AndroidHealthClinic

Onderrug (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Yoshuba

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2009
Berichten
5.284
Waardering
235
Oi DBB'ers,

Ik train nu al bijna 3 weken en het verloopt vlotjes. :)

Nu heb ik meestal na dat ik Deadlift, Bent-over row heb gedaan een pijn gevoel in mijn onderrug. De volgende dag is het er meestal nog altijd.

Nu vraag ik me af of dit gewoon spierpijn is of iets anders, ik ben nl. 15jaar en wil geen scheve groei hebben ;)

Alvast bedankt!
 
Hoe ziet je deadlift techniek eruit? En weet je zeker dat je je onderrug recht houdt?
Neem anders een weekje rust en als het dan nog niet weg is richting de dokter/fysio.
 
Je traint nu drie weken, en je bent nu al aan deadliften alles.
Pak eerst even wat andere oefeningen voordat je gelijk begint met deadliften.
Want wanneer je die oefening verkeerd uit voert. (help je alles naar de klote)
 
Hoe ziet je deadlift techniek eruit? En weet je zeker dat je je onderrug recht houdt?
Neem anders een weekje rust en als het dan nog niet weg is richting de dokter/fysio.
Techniek is goed denkik, ik zou het eens moeten filmen, de pijn is trouwens niet zo erg, het zou ook gewoon spierpijn kunnen zijn.

Je traint nu drie weken, en je bent nu al aan deadliften alles.
Pak eerst even wat andere oefeningen voordat je gelijk begint met deadliften.
Want wanneer je die oefening verkeerd uit voert. (help je alles naar de klote)

Correct, ik ben iets te vlug begonnen met te zwaar gewicht, nu doe ik rustiger aan, bouw ik rustig aan op, lukt wel goed nu ;)
 
Er wordt hier juist altijd aangeraden om zo snel mogelijk te beginnen met deadlifts en squats e.d. Als het nu weer wordt afgeraden is dat nogal verwarrend. Belangrijkste is in ieder geval die oefeningen licht te doen totdat de uitvoering perfect is. Waar zit de pijn precies Yoshuba?
 
Je traint nu drie weken, en je bent nu al aan deadliften alles.
Pak eerst even wat andere oefeningen voordat je gelijk begint met deadliften.

Want wanneer je die oefening verkeerd uit voert. (help je alles naar de klote)

BANN??

Denk even na.. Pff.. Als je techniek goed is en het gewicht niet te hoog grijpt is er niks aan de hand..
 
Er wordt hier juist altijd aangeraden om zo snel mogelijk te beginnen met deadlifts en squats e.d. Als het nu weer wordt afgeraden is dat nogal verwarrend. Belangrijkste is in ieder geval die oefeningen licht te doen totdat de uitvoering perfect is. Waar zit de pijn precies Yoshuba?

In mijn onderrug, een stuk boven het staartbeen. Maar ik veronderstel dat het spierpijn zal zijn, spierpijn in je rug is best mogelijk, niet?

Ook heb ik al gehoort dat in je onderrug een spier zit die iets langer moet herstellen.
 
Back
Naar boven