XXL Nutrition

Onderrug, spierpijn of kapot?

Bezoekers in dit topic

Tigerz

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
353
Waardering
6
Lengte
1m74
Beste Dames en Heren,

Ik heb al sinds mijn 13 / 14 een hele slechte onderrug. Ik heb hier Fysio's, doktoren, MRI scans etc voor gehad. Echter was hier niks op te vinden. De pijn is er eigenlijk altijd alleen sommige dagen iets erger als anderen.

Deadliften heb ik toen ik begon met trainen express niet gedaan omdat ik eerst mijn rug wou versterken d.m.v andere ( lichtere ) oefeningen.

Dit heb ik elke week gedaan voor ongeveer 6 maanden. Ik vond dus dat het nu tijd was om voor het eerst te deadliften.

Ik heb zowel hier als op youtube goed gekeken hoe de oefening moest + de oefening heel gecontroleerd en rustig gedaan.

Nu is het de volgende dag en ik kon vanochtend bijna niet uit bed... Het is niet de normale pijn die ik in mijn onderrug voel maar ik weet dus niet of dit spierpijn is, en of dit normaal is zeg maar.

Dus is het normaal dat als je voor het eerst deadlift je de volgende dag echt heel veel last hebt van je onderrug? Ook moet ik zeggen dat ik het gister met de training ook gelijk merkte, alleen niet zo erg als vandaag.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
is normaal, de eerste keer dat ik ging deadliften had ik de dag erna ook ontzettend last van mijn onderrug. Als ik bukte kwam ik bijna niet meer rechtop.
 
Inderdaad dat gevoel... of niet achterover kunnen hangen om hem bv te strekken lukt ook totaal niet...
 
Als ik voor eender welke spiergroep een nieuwe oefening doe, heb ik gegarandeerd spierpijn de volgende dag.

Nu zeg je dat je tijdens de training het al direct merkte, dan ben ik er zeker van dat het geen spierpijn is.

Ik denk dat het beter is dat je hiermee naar de dokter gaat, omdat je in het verleden hiervoor ook al naar fysio's, dokters bent geweest. Zo'n dingen kan je best niet vragen op een forum, want niemand kan je hiermee helpen zonder maar iets over jou te weten of te zien.
 
Dat begrijp ik. Dit was daarom ook meer bedoeld hoe jullie ervaring was voor de eerste keer deadliften. Bij elke onderrug trainen verzuurd het bij mij, dit is altijd zo geweest. En de fysio's etc van vroeger hebben ook nooit geholpen. De pijn is nooit minder geworden vandaar dat ik het ook eerst een half jaar aansterkte voor ik dit ging doen.

Als ik nu naar de dokter ga en ik zeg dat ik een nieuwe oefening heb gedaan zegt die ofwel eerst week rust, of gelijk naar de fysio die toch niet helpt.... dus zit te twijfelen of ik wel naar de dokter moet gaan vandaag.
 
Echte rugpijn is vaak een scherpe snijdende pijn, althans bij mij. Spierpijn voelt heel anders, gaat het ook beter in de loop van de dag? Tijdens het trainen kun je een pomp in je onderrug gevoeld hebben, dat vind ik persoonlijk best een fijn gevoel. Wel even lastig maar trekt vaak weg na een paar minuten.
 
Ik weet niet of het beter gaat in de loop van de dag, ik ben pas een uur aan het werk en ongeveer anderhalf uur wakker =). En ik heb gister gedeadlift.

Bij mij ging de pijn gister niet weg naar een paar minuten. Het werd wel wat minder dat wel. Maar sowieso is deze pijn anders als wat ik normaal heb.

Had de dokter voor de zekerheid maar gebeld, maar helaas geen plek meer vandaag:( dus zal het weekend wel moeten afwachten en als het maandag nog is dan maar naar de huisarts gaan...
 
Wellicht slim om vanmiddag naar de fysio te gaan? mocht dat kunnen natuurlijk of zal ik het weekend gewoon afwachten?
 
gewoon paar dagen wachten, wedden dat het dan beter is?
Eerste x dat ik deadlift deed ging ik ook kapot en ook ik heb klachten in mijn onderrug..
 
Oke, dan wacht ik tot naar het weekend gewoon. Kan ik vanavond wel gewoon schouders trainen of slimmer om 1 dag over te slaan? eigenlijk is het vandaag schouders + benen maar weet niet of benen gaat lukken. Sowieso niet om te squatten.
 
hmm ik zou persoonlijk zo snel mogelijk naar een fysio gaan. Kan nooit kwaad om het allemaal los te krijgen enz. Je hebt maar 1 lichaam en een hardnekkige blessure aan de rug is iets waar je voorzichtig mee moet zijn. En je zegt zelf dat het een soort van pijn is dat aanhoudt. Spierpijn houdt ook wel een tijdje aan maar is op zich niet echt vervelend. Je voelt het gewoon, maar andere pijn belemmert echt bepaalde bewegingen als je snapt wat ik wil zeggen.

En ook al door je verleden is de kans wel groot dat het waarschijnlijk een combinatie is van spierpijn wat normaal is maar ook een misschien opkomende blessure wat je zeker wil vermijden.

Trouwens een paar dagen wachten en het zal idd beter zijn, maar als het een blessure is dan is het niet opgelost en komt het volgende keer terug en waarschijnlijk maak je het dan erger en de keer daarop weer erger tot je lichaam zegt nu is het genoeg.

Is mijn mening maar hoor :) ik ga je niks opleggen ofzo, maar dat is hetgeen ik zou doen.
 
Klinkt als spierpijn, vorige week ging ik ook voor het eerst deadliften, ik was de dag ernaar echt stijf en had flink spierpijn in me onderrug, maar naar anderhalve dag was het volledig weer weg:)
 
tuurlijk kan je schouders trainen, je hebt toch geen last in je schouders?
 
tuurlijk kan je schouders trainen, je hebt toch geen last in je schouders?

Nee klopt, maar omdat ik me toch moet balanceren / recht houden etc. Maar dan weet ik dat in iedergeval. Squatte ga ik vandaag wel overslaan.
 
Dus even review van het weekend. Ik heb vrijdag avond gewoon getraint. schouders + benen. Squat dit keer overgeslagen. Ik heb tot zondag last van mijn onderrug gehad maar nu is het weer zoals het al was. Het was dus gewoon echt erge spierpijn op een plek waar ik het nog nooit eerder gehad had.

Ik ga wel door met deadliften, dus ben benieuwd hoe het aankomende vrijdag weer is.
 
wat zei ik? Zal stukken minder zijn de volgende keer, eerste keer is gewoon een hell!
 
Als je het gevoel hebt dat je onderrug een beetje trekt en als je bukt dat het voelt alsof je die spier helemaal uitrekt -> spierpijn. Ik heb ook een zwakke rug gehad, na mn eerste keer deadliften had ik ook ongelooflijke spierpijn. Ook tijdens de oefening (rond 2e setje) had ik het gevoel dat ik die rugspieren helemaal uitputte ;)
 
Back
Naar boven