XXL Nutrition

Peiling Onderzoek naar sportleven van mannen die aan krachttraining doen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

onderzoeker

Novice
Lid geworden
14 sep 2020
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
1m95
Massa
107kg
Vetpercentage
12%
Beste sporter,



De hogeschool van Arnhem en Nijmegen doet samen met de Universiteit Utrecht onderzoek naar het sportleven van jonge mannen die aan fitness of een andere vorm van krachttraining doen (18-40 jaar). We zijn vooral geïnteresseerd in uw activiteit op social media, hoe u naar uw eigen lichaam kijken, en het eventuele gebruik van supplementen.

Via onderstaande link kunt u een, volledige anonieme, online vragenlijst invullen (invultijd 5 – 10 minuten). Bij deelname aan dit onderzoek maakt u kans op een van de volgende prijzen:

· Earbuds (oordopjes) van JBL;

· Een half jaar gratis whey eiwit;

· Een analyse en advies van je voedingsinname door een diëtist en sportvoedingskundige;

· Een compleet handboek over gezond en effectief fitnessen;

· Een geldbedrag van €50.



U kunt via deze link de vragenlijst invullen: https://survey.uu.nl/jfe/form/SV_4OABu5ZQhA7mil7



Meer informatie over de achtergrond van het onderzoek vindt u hier: https://blog3.han.nl/sportenbeweegp...eeld-en-het-gebruik-van-voedingssupplementen/

Het onderzoek zelf gaat ook gepubliceerd worden in een wetenschappelijk dagblad, je bijdrage zou dus enorm worden gewaardeerd!

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat jullie alleen naar jonge mannen kijken en niet oudere meenemen in dit onderzoek.
Juist oudere kunnen een heel ander beeld geven, zeker als die al bijna 30 jaar trainen en een hoop ervaring hebben met supps etc.
 
Je hebt gelijk Dutchman! Echter merken we dat de data rondom deze factoren bij de jonge mannen ontbreekt. Daarom willen wij dit zo zorgvuldig (en grootschalig) mogelijk in kaart brengen.
 
onderzoek naar het sportleven van jonge mannen die aan fitness of een andere vorm van krachttraining doen.
Wat is de maximale leeftijd om deel te mogen nemen aan dit onderzoek?
 
Onder de 46 in ieder geval :laugh:
 
imnewhere: het onderzoek richt zich op mannen tussen de 18-40 jaar!
 
Steks: De achtergrondinformatie, waaronder de leeftijd, is te vinden in de onderste link! Echter goede tip om dit in het bericht er al bij te vermelden, bedankt hiervoor!
 
Meer dus de beachboys zoals de Roelvinkjes :D
 
AAS-vragen lijken me ook niet relevant als je op zoek bent naar het effect van social media op x en y. Tenzij je eigenlijk probeert te meten of AAS een effect heeft op het lichaamsbeeld en je je dan afvraagt of social media daar weer een effect op heeft.
 
En bij krachttraining ging er geen belletje rinkelen dat jij hier niet bij hoort? :trollface:
Er staat toch fitness of een andere vorm van krachttraining.
 
Beste sporter,



De hogeschool van Arnhem en Nijmegen doet samen met de Universiteit Utrecht onderzoek naar het sportleven van jonge mannen die aan fitness of een andere vorm van krachttraining doen (18-40 jaar). We zijn vooral geïnteresseerd in uw activiteit op social media, hoe u naar uw eigen lichaam kijken, en het eventuele gebruik van supplementen.

Via onderstaande link kunt u een, volledige anonieme, online vragenlijst invullen (invultijd 5 – 10 minuten). Bij deelname aan dit onderzoek maakt u kans op een van de volgende prijzen:

· Earbuds (oordopjes) van JBL;

· Een half jaar gratis whey eiwit;

· Een analyse en advies van je voedingsinname door een diëtist en sportvoedingskundige;

· Een compleet handboek over gezond en effectief fitnessen;

· Een geldbedrag van €50.



U kunt via deze link de vragenlijst invullen: https://survey.uu.nl/jfe/form/SV_4OABu5ZQhA7mil7



Meer informatie over de achtergrond van het onderzoek vindt u hier: https://blog3.han.nl/sportenbeweegp...eeld-en-het-gebruik-van-voedingssupplementen/

Het onderzoek zelf gaat ook gepubliceerd worden in een wetenschappelijk dagblad, je bijdrage zou dus enorm worden gewaardeerd!

Bij voorbaat dank!

Hoe kan de prijs weggegeven worden als de vragenlijst anoniem is? :p
 
AAS-vragen lijken me ook niet relevant als je op zoek bent naar het effect van social media op x en y. Tenzij je eigenlijk probeert te meten of AAS een effect heeft op het lichaamsbeeld en je je dan afvraagt of social media daar weer een effect op heeft.
Waarschijnlijk willen ze dat inderdaad ook meenemen, hoeft niet de essentie van het onderzoek te zijn. Extra verbandjes zoeken kan altijd leuk zijn als je de data hebt.
 
AAS-vragen lijken me ook niet relevant als je op zoek bent naar het effect van social media op x en y. Tenzij je eigenlijk probeert te meten of AAS een effect heeft op het lichaamsbeeld en je je dan afvraagt of social media daar weer een effect op heeft.

Andersom lijkt mij waarschijnlijker: dat Social media eventueel beïnvloedt of je roids gebruikt. Doordat je overal 'perfecte lichamen' ziet en zelf ook aan dat ideaal wil voldoen. Dat zal tenminste de argumentatie zijn, vermoed ik.
 
Ageisme! Older lives matter too:D
 
Hoe kan de prijs weggegeven worden als de vragenlijst anoniem is? :p

Qualtrics is een professional survey tool wat je persoonlijke gegevens volledig anoniem houdt als het gaat om het winnen van prijzen gekoppeld aan gegevens! ;)
 
Andersom lijkt mij waarschijnlijker: dat Social media eventueel beïnvloedt of je roids gebruikt. Doordat je overal 'perfecte lichamen' ziet en zelf ook aan dat ideaal wil voldoen. Dat zal tenminste de argumentatie zijn, vermoed ik.

Pren verwoord het inderdaad goed!
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Back
Naar boven