
Deftige fysiek zoals die instagram kerel is ONMOGELIJK met maar 30 minuutjes 1 x de week.

Er uitzien zoals een H&M onderbroekenmodel is wel mogelijk moet je gewoon beetje lean voor zijn.
 
Bovendien, als we een wedstrijdje wetenschappelijkebewijzenlinken gaan houden win ik toch, want HIT is de meest wetenschappelijk onderbouwde trainingsfilosofie die bestaat en de onderzoeksliteratuur staat er vol mee.
Nou, kom maar op met die links van al die wetenschappelijke onderzoeken! Wel een beetje legitiem onderzoek en wat recents graag. Liefst ook onderzoeken die duidelijk aantonen dat HIT voor een gemiddelde trainee beter werkt dan meerdere keren per week je spiergroepen aanpakken. Ik zie je het graag "winnen" van Harpep!

Kom op, man. Je noemt alleen maar wat zware roiders op en dat is dan zo'n beetje jouw "bewijs" dat het werkt. Er werkt heel veel als je flink wat AAS en chemische ondersteuning in je lijf gooit, maar dat wist je wel, toch?
 
Sja, op deze manier een discussie voeren schiet niet bepaald op.

Eigenlijk hebben we niet echt een discussie, omdat jij er in beginsel blijkbaar van overtuigd bent dat er maar één trainingsmethode bestaat die "de enige juiste en wetenschappelijke onderbouwde" is: HIT
Alleen al het simpele feit dat zoveel verschillende mensen - met allerlei verschillende variaties in gebruikte trainingsmethoden- op hun manier maximaal resultaat hebben behaald, haalt dit al volledig onderuit.

Dat idee van één waarheid als het gaat een efficiënte trainingsmethode is gewoon absurd.
In een gebied zó complex als mensen en training kun je dit niet zo zwart-wit stellen.
Mijn ervaring leert, dat er met lieden die dit soort absolute overtuigingen hebben als het gaat om training, niet te discussiëren valt.
Het enige wat ze doen is "cherry picking": Het slechts selecteren en naar voren brengen van datgene wat de stelling onderbouwt en het bewust negeren van alle verder informatie die de stelling kan ontkrachten.

Ipv inhoudelijk in te gaan op het door mij gepostte

Klopt, want datgene wat je gepost hebt en waar je naar verwijst, herhaalt eigenlijk alleen maar weer de eerdere stelling dat er maar één "juiste" trainingsmethode bestaat: HIT.
Het heeft voor mij geen zin om daar inhoudelijk op in te gaan, omdat ik al eerder duidelijk heb aangegeven dat dit onzin is.
(Let op! Ik zeg overigens niet dat HIT geen waarde heeft als methode en ook niet dat het tot falen gaan geen waardevol mechanisme om hypertrofie te bewerkstelligen, want dat is het wel zeker wel)

maak je een denigrerende opmerking en geef je twee nietszeggende links

Het was niet denigrerend bedoeld maar gewoon een constatering.
De links waren bedoeld om aan te geven dat er veel meer factoren en mechanismen zijn die hypertrofie veroorzaken middels training, dan alleen maar 'to failure' gaan en het daarbij uitputten van motor units.
Derhalve zijn er ook 101 verschillende manieren om een "juiste" trainingsmethode samen te stellen en toe te passen en zeker niet alleen maar HIT
Dat jij ze nietszeggend vindt is daarom eigenlijk heel jammer, maar bevestigt wel weer mijn "klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt" constatering.


Bovendien, als we een wedstrijdje wetenschappelijkebewijzenlinken gaan houden win ik toch, want HIT is de meest wetenschappelijk onderbouwde trainingsfilosofie die bestaat en de onderzoeksliteratuur staat er vol mee.

Als jij werkelijk denkt dat dit voor mij een wedstrijd is waarbij er iemand moet winnen dan heb je het goed mis. Zegt waarschijnlijk meer over jou dan over mij.
Past overigens wel heel goed in mijn eerdere ervaringen met fanatieke HIT aanhangers die zoooo overtuigd zijn van hun gelijk, de zogenaamde HIT Lords. ;)

Als jullie ergens geen geloof in hebben of ergens wantrouwend tegenover staan is dat jullie goed recht, maar iets afkraken wat je zelf nog nooit hebt geprobeerd en klaarblijkelijk ook niet in hebt verdiept... Dat is zowat dé definitie van domheid.

