MuscleMeat

Onderrug pijn doorlopend naar glutes,schenen en hamstrings. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mudita

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 okt 2016
Berichten
2.904
Waardering
1.375
Lengte
1m83
Massa
81kg
Laat ik eerst maar uitleggen hoe het allemaal is begonnen;

Sinds een tijdje geleden kreeg ik een dag na mijn training last van mijn onderrug (pijn/vervelend gevoel bij voorover buigen), dit heeft sinds dien tot aan nu geresulteerd in dat ik regelmatig steken in mijn onderrug heb wat doorloopt naar mijn glutes, hamstrings en schenen. De training was met deadlifts en ik deed voor het eerst hanging knee raises wat er misschien iets mee te maken kan hebben. Ik ging best tekeer met die hanging knee raises en mijn onderrug bolde hier aardig bij.

Nou heb ik deze problemen eerst altijd genegeerd, maar sinds ik een x aantal weken geleden hier last van ging krijgen bij deadlifts begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Waar ik toen eerst 135 kg x5 kon liften kon ik toen in eens met moeite 1x 120kg liften (na heavy squats). Nou heb ik geen krachtverlies met de squats maar voel ik het wel aan dat ik na de squats beter niet kan beginnen met deadliften (vermoeidheid of iets dergelijks). Nou ga ik vanaf aankomende dinsdag beginnen met deadlifts i.p.v. squats.

Ik heb gelezen dat dit kan komen door triggerpoints of een rughernia, nou hoop ik maar dat het komt door triggerpoints. Volgende week donderdag zal ik dit allemaal ook even overleggen met mijn fysiotherapeut.

Vanmiddag zal ik waarschijnlijk ook even warmtepleisters halen om op mijn onderrug/glutes te plakken, en maar gauw weer beginnen met het regelmatig bezoeken van de sauna.

Hebben jullie misschien enige tips/suggesties wat ik kan doen of wat het zou kunnen zijn?

De steken zitten vooral op het volgende punt (zwarte cirkel):

bjviwpzrm6wwg.png


Het is overigens niet een pijn wat mij in m'n dagelijkse leven in de weg zit. Het heeft alleen mijn deadlifts in de weg gezeten tot nu, en de pijn is niet 24/7.
 
Die uitstraling klinkt wel een beetje als een hernia van je tussenwervelschijf (hernia nuclei pulposi). Zou hier eerst even goed naar laten kijken door bijvoorbeeld je huisarts..deze kan je doorsturen naar een othopeed. Even niet te zwaar trainen en zeker geen squats en deadlifts tot je duidelijkheid hebt
 
Die uitstraling klinkt wel een beetje als een hernia van je tussenwervelschijf (hernia nuclei pulposi). Zou hier eerst even goed naar laten kijken door bijvoorbeeld je huisarts..deze kan je doorsturen naar een othopeed. Even niet te zwaar trainen en zeker geen squats en deadlifts tot je duidelijkheid hebt

Ik zit momenteel al bij een fysiotherapeut. Maar kan dus beter voor dit probleem naar een huisarts gaan i.p.v. fysio?
 
Ik zou met deze klachten zeker naar de huisarts gaan. Wat zegt je fysio ervan dan?
Het kan net zo goed niks zijn maar zou hier niet mee gokken. Een hernia kan verergeren en dan ven je verder van huis
 
Wat probeer je nu te bereiken? Je bent net 1x bij je fysio geweest en gaat daarna op dbb om advies vragen. Je moet ervoor waken dat je straks alle kanten opgaat met mogelijke aandoeningen die misschien niet eens van toepassing zijn.

Leg dit neer bij je fysio en laat deze een plan maken.
 
Ik zou met deze klachten zeker naar de huisarts gaan. Wat zegt je fysio ervan dan?
Het kan net zo goed niks zijn maar zou hier niet mee gokken. Een hernia kan verergeren en dan ven je verder van huis

Heb het er nog niet met mijn fysiotherapeut over gehad, ga momenteel naar de fysio voor schouderklachten (waarschijnlijk door dat er triggerpoints in mijn rug zitten rond mijn schouderbladen). Heb in mijn post ook gezet dat ik hier volgende week donderdag over ga navragen.
 
Wat probeer je nu te bereiken? Je bent net 1x bij je fysio geweest en gaat daarna op dbb om advies vragen. Je moet ervoor waken dat je straks alle kanten opgaat met mogelijke aandoeningen die misschien niet eens van toepassing zijn.

