MuscleMeat

Onderkant buik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Wat zijn goede buikspieroef. om de nadruk echt meer op de onderkant van de buik te leggen. Mijn houding is niet helemaal correct sinds mijn auto-ongeluk, wanneer ik sta en zit en ben nu met therapeut bezig (mensendiek) en deze vertelde mij dat de bovenkant van me buik zeer goed getraind is maar dat de onderkant wat extra aandacht verdient om ze het bekken standaard iets te kantelen.. wat zouden goede oef. zijn om de nadruk echt op de onderkant te leggen. heb zelf wel wat ideeen, maar ben eens benieuwd hoe jullie het zien.
 
Je had vast zelf al hip raise in ged88?
 
Los van de grond je benen optrekken en een aantal sec. vasthouden.
Dit kun je afwisselen door je beide benen gestrekt voor je omhoog te bewegen. lichaam en benen in een hoek van 90 graden.

It works 4 me !
 
Idd raises ... op het zelfde toestel welke je gebruik voor te dippen. Gewoon langzaam de knieën naar je toe trekken en dan de benen weer laten zakken. Wel zorgen dat je niet smijt met je benen (schomellen), gewoon langzaam gecontroleerd.

Of op een mat op je rug gaan liggen, je handen onder je "gluteus maximus" ... ja je kont :D en dan je benen in de lucht heffen.
Zodat je voeten een 10cm+ van de grond komen.
Dan trek je het ene been in en strek je je ander.
Zo afwisselen ... recht strekken, links intrekken ... rechts intrekken, links strekken ...
Wel zorgen dat als je je een soort brugje hebt in je onderrug tijdens de oefening en dat deze dezelfde grote behoud.
Is het beste voor je rug heb ik me laten vertellen...

Heb ook een malle chance gehad en ben geopereerd geweest aan men darmen ... gevolg gesneden door de buikspieren.
Die 2 oefenigen heb ik gedaan, want de sneden waren ook in de onderste ...

Greetz peter
 
Dat zijn inderdaad effectieve oefeningen.

Ik doe zelf nog:
-aan een stang gaan hangen, en dan je benen optrekken (to 90 graden met bovenlichaam)
-op een workout bal gaan liggen, de bal in de holling van je onderrug. handen achter je hoofd (niet trekken). De buikspieren plat aanspannen en dan naar boven kijken en recht omhoog bewegen, totdat je lichaam iets voorbij horizontaal is. Even vasthouden en weer terug.
 
Laatst bewerkt:
hipraise is een toch wel een hele goeie!
 
je onderarmen op een machine leggen en dan vragen of iemand je voeten beetje kan houden (net als een kruiwagen) en dan tril apparaat aanzetten en proberen je zo veel mogelijk uitte rekken. Nou ik garandeer je dat je dat maar een paar seconde vast houd.
 
Thnx all.. zal er een paar eens invoegen, een aantal had ik idd. al, maar zal het nu eens concreet in me schema gaan inpassen..
 
onderkant van je rectus abdominis kan je volgens mij moeilijk of niet apart trainen van elkaar. je hip flexors daarentegen zorgen WEL voor een kanteling in de heupen. die moet je dus trainen. en dat doe je dus door o.a. leg raises met gestrekte benen en zo.
 
Back
Naar boven