XXL Nutrition

onderrug

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid sinds
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Ok, mensen.

hulp gevraagd omtrent een oefening voor de onderrug, specifiek voor de onderrug bedoel ik dan

Ga morgen aan mn 2e dag EDT beginnen met volgdne schema:

Ma: rug/triceps
1
chins
press down

2
cable row
db extension

di: onderrug/buik/benen
1
hyperextensions
reverse crunch

2
Leg Curls
leg extensions

do: borst/biceps
1
incline db press
incline curl

2
flyes
hammer curl

vr: schouders/kuiten
1
front press
calve raise of donkey raise

2
lateral raise
barbell of hammerstrength shrugs

helaas heb ik niet meer de beschikking over een bankej voor de hyperextension. En ik wil dus echt de antagonist van de buik pakken bij de buik.
onderrug dus

deadlift heb ik gemeden aangezien ik geen oefeningen wil genruiken waar veel techniek bij komt kijken en deze meer doet dan enkel onderrug.
heb al beetje rondgekeken maar geen echte vervanging aangezien we ook geen apparaat hebben voor onderrug zoals deze
http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/LVBackExtensionN.html

iemand een oplossing en graag voor morgen dus:)

bvd
 
dandyman zei:
Ok, mensen.

hulp gevraagd omtrent een oefening voor de onderrug, specifiek voor de onderrug bedoel ik dan

Ga morgen aan mn 2e dag EDT beginnen met volgdne schema:



helaas heb ik niet meer de beschikking over een bankej voor de hyperextension. En ik wil dus echt de antagonist van de buik pakken bij de buik.
onderrug dus

deadlift heb ik gemeden aangezien ik geen oefeningen wil genruiken waar veel techniek bij komt kijken en deze meer doet dan enkel onderrug.
heb al beetje rondgekeken maar geen echte vervanging aangezien we ook geen apparaat hebben voor onderrug zoals deze
http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/LVBackExtensionN.html

iemand een oplossing en graag voor morgen dus:)

bvd

doe dan maar goodmornings
 
je hebt van die incline banken met een vaste voetensteun, misschien kun je daar je enkels achterhaken.
ik neem aan dat je deze oefening bedoelt:
9wISD4WhFmVgUz4IwK-3VAzbc_ZQCOQ8.gif
(of niet:))
of laat je maatje je benen/enkels vasthouden?
moet wel iets te regelen zijn met een incline bankje lijkt me.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
CQ_Demolisher zei:
doe dan maar goodmornings
kan idd ook. of stiffed leg varianten. maar die zijn ook behoorlijk op hams gericht... en misschien dat hij dat niet wil?
is dat schema btw heel je training? hoeveel sets per oef doe je als ik vragen mag?
 
D. zei:
kan idd ook. of stiffed leg varianten. maar die zijn ook behoorlijk op hams gericht... en misschien dat hij dat niet wil?

geen hams idd, wil specifiek onderrug aanpakken
goodmornings zijn idd wel keuze maar ook aardig gericht op coordinatie en techniek. alhowel dat ook wel meevalthttp://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.html

goed, tot op heden de juiste vervanging denk ik. Doch ook nadruk op de beentjes denk ik:(

incline bankjes zijn geen optie. zijn te lang om iets mee te lang en voeten vasthouden kan, maar maatje traint op do/vr en dan moeten we ook hoog bankje hebben. kortom: teveel gedoe

D. zei:
is dat schema btw heel je training? hoeveel sets per oef doe je als ik vragen mag?

zoveel als ik kan:)

EDT-principe

http://www.t-mag.com/articles/196dens.html

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=8003
 
Laatst bewerkt:
D. zei:
je hebt van die incline banken met een vaste voetensteun, misschien kun je daar je enkels achterhaken.
ik neem aan dat je deze oefening bedoelt:
5NpbhE9M5NVWDj6oOxylmPRxnVekiiW1.gif
(of niet:))
of laat je maatje je benen/enkels vasthouden?
moet wel iets te regelen zijn met een incline bankje lijkt me.

yep :thumbs:

Deze doe ik ook voor me onderrug, geeft een goed gevoel ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D. zei:
kan idd ook. of stiffed leg varianten. maar die zijn ook behoorlijk op hams gericht... en misschien dat hij dat niet wil?
is dat schema btw heel je training? hoeveel sets per oef doe je als ik vragen mag?

