Fitness Seller

Onderkant rug. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jefro

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
313
Waardering
0
Kstond vorig jaar rond deze tijd helemaal vast in de rug. Split, geen wervels maar de spieren helemaal vast. 2 weken thuis gezeten van ellende. Sindsdien nooit een liefhebber geweest van onderkant rug oefeningen als deadlift en hyper extensions e.d.
Doe ze dus ook nooit.
Train overigens wel de buikspieren regelmatig om toch de stabilisatie op peil te houden.

Is het nu juist de verkeerde denkwijze, of moet ik nu juist wel de onderkant rug gaan trainen om ze sterker te maken? De paar keer dat ik het geprobeert heb ( voorzichtig aan ) was zwaar klote, wat me aan het twijfelen brengt.
 
Tja, ik merk zelf dat sinds ik mijn bovenlichaam train,minder last van mijn schouder en nek heb. Echter, als ik TE zwaar train weer wel (dippen heeft me de das omgedaan).
Dus wel doen, maar niet TE zwaar trainen lijkt me..
JUIST als je ergens een blessure hebt, kom je door licht trainen (veel hh voor bloeddoorvoer en verbeterde functie) er doorheen. Uiteindelijk kun je 'm misschien weer ooit maximaal belasten! Maar niet als je helemaal niet meer traint lijkt me...

Espi
 
Ik denk dat je gewoon je onderrug moet trainen. Alleen als het een zwakke plek is uitkijken met de keuze van je oefening.

Alleen je buik trainen en niet je onderrug is vragen om blessures. Je creeert een disbalans tussen de houdingspieren van je romp.
Klink raar, maar je zou er zelfs krom van kunnen gaan lopen
 
yeap, en ik weet waarover ik spreek. de slechtste manier om een probleem op te lossen is vermijden!

de beste manier is het probleem aanpakken.



ik heb zelf een blessure gehad, en het is juist door mijn onderrug nog extra te trainen dat ik er bovenop geraak.


het belangrijkste is gewoon zachtjes beginnen. abs blijven doen. en ook die riem die je hoogstwaarschijnlijk gebruikt gewoon wegsmijten en/of verbranden :p
 
Zelfde als wat Spike zegt :thumb:
heb zelf een hernia gehad en nog steeds last van de onderrug maar ik heb gemerkt dat als ik die rug gewoon train deze de dagen er na beter aanvoelt, zou de rug bijna 2x in de week gaan trainen :D
 
Accoord, toch maar lichtjes met veel reps beginnen dan. Eerst maar es met die hyperextensions aan de gang, de deadlifts zie ik nog niet zitten.

@ Spike: Ik gebruik zoieso geen riem, dus die hoeft ook niet in de fik. :D

THX allen.
 
Originally posted by Jefro
Doe ze dus ook nooit.
Waarschijnlijk de reden waarom je nu in de probs zit.
Train die abs en lower back, niet te zwaar/teveel, zwaar genoeg om er sterker te worden.
 
ik heb ooit 11 weken in een revalidatiecentrum gezeten voor mijn rug ( ongeval bij defensie) daar moest ik alles doen om mijn rug te trainen. deadlift, squat etc. Merk nu dat ik bijna nooit geen last meer heb. Of ik moet een oefening gaan forceren. dat kost me een week om te herstellen minimaal.
 
Ik sluit me aan bij de rest: rug trainen, niet ontwijken!!
 
Vanavond is me rug/triceps avond. Kzal de back extensions er dan bij gaan pakken.
3 x 12 herhalingen zonder belasting om mee te beginnen dan maar.
 
Spike,
dat apparaatje staat bij ons in de gym ook.
Die zal ik ook eens proberen.

Gisteravond rustig aan die hyper extension machine gedaan en ging prima. Volgende week weer ietsie meer doen.
 
Originally posted by Jefro
Spike,
dat apparaatje staat bij ons in de gym ook.
Die zal ik ook eens proberen.

Gisteravond rustig aan die hyper extension machine gedaan en ging prima. Volgende week weer ietsie meer doen.


blij te horen dat het prima ging!


btw : jij hebt een reverse hyper??? BY ALL MEANS gebruik het boven de gewone hyperextension !!!!
 
Originally posted by Spike



btw : jij hebt een reverse hyper??? BY ALL MEANS gebruik het boven de gewone hyperextension !!!!


Hoe bedoel je dit Spike?
 
"Spike,
dat apparaatje staat bij ons in de gym ook.
Die zal ik ook eens proberen. "

ik meen dus te begrijpen dat je een reverse hyper hebt in je gym.

ALS je die hebt, dan moet je die oefening gewoon gebruiken ipv de gewone hyperextension.

lees deze pagina : http://www.reversehyper.com/kinesiology.html

dit is dus een bewezen feit.

de reverse hyper ALLEEN heeft Louie simmons terug op been geholpen toen hij zijn rug had gebroken. ze hadden hem gezegd dat hij nooit meer zal kunnen squatten. ondertussen is hij de enige man over 50 die meer dan 900lbs squat.
 
Over onderrug gesproken. Ik heb al sinds m'n 18 een hernia in één van de lage rugwervels. Nu heb ik al een aantal maanden geen last meer (gelukkig want het was echt een tijd niet uit te houden). Ben voor het eerst aan het squatten nu. Man, ik ging bijna uit m'n dak. Heb het altijd al een gebrek gevonden, niet kunnen squatten. Heb het wel rustig aan gedaan qua gewicht en hoge reprange (20) gebruikt maar euhm buiten dat ik als een gek aan het puffen was, lijken mijn benen de hele week al geradbraakt :cool: :D
Eindelijk die stang in m'n nek..........eindelijk!
 
Spike,
Bij ons staat de onbelaste versie. Je kunt er dus geen gewicht aan hangen.
 
Originally posted by Jefro
Spike,
Bij ons staat de onbelaste versie. Je kunt er dus geen gewicht aan hangen.

hou dan een dumbbell tussen je voeten. is eerst beetje raar maar als je je voeten kruist blijft het wel vast
 
Alleen studie, alhoewel ik wel graag een baantje wil voor weinig uren haha, alleen op zaterdag ofzo.
 
Back
Naar boven