MuscleMeat

Onderzoek afwijking in testosteronpreparaat

Bezoekers in dit topic

TDEKNC

Novice
Lid geworden
24 feb 2021
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Ik ben eerstejaars student forensisch laboratoriumonderzoek (En train zelf fanatiek, dus wist het forum wel te vinden). Momenteel hebben we een project over doping.

We moeten voor het project met gebruik van de HPLC (Machine die stoffen scheid op basis van polariteit) vaststellen hoeveel mg/ml testosteron er in een aangetroffen preparaat aanwezig is. Hierbij moeten we voor de hypothese kunnen stellen of het om een medisch preparaat gaat of een illegaal product.

Het gaat om een preparaat van 200mg testosteron cypionaat in een ampul van 1ml.

Nu zijn mijn vragen:

  • Wat een acceptabele afwijking in concentratie is voor een medisch gefabriceerd preparaat? (Bijvoorbeeld bij ~200mg 5% afwijking of misschien minder.)
  • Wanneer is er sprake van een illegaal preparaat?
  • Komen vervuilingen vaak voor en wat voor soort stoffen zijn dit dan?

Hopelijk weet iemand hier antwoord op!
mvg,
Delano
 
Ik ben eerstejaars student forensisch laboratoriumonderzoek (En train zelf fanatiek, dus wist het forum wel te vinden). Momenteel hebben we een project over doping.

We moeten voor het project met gebruik van de HPLC (Machine die stoffen scheid op basis van polariteit) vaststellen hoeveel mg/ml testosteron er in een aangetroffen preparaat aanwezig is. Hierbij moeten we voor de hypothese kunnen stellen of het om een medisch preparaat gaat of een illegaal product.

Het gaat om een preparaat van 200mg testosteron cypionaat in een ampul van 1ml.

Nu zijn mijn vragen:

  • Wat een acceptabele afwijking in concentratie is voor een medisch gefabriceerd preparaat? (Bijvoorbeeld bij ~200mg 5% afwijking of misschien minder.)
  • Wanneer is er sprake van een illegaal preparaat?
  • Komen vervuilingen vaak voor en wat voor soort stoffen zijn dit dan?

Hopelijk weet iemand hier antwoord op!
mvg,
Delano