AndroidHealthClinic

Onderrug overtraind? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tepelbram

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
2.239
Waardering
96
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Vaak de dagen nadat ik me onderrug belast heb: deadlift squat hyper extension bent over row enz. Schiet het er vaak in me rechter onderrug spier. Echt een pijnlijke steek, vaak heb ik wel normale spierpijn maar dan schiet dat er ineens in en kan ik ook bijna niet bewegen.
Zou dit overtraind kunnen zijn en wat zou het anders kunnen zijn?
 
Steken zijn nooit goed. Raadpleeg je local Fysio
 
pijnlijke steken in je onderrug zou ik mee oppassen, het kan ook dat je een (of meerdere) oefeningen niet goed uitvoert en daarmee je onderrug te veel belast.
 
Ja maar het is wel de spier(zo voelt het in ieder geval)
 
Overtraind zijn is het zeker niet... je kunt niet een spier/groep overtrainen.. alleen je gehele lichaam (je zenuwstelsel eigenlijk). Overbelasten kan wel.
 
Rechtsonder zeg je? Ik denk dat het je SI gewricht is.
 
Hoe vind ik uit of het overbelast is of het sigewricht?
 
Voelt het als kramp of echt anders?
 
Ja maar beb op het moment geen klachten, kan een huisarts/fysio er iets mee als k ju jiet precies aan kan wijzen waar he zit?
 
Zeker, en fysio of chiropractor kan dat pijnpunt wel vinden, geloof me!
 
Zoek eens op spit
 
En maybe eens je techniek controleren? Zie vaak mensen hun rug verkloten met DL's en rows (zonder dat ze t zelf doorhebben / weten.)
 
En maybe eens je techniek controleren? Zie vaak mensen hun rug verkloten met DL's en rows (zonder dat ze t zelf doorhebben / weten.)

Ik heb van mezelf al best een holle rug( als ik hem bol probeer te trekken is hij recht) en prbeer me rug altijd wel recht te houden, bij zware dl's gebruik ik een riem voor de zekerheid maar ik zal het eens filmen, wat je zegt soms weet je niet wat je fout doet
 
In de gym is mij gezegd dat ik meer moet letten dat ik de beweging doe met mijn benen ipv eerste deel van de motion veel op de onderrug te trekken, misschien kan dit zijn wat jij doet? (ben noob btw, dus niet zeker als ik hier een punt maak)

Kolo
 
Overtraind zijn is het zeker niet... je kunt niet een spier/groep overtrainen.. alleen je gehele lichaam (je zenuwstelsel eigenlijk). Overbelasten kan wel.

Serieus? Ik heb toch al een aantal keer, zeker als beginner, dit meegemaakt. Overtrainen met als gevolg spierscheuren en verrekkingen kan dus altijd, waar denk je dat alle spierblessures vandaan komen? Does "overbelasting" ring any bells?
 
^^Begrijpend lezen is ook niet meer wat het geweest is:rolleyes:
 
Ik heb van mezelf al best een holle rug( als ik hem bol probeer te trekken is hij recht) en prbeer me rug altijd wel recht te houden, bij zware dl's gebruik ik een riem voor de zekerheid maar ik zal het eens filmen, wat je zegt soms weet je niet wat je fout doet

Ik zou zowiezo eens langs fysio gaan zoals hierboven staat, en als je verder trained zou ik extra op vorm letten en gewicht laten droppen.. Beter voorkomen dan genezen toch? ;)
 
Ik zou zowiezo eens langs fysio gaan zoals hierboven staat, en als je verder trained zou ik extra op vorm letten en gewicht laten droppen.. Beter voorkomen dan genezen toch? ;)

Ja zeker waar, ga ik dat wel doen en binnenkort maar afspraak maken met de fysio
 
Ja zeker waar, ga ik dat wel doen en binnenkort maar afspraak maken met de fysio

Je bent een aantal keer geadviseerd om naar de fysio te gaan.
En je zegt nu ook dat je een afspraak gaat maken.
Vraag me af of je dat echt gaat doen,mss leuk voor een poll ;)

IK zeg:nee hij gaat niet
 
Back
Naar boven