SLDL is eigenlijk alleen voor hams, ik vind dat goodmornings goed in een EDT passen, ze zijn IMO niet moeilijk uit te voeren, als het toch om reps draait hoef je niet per se zwaar te gaan en dan is kans op blessures vrijwel nihil, goodmornings zijn echt specifiek voor je onderrug, ook wel een isolatiebeweging genoemd
 
CQ_Demolisher zei:
SLDL is eigenlijk alleen voor hams, ik vind dat goodmornings goed in een EDT passen, ze zijn IMO niet moeilijk uit te voeren, als het toch om reps draait hoef je niet per se zwaar te gaan en dan is kans op blessures vrijwel nihil, goodmornings zijn echt specifiek voor je onderrug, ook wel een isolatiebeweging genoemd

aarrgghhh, bedenk me nu weer dat t squatrek nog steeds kadoek is..klote dus om dat ding telkens en vaak! op je rug te plaatsen
 
hebben jullie geen onderrug apparaat? anders pak je die mee. Ik vind alleen hyperextensions al genoeg voor je onderrug.
 
KaLe zei:
hebben jullie geen onderrug apparaat? anders pak je die mee. Ik vind alleen hyperextensions al genoeg voor je onderrug.

nope, dat is dus mn probleem want ik vind hyperextensions juist de oefening bij uitstek maar die is weg.kolerezooi!
 
dandyman zei:
aarrgghhh, bedenk me nu weer dat t squatrek nog steeds kadoek is..klote dus om dat ding telkens en vaak! op je rug te plaatsen

jongen, elke oefening heeft wel wat voorbereiding nodig..leg hem anders op de stangen bij je bench press, of vraag je spotter
 
ow tering ik las verkeerd. ehm... ik heb hyperextensions heel lang gedaan op een lange verstelbare bank (die met voetsteunen zodat je buik kan trainen), die zet je plat neer en zorgt ervoor dat iemand je benen bij elkaar vasthoud. Op deze manier kun je hyperextensions goed uitvoeren. en geen poepies laten want dat is niet fijn voor diegene die je benen vasthoud (ik kan het weten :D )
 
KaLe zei:
ow tering ik las verkeerd. ehm... ik heb hyperextensions heel lang gedaan op een lange verstelbare bank (die met voetsteunen zodat je buik kan trainen), die zet je plat neer en zorgt ervoor dat iemand je benen bij elkaar vasthoud. Op deze manier kun je hyperextensions goed uitvoeren. en geen poepies laten want dat is niet fijn voor diegene die je benen vasthoud (ik kan het weten :D )

mijn maatje is wel wat gewend:D, maar hoe dan ook. hebben niet zon vertselbare bank dus zal waarschijnlijk houden op de good old GM's:grumble::thumbup:
 
Je wilt eigenlijk zonder er moeite voor te doen een goede onderrug krijgen. Utopie!
Je kan natuurlijk ook de cable row doen, zoals sommige hem uitvoeren (slordig, flink gooien).

Nu ff serieus:
Cable row, rechtop zittend, gestrekte benen en dan achterover komen met je boven lichaam. Soort deadlift met een kabel op een zittend bankje. Veel makkelijker kan ik het niet maken voor je,.
 
dan op een benchbankje
 
Wel opletten, niet meer dan 20 kg oid gebruiken voor goedmorning.
Gebruik je hoger gewicht, dan krijg je (ik iig) last van de rug.
Zelfde dus voor hyperextensions.. is een soort strek oefening.
Vind overigens de DL de ultiem onderrugoefening, maar doe de DL vnl voor hamstrings en dus de Roemeense variant. SBSLDL.

Espi
 
Esperantisto zei:
Wel opletten, niet meer dan 20 kg oid gebruiken voor goedmorning.
Gebruik je hoger gewicht, dan krijg je (ik iig) last van de rug.
Zelfde dus voor hyperextensions.. is een soort strek oefening.
Vind overigens de DL de ultiem onderrugoefening, maar doe de DL vnl voor hamstrings en dus de Roemeense variant. SBSLDL.

Espi

dat jij bij 20 kg last hebt betekent niet dat dandy dat krijgt, als je omhoog gaat..ik kreeg absoluut geen last bij 20 kilo en hoger
 
RichardV zei:
Je wilt eigenlijk zonder er moeite voor te doen een goede onderrug krijgen. Utopie!
QUOTE]

nee hij wil een goede onderrug oefening in zijn EDT ..
 
Esperantisto zei:
Wel opletten, niet meer dan 20 kg oid gebruiken voor goedmorning.
Gebruik je hoger gewicht, dan krijg je (ik iig) last van de rug.
Zelfde dus voor hyperextensions.. is een soort strek oefening.
Vind overigens de DL de ultiem onderrugoefening, maar doe de DL vnl voor hamstrings en dus de Roemeense variant. SBSLDL.

Espi

Je moet gewoon uberhaupt rustig opbouwen met je onderrug,
is volgens mij wel de meest blessure gevoeligste spiergroep.
Ik zag KaLe's nieuwe record voor DL en die zit al op de 200 kilo !!!

offtopic: hoelang train jij eigenlijk al KaLe ? 200 kilo is zeker wel bruut ! :D
 
Back
Naar boven