XXL Nutrition

onderkant borst trainen

Bezoekers in dit topic

Optifiber

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
534
Waardering
0
bij ons in de gym hebben we geen schuine bank staan om onderkant borst te trainen, kan ik dit oplossen op een andere manier?
 
bij ons in de gym hebben we geen schuine bank staan om onderkant borst te trainen, kan ik dit oplossen op een andere manier?

Een rechte bank schuin maken door er schijven onder te leggen bv!
Of die beweging maken in de cablecross!
Of een andere sportschool zoeken....:D geen schuin bankje????

d
 
Dippen.

Of anders gewoon een vlakke bank nemen en schijven oid onder het voeteneind plaatsen.
 
Onderkant borst trainen vind ik vrij zinloos. Bovenkant is veel belangrijker, en voorkant.
 
Als je kijkt naar de totale massa dan is de bovenkant maar een fractie van het totaal volume. Zonde om daar veel tijd in te steken.
 
thx, ze hadden mij gezegd dat dippen meer voor bovenkant borst was ???
we hebben wel een schuine bank maar dat is voor buikspieren, heb al geprobeerd met dumbbells maar alleen is dat nogal tricky:(
 
thx, ze hadden mij gezegd dat dippen meer voor bovenkant borst was ???
we hebben wel een schuine bank maar dat is voor buikspieren, heb al geprobeerd met dumbbells maar alleen is dat nogal tricky:(

Waarom, dat lukt makkelijk, je doet het natuurlijk niet met een stang, gewoon met 2 losse dumbbells, en dat ze geen bankies hebben waarbij je de rugleuning naar beneden kan zetten is best wel triest eigenlijk :D

Onderkant borst hoeft van mij ook niet, dan krijg je van zulke hangtieten
 
ik doe ook haast alleen normaal. met borst zit het wel goed..nu iets meer nadruk boven want dta mag van mij wel dikker
 
Onderkant borst trainen vind ik vrij zinloos. Bovenkant is veel belangrijker, en voorkant.

Ik denk dat jij doelde op PL'en . Bij presses is vooral je bovenkant van belang denk ik ?

Maar dippen kun je doen , daar spreek je de onderkant flink mee aan .
 
Je schijnt er wel male tits van te krijgen, van veel onderkant te trainen. Is dat waar?
 
kabel pulley, van onderaan naar borsthoogte trekken
kan min of meer dezelfde beweging met halters doen
 
Onderkant borst trainen vind ik vrij zinloos. Bovenkant is veel belangrijker, en voorkant.

Bovenkant is in vergelijking erg klein. En voorkant? Ik neem aan dat je gewoon de Pec. major bedoelt dan?

Pectoralis major (grote borstspier):

* Decline dumbbell bench press - 93
* Decline bench press (Olympic bar) - 89

Train je het beste met Decline drukken, volgens EMG studies.

Bron:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/emg-studies-spiergroepen-vs-oefeningen-72081/
 
als je de bank aan een kant ophoogt glij je eraf omdat je geen zitje hebt..:P
 
Je kunt een bankje gewoon op incline zetten, maar dan ga je met derrière niet op het zitvlak zitten, maar ga je andersom op de achterkant van het rugvlak (zodat je schouders op het zitvlak rusten) liggen. Zie je 't misschien voor je? Zo heb je 'm ook decline :P Ik weet het, 't gaat niet handig, maar 't is een optie.

Maar per se is het niet nodig volgens mij. Ikzelf train m'n borsten eigenlijk nooit decline, maar toch zijn de onderkant van m'n borsten prima ontwikkeld doordat ik veel dips doe (kruis je benen en buig een beetje voorover om meer nadruk op de onderkant van je borsten te leggen en minder op je triceps). Arnold Schwarzenegger deed het precies op dezelfde manier ;) Natuurlijk kun je ook cable crossover doen voor de onderkant van je borsten. Mijn devies is dat je er niet zo druk om moet maken, als je vooral dipt komt het allemaal wel goed.
 
Back
Naar boven