XXL Nutrition

Onderrug overtraind?

Bezoekers in dit topic

Ga vanavond trainen en met minder gewicht en betere vorm, als ik er morgen of overmorgen weer last van heb zal ik gelijk bellen, wanneer ik dan nergens last van heb zal het aan de uitvoering liggen
 
Je moet altijd je uitvoering in de gaten houden.

Maar steek kan alles zijn mss heb je na je trainen nog 2 uur in een ongemakkelijke houding zitten gamen of anderzijds te lang in een bepaalde houding gezeten.
 
Weet ik en probeer ik ook zoveel mogelijk te doen.
Maar weinig tot geen begleiding en train vaak alleen, een ander ziet het toch sneller dan jijzelf als je bezig bent.
Maar na het trainen 20 min autorijden (zit goed heb ook verstelbare lendesteun in me stoel) en meestal daarna op bed liggen.
Die pijn krijg ik pas de dag(en) erna. Maar die is ook niet constant
 
Je bent een aantal keer geadviseerd om naar de fysio te gaan.
En je zegt nu ook dat je een afspraak gaat maken.
Vraag me af of je dat echt gaat doen,mss leuk voor een poll ;)

IK zeg:nee hij gaat niet

NEE hij gaat NIET!
 
hij gaat niet
 
Overtraind zijn is het zeker niet... je kunt niet een spier/groep overtrainen.. alleen je gehele lichaam (je zenuwstelsel eigenlijk). Overbelasten kan wel.

Wat is dan jouw definitie van overtraining en die van overbelasting?

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 12:48 ----------

Weet ik en probeer ik ook zoveel mogelijk te doen.
Maar weinig tot geen begleiding en train vaak alleen, een ander ziet het toch sneller dan jijzelf als je bezig bent.
Maar na het trainen 20 min autorijden (zit goed heb ook verstelbare lendesteun in me stoel) en meestal daarna op bed liggen.
Die pijn krijg ik pas de dag(en) erna. Maar die is ook niet constant


Ik denk dat je sowieso een tijdje niet moet deadliften, of good mornings doen of een andere oefening die voor je onderrug bedoeld is. De erector spinae staat niet echt bekend als een vergevingsgezinde spier(groep). En deadlift jij tot failure by the way? Want tot failure trainen met de deadlift kan een beetje gevaarlijk zijn, vooral als je rug het makkelijker opgeeft dan je benen.
 
Ja, ik ken dat artikel, het gaat over overtraining en overreaching, ik ken dat verschil, maar wat is overbelasting dan?

Ik vind het niet eens op wikipedia zeg, nou dan bestaat het niet:D.

Dat is wanneer je te veel belasting betaalt, dus alles wat overblijft is overbelasting :cool:
No j/k, zie post boven mijne. :P
 
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=overbelasten&lang=nn

en dan is overbelasting het zelfstandig naamwoord dat bij dat werkwoord hoort, "het overbelasten', "de overbelasting". ... zoiets ?

:rolleyes::D

lol, ik ken de Nederlandse taal, maar ik bedoel maar, je zou een spier kunnen overbelasten door er gewoon een loeizwaar ding aan te hangen, zodat de spier scheurt, of(en volgens Layne Norton is dat een mythe) de spier zo vaak trainen dat het ding katabool wordt, dus dat de afbraak van eiwit groter is dan de opbouw, en je spier steeds kleiner en zwakker wordt. Maar dat is weer wat veel mensen denken dat overtrainen is.

Als je aan de gemiddelde man of vrouw zou vragen wat het verschil is tussen een spier overtrainen of overbelasten weten ze het niet, dat garandeer ik je.
 
Dus nou wil je zeggen dat me rug teveel belasting betaald heeft. Xd
 
Overbelasting heeft meer met de basiscapaciteiten van je lichaam te maken denk ik. Wanneer je een nieuwe oefening met te veel gewicht begint kan het lijken of er niets aan de hand is maar ondertussen ben je een pees aan het molesteren.
Ik heb een tennisarm gekregen van I-****ing-KEA kasten met de hand uit- en inelkaar schroeven tijdens verhuizen. Ongewende bewegingen te vaak herhalen, te veel kracht zetten en te weinig rust.
Ben ondertussen gelukkig van de klacht af.
 
Vandaag bij de fysio geweest, heb een te holle rug waardoor ik sneller inzak en bepaalde spieren zitten helemaal vast waardoor er wervels beknelt raken.
Bedankt voor het advies
 
Vandaag bij de fysio geweest, heb een te holle rug waardoor ik sneller inzak en bepaalde spieren zitten helemaal vast waardoor er wervels beknelt raken.
Bedankt voor het advies

Aan de non- believers : in ur face :-)
 
Haha idd.
Morgen terug en dan gaat ze alles losmaken.(weet niet of ik daar naar uit moet kijken). Hopen dat t werkt xd
 
Ben benieuwd hoe en of het je heeft geholpen. Heb zelf ook een holle rug namelijk, echter geen klachten tot nu toe
 
te holle rug :O dat hoor ik ook niet vaak.
steekt je reet dan ook uit?
 
Ben benieuwd hoe en of het je heeft geholpen. Heb zelf ook een holle rug namelijk, echter geen klachten tot nu toe

Ik ook, ik laat vanavond weten hoe het gegaan is

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 06:49 ----------

te holle rug :O dat hoor ik ook niet vaak.
steekt je reet dan ook uit?

Ja min of meer wel ja
 
Back
Naar boven