Ik weet niet wie je nu in ene bedoelt met "jullie", maar ik heb al in een eerdere post duidelijk proberen te maken, dat ik al decennia lang alle beschikbare trainingsmethoden uitgebreid heb onderzocht en uitgeprobeerd, samen met vele anderen. Wat je hierboven stelt, slaat daarom wat mij betreft als een tang op een varken.

En ja, ook HIT en z'n variaties zijn grondig getest en geëvalueerd, want ik ben een uitgesproken voorstander van efficiënt en energie economisch trainen en wil alles een kans geven.
Als HIT werkelijk had gedaan wat het beloofd als énige juiste methode, dan had ik dat zonder omhaal bevestigd en verdedigd.
Helaas was dit niet het geval, HIT heeft -net als de meeste andere methoden- voor en nadelen qua effect en toepasbaarheid.

HIT is niet mainstream en zal het ook nooit worden en in dit topic is ook duidelijk waarom

HIT verdient zeker een plek, maar is geenszins per definitie superieur t.o.v. van al het andere.
Dat HIT nooit mainstream zal worden ligt niet zozeer aan de methode, maar meer aan de manier waarop HIT gepresenteerd wordt door aanhangers in het algemeen: Dogmatisch, misplaatst superieur en vol met drogredeneringen.

Beetje vergelijkbaar met de gemiddelde religie...
 
Laatst bewerkt:
waarom ga je geen masterclass geven voor DBB leden ,ik ben er dan zeker ,gvd al die jaren voor jan lul zoveel getraind ,ik ben er klaar mee

Heej heej, het komt wel goed hoor :aai:

Mijn ervaring leert, dat er met lieden die dit soort absolute overtuigingen hebben als het gaat om training, niet te discussiëren valt.
Het enige wat ze doen is "cherry picking": Het slechts selecteren en naar voren brengen van datgene wat de stelling onderbouwt en het bewust negeren van alle verder informatie die de stelling kan ontkrachten.

Ook wel tunnelvisie genoemd
 
Met 1x per week een full body kun je zelfs groeien als nooit te voren! Als je maar tot failure traint

Waarom niet? Hij traint gewoon op de enige juiste en wetenschappelijk onderbouwde manier en heeft bovendien gewoon goede, absoluut bovengemiddelde genen. 1+1=2.