Leg dit neer bij je fysio en laat deze een plan maken.

Ik zet er ook bij dat ik dit volgende week bij de fysio ga vragen. Ik liet deze steken in mijn rug etc. eerst gewoon met rust maar begon me toch een beetje zorgen te maken, is dat vreemd?
En die 1x dat ik nu bij de fysio ben geweest is voor mijn schouder, niet mijn onderrug. Dus dat heeft hiet verder niks mee te maken.

Ik dacht laat ik maar een topic aan maken zodat ik liever te vroeg er bij ben dan te laat waardoor ik net zoals met mijn schouder 6 maand lang al niks kan doen.
Is dat ook vreemd?
 
Ik vind het inderdaad vreemd dat je dit probleem niet eerst bij je fysio voorlegt maar op dbb om advies gaat vragen.
 
Ik vind het inderdaad vreemd dat je dit probleem niet eerst bij je fysio voorlegt maar op dbb om advies gaat vragen.

Omdat ik sinds vandaag pas ging denken dat het misschien toch wel iets meer kan zijn dan enkel wat pijntjes van zwaar liften. Dus heb ik me er wat over ingelezen en als het doorstraalt is het toch vaak wel echt iets wat je nog in de weg kan zitten (triggerpoints, hernia etc). Ik ging er persoonlijk van uit dat het gewoon triggerpoints zijn.

Ik was ook zeker al van plan om dit meteen de eerst volgende keer dat ik bij de fysiotherapeut kwam na te vragen. Alleen dacht ik dat ik misschien nog wat meer informatie kon krijgen door een topic te openen (misschien dat er mensen waren met soortgelijke problemen).

Ik ben nu alleen nog al snel gestresst door zo iets aangezien ik al mega dik baal van mijn schouder waar ik al een half jaar mee loop rond te kloten. En dan uiteindelijk alles wat je doet een dood eind heeft..
Dus ik vind het persoonlijk niet zo vreemd dat ik misschien wat over de top reageer over zulk soort dingen. Ik ben nog maar 16 en heb meteen al allemaal klachten terwijl dat als je om je heen kijkt en rondleest iedereen rond deze leeftijd zich superman voelt en op hun 40e er pas achter komt dat ze toch beter die warming up hadden kunnen doen.
 
Niet zo snel in de stress schieten. Je hebt niet de meest ideale sport uitgekozen om van dit soort klachten af te komen.
Wanneer in je lichaam bepaalde balans verstoringen zitten voordat je met deze sport begon dan vind ik het niet zo vreemd dat je deze klachten hebt, zeker wanneer je je lichaam met zware gewichten gaat belasten. Dit staat los van leeftijd, jij bent niet de enige die dit soort klachten op jonge leeftijd heeft.

Laat de fysio nagaan of dit het geval is en je behandelen. Je zult er misschien rekening mee moeten houden dat dit nog lang kan duren en je ook keuzes moet maken waar je in eerste instantie niet blij mee zult zijn.
 
Niet zo snel in de stress schieten. Je hebt niet de meest ideale sport uitgekozen om van dit soort klachten af te komen.
Wanneer in je lichaam bepaalde balans verstoringen zitten voordat je met deze sport begon dan vind ik het niet zo vreemd dat je deze klachten hebt, zeker wanneer je je lichaam met zware gewichten gaat belasten. Dit staat los van leeftijd, jij bent niet de enige die dit soort klachten op jonge leeftijd heeft.

Laat de fysio nagaan of dit het geval is en je behandelen. Je zult er misschien rekening mee moeten houden dat dit nog lang kan duren en je ook keuzes moet maken waar je in eerste instantie niet blij mee zult zijn.

Helaas heb ik er niet echt voor gekozen om deze sport te beoefenen :P, het werd me aangedrongen om als beginner een 5x5 schema te gaan volgen en sinds dien ben ik addicted to powerlifting.
Dit vind ik inderdaad ook niet vreemd met zo'n sport, ik ben/was me er ook zeker wel van bewust dat hier wat blessures bij zouden gaan kijken.

Dat zal ik zeker gaan doen. En daar ben ik ook bewust van, zal er in ieder geval zoveel mogelijk aan doen om weer normaal te kunnen sporten.
 
Back
Naar boven