XXL Nutrition

Onderhuidse vetbultjes

Bezoekers in dit topic

JohnnybGood

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
2.406
Waardering
107
Lengte
1m76
Massa
90kg
Ik heb op mn triceps met name onderhuidse vetbultjes, meer knobbels eigenlijk. Ik kan ze door de huid heen beetpakken en bewegen.
Dat lijkt genetisch, mn broer en zus hebben het ook.

Ik heb er al 1 laten wegsnijden door de huisarts een paar jaar terug omdat die erg groot werd. Nu zitten er nog enkele waar ik vanaf wil, maar dan zonder litteken.

Wie heeft dit ook (gehad) en heeft daar een mooie oplossing voor?
 
Wat is te groot?
 
Als ze uitknijpbaar zijn kan je overwegen door ze open te laten maken met een CO2 Laser en dan proberen uit te wringen. Enigste wat er overblijft is kleine ligte stip na verbetering van de wond.
 
Wat is te groot?

Zo groot dat ie altijd erg opviel. Ze zijn ongeveer zo groot als een 10-20 cent muntje maar dan dikker, een soort schijfjes.

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------

Als ze uitknijpbaar zijn kan je overwegen door ze open te laten maken met een CO2 Laser en dan proberen uit te wringen. Enigste wat er overblijft is kleine ligte stip na verbetering van de wond.

Ik denk dat dit niet lukt, het is een hard soort vet wat er in 2-3 stukjes uitgesneden werd. Moest echt worden losgesneden van de huid. Maar bedankt voor de tip, kan het eens voorleggen aan de arts.
 
Nog iemand een idee?
 
Echt vet? geen talg ofzo? dat zou ook nog kunnen
 
Ik heb op mn triceps met name onderhuidse vetbultjes, meer knobbels eigenlijk. Ik kan ze door de huid heen beetpakken en bewegen.
Dat lijkt genetisch, mn broer en zus hebben het ook.

Ik heb er al 1 laten wegsnijden door de huisarts een paar jaar terug omdat die erg groot werd. Nu zitten er nog enkele waar ik vanaf wil, maar dan zonder litteken.

Wie heeft dit ook (gehad) en heeft daar een mooie oplossing voor?

Wtf? Dit lijkt toch wel heel sterk op wat ik sinds vorig weekend op de wang naast de neus heb.. misschien eens mee langs de arts, ook al is een litteken op die plek ook niet leuk..

benieuwd naar de verdere ontwikkeling van dit topic
 
Echt vet? geen talg ofzo? dat zou ook nog kunnen

Echt vet, er is er al 1 weggesneden. Heb ook onder mn oor een op hol geslagen talgklier gehad die door de plastisch chirurg is weggesneden, was een heel ander verhaal.

---------- Toegevoegd om 07:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:45 ----------

Wtf? Dit lijkt toch wel heel sterk op wat ik sinds vorig weekend op de wang naast de neus heb.. misschien eens mee langs de arts, ook al is een litteken op die plek ook niet leuk..

benieuwd naar de verdere ontwikkeling van dit topic

Wellicht niet, want dit ontwikkeld zich heel langzaam en niet zo plotseling als jij beschrijft...

---------- Toegevoegd om 07:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:46 ----------


Ik ga eens uitzoeken of ik hier aan kan komen...
 
dat zijn goedaardige vettumoren, lipomen/lipoma's. Heb ik ook last van, maar op mijn buikstreek. Lipostabil geinjecteerd in de lipoom verkleind tijdelijk. Zelf geprobeerd. De eerste 2 weken staat die wel ontstoken.
 
dat zijn goedaardige vettumoren, lipomen/lipoma's. Heb ik ook last van, maar op mijn buikstreek. Lipostabil geinjecteerd in de lipoom verkleind tijdelijk. Zelf geprobeerd. De eerste 2 weken staat die wel ontstoken.

Klinkt weer niet aanlokkelijk, maar is nog steeds geen litteken ;)
Eindelijk heeft het ook een naam, mijn huisarts kwam niet verder dan "klontjes in de pap".
 
[Link niet meer beschikbaar]

dit is trouwens lekker

Ik overweeg ze trouwens er te laten uitsnijden deze winter. Ik heb er 5 relatief grote.
 
is het niet gewoon vet, gaan ze niet weg als je droger word?
want vet is ook vaak klonterig he, dus als je dat vet vast pakt en trekt kan het gewoon klonkerig zijn. Dat is normaal toch.
 
is het niet gewoon vet, gaan ze niet weg als je droger word?
want vet is ook vaak klonterig he, dus als je dat vet vast pakt en trekt kan het gewoon klonkerig zijn. Dat is normaal toch.

Was het maar waar, ik word droger maar die vetknobbels worden niet kleiner... Bekijk de link can Calyptus maar eens, daar word het uitgelegd. Op die foto's ziet het er idd zo uit als toen bij mij is weggesneden...
 
Laatst bewerkt:
Wtf? Dit lijkt toch wel heel sterk op wat ik sinds vorig weekend op de wang naast de neus heb.. misschien eens mee langs de arts, ook al is een litteken op die plek ook niet leuk..

benieuwd naar de verdere ontwikkeling van dit topic

Misschien kan het vanuit de binnenkant van je mond worden weggesneden?
 
Ook een op mijn linker hamstring, vervelend. Wordt een ingreep doorgaans vergoed door verzekering?
 
heb zoiets op mijn kuit, lijkt vocht oid, zou er eens met een naald in prikken
 
is het niet gewoon vet, gaan ze niet weg als je droger word?

integendeel, als je afvalt worden ze juist nog zichtbaarder.
 
Ook een op mijn linker hamstring, vervelend. Wordt een ingreep doorgaans vergoed door verzekering?

Ja, dit werd bij mij gewoon met een lokale verdoving door de huisarts weggesneden.
 
Back
Naar boven