Waar ik me met name aan stoor bij HIT zijn de valse claims, verkeerd geïnterpreteerde theoriën, de dogma's welke doordrenkt zijn met de geur van bro-science. De claims dat HIT het beste is, het enige en het meest effectieve en dat we allemaal hetzelfde zijn en dus er 1 methode is die voor iedereen het best is. Die laatste is berust op Art of Non-Contradictory Identification to weightlifting. Komt erop neer dat Mentzer begon te geloven dat er 1 manier de beste was. Misschien door slaapgebrek, teveel drugs of andere problemen had hij niet in de gaten dat 'de beste' puur subjectief is. Terwijl het volgens sommigen in feite ging om de verkoop van fitness apparaten e.d, waar de hele HIT religie omheen gebouwd is en aan gekoppeld is.
It all started back in the early seventies with Arthur Jones of Nautilus fame. Arthur’s chief mission, of course, was to sell equipment. His marketing plan was brilliant. My interpretation of his plan was that in order to sell his equipment (which for the day was quite expensive) he had to create a religion for the masses. To create a religion he needed 1) churches, 2) disciples, 3) a bible, and 4) clergy. Arthur’s business plan was brilliant, and it was carried out even moreso. It’s no wonder that the religion has persisted to this day, so stauchly converted were his disciples. These guys (who like to call each other “HIT Jedi”) invested their hearts and souls (and, quite often, funds from their respective organizations) in the superiority of both Jones’ equipment and his theories on how best to use it. Others have been or are “sponsored” by Arthur. It almost seems as if they are afraid of losing face (if not their jobs) if they were to back away from the tenets of the HIT theory now, despite the huge volume of scientific studies discrediting many of its tenets.
Hier wat punten waar Mentzer in geloofde:
1.
That heavier training through progression took more of a toll on the body as one progressed. (Wisdom of Mike Mentzer p. 50) He apparently failed algebra, as had he done the math, he'd have recognized that 90% of a 1RM is still 90% of a 1RM, even when the RM increases drastically, and that training at that intensity takes the same toll on the body, no matter how low or high the RM (rep max).
2.
That the more intense the workout, the shorter it should be. "For every slight increase in intensity, there has to be a disproportionate decrease in volume." (WMM p. 50) At the time, the Bulgarians were drastically increasing the volume of their programs, and began training up to 8 hours a day. Elite athletes found that the stronger they became, the more they needed to train in order to get results, rather than less, as Mentzer believed.
3.
Mentzer believed that "intensity" was defined as "how hard you train", a completely subjective concept. Everyone else in strength training and physical culture knew (and know) that "intensity" describes the amount of weight used in relation to one's limit lift. Thus, 90% of one's 1RM (one rep max), is a far greater intensity than 60% 1RM.
4.
"The full completion of the recovery process may take anywhere from one day to a couple of weeks." (53 WMM) Sport science would disagree, claiming that individuals' training capacities may vary widely, but that most trainees recover in between 6 and 72 hours, depending on the volume and intensity of one's workout. He also thought that "up to 3 months might be required in order to recover from a high intensity workout for the biceps"(54 WMM) in spite of the fact that BROKEN BONES HEAL FASTER THAN THAT.
5.
"Anatomically and physiologically, every human being is essentially the same" (33 High Intensity Training), in spite of the fact that he believed in somatotyping, and the fact that it's been widely demonstrated that no two people are "essentially the same", exhibiting widely varying metabolisms, enzymatic processes, organ location and sizes, and muscle fiber compositions.
6.
That one should consume massive amounts of carbs, and no more than 100g of protein a day! HAHAHAHAHA.
7.
That one needs only to do one set for each bodypart to total failure every week and a half, though he regularly exceeded this volume by an order of magnitude.
8.
Lastly, Mentzer believed that "the mind can alter any physiological system (200 HIT). This is hilarious, given the fact that he didn't believe that one's recovery EVER adapted to training, hahahahaha.
Ik zal niet beweren dat HIT helemaal niets doet, immers alles werkt tot op zekere hoogte. Maar waarom je tijd verdoen terwijl er effectievere methoden bestaan vandaag de dag. Het is bovendien ook nog eens extreem saai om te doen in mijn ogen. En daarbij komt dan nog eens dat er grote gaten vallen in het verhaal HIT.
 
Waar ik me met name aan stoor bij HIT zijn de valse claims, verkeerd geïnterpreteerde theoriën, de dogma's welke doordrenkt zijn met de geur van bro-science. De claims dat HIT het beste is, het enige en het meest effectieve en dat we allemaal hetzelfde zijn en dus er 1 methode is die voor iedereen het best is. Die laatste is berust op Art of Non-Contradictory Identification to weightlifting. Komt erop neer dat Mentzer begon te geloven dat er 1 manier de beste was. Misschien door slaapgebrek, teveel drugs of andere problemen had hij niet in de gaten dat 'de beste' puur subjectief is. Terwijl het volgens sommigen in feite ging om de verkoop van fitness apparaten e.d, waar de hele HIT religie omheen gebouwd is en aan gekoppeld is.

Hier wat punten waar Mentzer in geloofde:

Ik zal niet beweren dat HIT helemaal niets doet, immers alles werkt tot op zekere hoogte. Maar waarom je tijd verdoen terwijl er effectievere methoden bestaan vandaag de dag. Het is bovendien ook nog eens extreem saai om te doen in mijn ogen. En daarbij komt dan nog eens dat er grote gaten vallen in het verhaal HIT.

En hier wordt dan vaker dan 1 x de week getraind.

Straf dat er mensen zijn die geloven dat je met 1 x de week 30 minuutjes HIT een deftige fysiek kan opbouwen.
 
En hier wordt dan vaker dan 1 x de week getraind.

Straf dat er mensen zijn die geloven dat je met 1 x de week 30 minuutjes HIT een deftige fysiek kan opbouwen.

Ik zal het je bewijzen.
 
Ik zal het je bewijzen.
giphy.gif
 
Back
Naar boven