Fitness Seller

Onderrug pijn

Bezoekers in dit topic

HeinzGuderian

Novice
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
75kg
Ik hou van sporten maar sporten houdt blijkbaar niet (meer) van mij :(

Ongeveer 2 jaar terug begon ik met sporten en had ik geen last van pijntjes. Zware squat, legpress, alles ging goed. Nu ben ik weer een paar maanden bezig, 4x per week, en merk gewoon dat ik overal pijntjes heb. Schouders, polsen, borst, maar vooral de onderrug. Heb een personal trainer in de hand genomen voor mijn onderrug, waarmee ik de vormgevoelige oefeningen deed zoals deadlift/romanian/squats. Toen ik 80 kg vrijwel pijnloos kon deadliften(met goede vorm na een paar weken oefenen met de coach) ben ik weer zelfstandig verder gegaan.
Vorige week pakte ik mijn eerste zelfstandige lowerback day, en schiet het weer in mn onderrug, en nu de hele dag door behalve als ik lig. Nu 2 weken flink veel last al weer en weinig verbetering. Het begint al op de fiets naar de gym(ong 20 minuten fietsen), hierdoor heb ik niet echt het idee dat ik m'n rug de kans geef om te herstellen.

Ik zit in een perfect ritme van voeding en sporten, echt zonde om dit nu weer te moeten onderbreken. Is het verstandig om back extensions/bird dog te doen terwijl je pijn hebt? Zal ik gewoon volle rust pakken tot het moment dat ik geen constante pijn meer heb? Ik weet het niet meer :(

Ben naar de fysio geweest, 2x geprikt in mn onderrug(hielp niet). Fysio geeft meer rek en strek oefeningen terwijl mijn personal trainer zei je moet gewoon doorgaan met de compound oefeningen. Spreken elkaar een beetje tegen.

Je polsen nog steeds en nu dit? Zou toch eens serieus je uitvoering van oefeningen onder de loep nemen? Of misschien intensiteit drastisch verlagen.

Ik begrijp er niks van haha. 2 jaar terug ging het prima, nu hetzelfde gewicht gemakkelijker omhoog maar opeens zoveel last van de onderrug.

Ik heb een röntgenfoto laten maken waarvan vandaag de uitslag kwam.
Uit de foto kwam dat er een lichte discus versmalling zit tussen de wervels in mijn onderrug. De dokter kon niet zeggen of dit de oorzaak was van de problemen maar raadde aan om wel krachttraining te blijven doen en eens te gaan zwemmen. Beetje gemixte gevoelens nu.

Ik begrijp er niks van haha. 2 jaar terug ging het prima, nu hetzelfde gewicht gemakkelijker omhoog maar opeens zoveel last van de onderrug.

Ik heb een röntgenfoto laten maken waarvan vandaag de uitslag kwam.
Uit de foto kwam dat er een lichte discus versmalling zit tussen de wervels in mijn onderrug. De dokter kon niet zeggen of dit de oorzaak was van de problemen maar raadde aan om wel krachttraining te blijven doen en eens te gaan zwemmen. Beetje gemixte gevoelens nu.
Klopt het dat een tussenwerfelschijf dunner is dan dat hij hoort te zijn ?

Wat zegt je pt'er nu je hier een diagnose van röntgenfoto's bij hebt ?

Bij deze klacht lijkt het alsof je van iedereen een ander advies krijgt. Maar waarschijnlijk richt het advies van de fysio zich op de wervelkolom en de pt'er of kracht behouden.
Kies zelf wat bij je past, o.a. terug naar de fysio omdat je met 2x prikken ( whatsgeprikt? ) dry needeling? nog niets verder bent.
Helpt strechen? Zet schoolslag zwemmen de wervels in de verdrukking als jij je hoofd omhoog brengt om te ademen en tegelijkertijd de beenslag maakt?

In elk geval blijven bewegen en pijn vermijden, s' morgen even wandelen en de spieren in de rug en billen rustig opwarmen. Nog rustiger fietsen naar de sportschool en ook daar pijn vermijden.
Misschien kun je een paar weken met 60kg squatten en deadliften om het bij te houden, mits dit pijnvrij gaat.

Ik vraag me dan af in hoeverre die raad dan gaat mbt krachttraining. Limiet op het gewicht of iets dergelijk? Lijkt me een serieus letsel. Maatje kwam pas ook ineens af met een hernia. Ook zo plots.

Herinner me toen ik 'misschien' een chronische ontsteking had op mijn patellapezen dat die fysio, maar algauw een limiet van 50kg had gezet op mijn squats. Gelukkig blijven bewegen en alles goed verstevigd rond dat kniegewricht.

Back
Naar boven