XXL Nutrition

Onderrug blessure

Bezoekers in dit topic

Flexatron

Dutch Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
601
Waardering
33
Lengte
1m76
Massa
91kg
Hoi Heren,

Train al circa 4-5 jaar en heb eigenlijk nooit serieuze blessures gehad op een kortdurende schouderklacht na (2weken). Maar vanmiddag na deadlift sessie (160 kg) schoot het een beetje in mijn onderrug. Ging toen gedurende training al stukken beter wat betreft zitten/lopen en met pulldowns en rows (ja ik ben nog even doorgegaan met wat rows en pulldowns:P). Had bij die pulldowns totaal geen last, bij die rows voelde ik t een heel klein beetje, maar neit heel storend.

Heb nu nog vooral last bij het kantelen met een bolle rug (zonder kniebuiging). Bij het bukken dmv kniebuigen (+holle rug) gaat het wel goed, het idee van squatten. Wat denken jullie dat er aan de hand is, dacht zelf aan een spierverrekking? Hoe lang moet ik mijn onderrug rust geven schatten jullie?

Bedankt voor de hulp!:D
 
Moeilijk te zeggen wat er aan de hand met je rug is vanachter een schermpje. Gewoon ff rustig aan doen en goed naar je lijf luisteren.
 
Ergste wat een bb kan horen, ''ff rustig aan doen'', maar lijkt me ook het beste. Tips om het proces van herstellen te versnellen? Wilde morgen wel gewoon mijn borst pakken.
 
Hmmm dit verhaal klinkt me bekend in de oren! Ik heb vanmiddag precies het zelfde gehad. Voelt niet alsof er iets beklemd zit maar meer als een verrekking. Heb natuurlijk ook gewoon eigenwijs de training afgemaakt :P en met pulls verder ook geen last. Gelukkig ben ik dus niet alleen, dat verlicht de pijn een beetje hahaha. Ben idd bang dat we gewoon de onderrug een beetje moeten gaan ontzien.
 
Door ervaring heb ik geleerd om bij pijn meteen te stoppen. voelt onnatuurlijk omdat je je training af wil maken maar met doortainen verneuk je t alleen nog maar meer.
 
@beastmode je hebt natuurlijk gelijk! Maar das idd erg moeilijk :)
 
Het is gewoon de moeite niet waard om net 1 traininkje door te gaan. achteraf wegen de nadelen veel zwaarder dan de voordelen.
 
Ja zeker waar, maar zolang je die onderrug buiten shot laat zal het enigszins meevallen, al is dat niet geheel te voorkomen, ook niet bij uitsluitend pulldowns, belangrijkste is luisteren naar lichaam. Pijn had ik namelijk niet bij het uitvoeren ervan:P
 
idd ,gewoon goed bewust zijn van die plek tijdens oefeningen. desnoods gewoon wa lichter en gecontroleerder gaan trainen.
 
mijn vader heeft ook zeer veel problemen gehad met zijn rug. maar het gaat nu stukken beter doordat hij specifieke oefeningen heeft gekregen en uitgevoerd van een personal trainer. deze oefeningen verstevigden de rug en bepaalde spieren in de buik. dit heeft echt geholpen en hij sport nu bijna dagelijks en heeft nooit last.
als de blessure niet goed hersteld zou ik overwegen naar een pt te gaan
 
Gister gewoon borst/biceps getraind, tijdens oefeningen helemaal geen last gehad, met uitzondering van barbell curl, waar ik het een beetje voelde. Lijkt al met al wel mee te vallen. Eigenlijk alleen last in mijn onderrug bij pakken van de dumbbells uit het dumbbellrack. Iemand nog tips? En eventueel de te verwachten hersteltijd?
 
Hmmm flexa ben dan wel jaloers want ik voel me op dit moment nog steeds een ouwe man :)
 
Gister gewoon borst/biceps getraind, tijdens oefeningen helemaal geen last gehad, met uitzondering van barbell curl, waar ik het een beetje voelde. Lijkt al met al wel mee te vallen. Eigenlijk alleen last in mijn onderrug bij pakken van de dumbbells uit het dumbbellrack. Iemand nog tips? En eventueel de te verwachten hersteltijd?


Dan zal t wel meevallen denk ik. tip:je rug zoveel mogelijk hol/recht houden bij oefeningen maar dat spreekt voor zich neem ik aan. :)
Herstel tijd weet ik niet, ligt aan zoveel factoren. Als t je pees/aanhechting is duurt t wel wat langer.
 
Back
Naar boven