MuscleMeat

onderzoek (1 bezoeker)

heb je een putje in je kin ?


  • Totaal stemmers
    34
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

eskeboy

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2011
Berichten
196
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
In verband met erfelijkheidsleer moeten we een onderzoek doen naar de genenfrequentie bij monogentische kenmerken. Ik heb gekozen voor het kenmerk putje in de kin. Dus de vraag is het je een putje in de kin ja of nee.

---------- Post toegevoegd Wed 2 May 2012 om 15:00 ----------

voor het onderzoek gebruik ik ENKEL de uitkomst van de enquête bvb 10 mensen met en 40 mensen zonder. Dus ik verwerk er geen gebruikersnamen enzo in.

alvast bedankt.
 
Hahaha...

OT: Nee
 
En jij kunt uit het antwoord ja of nee genoeg opmaken?

Nee.
 
ja aangezien het monogenetische kenmerken zijn wil dit zeggen dat er slechts 1 gen voor verantwoordelijk is, het dominante allel (stukje gen) wordt uitgedrukt door bvb A en het recessieve allel door a.

Ik heb zo al een sterk vermoeden dat het dominante allel A voor een kin zonder putje zal zorgen en het recessieve a zal zorgen voor een kin met een putje. dus enkel bij de combinatie aa krijg je een kin met een putje bij combinaties Aa aA en AA heb je een kin zonder putje. normaal zou de verdeling dan 75% zonder een putje en 25 % met moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat slaat geloof ik nergens op.. Sommige genverdelingen kunnen toch over- of onder vertegenwoordigt zijn
 
ik heb het eens opgezocht en het dominante allel A zorgt ervoor dat je een putje in de kin krijgt. Iedereen die dus geen putje in de kin heeft heeft dus het homogeen allelenpaar aa iemand met een putje kan zowel Aa als aA en AA zijn.

@Daster: die 75% 25% is natuurlijk puur theorie, de mens heeft een zeer complex dna maar als we deze gaan toepassen op bvb bonen en we kijken naar de vorm rond of verrimpeld komt deze verhouding in de 2e generatie na een kruising tussen Homogeen dominant en homogeen recessief (AA en aa) dan komen we deze waarden uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n putje tussen m'n billen zitten, zo af en toe komt er een verrassing uit. Net zoiets als kindersurprise maar dan anders.
 
Ik heb zo'n putje tussen m'n billen zitten, zo af en toe komt er een verrassing uit. Net zoiets als kindersurprise maar dan anders.

En je daar al eens mee bij de dokter geweest ?
 
Ikke niet, me broertje en zusje wel, ben ik nu geadopteerd;P?
 
mensen met een putje in hun kin hebben iig iets van alpha genen geerfd :P
 
puistje op mijn kin, mag dat ook?
 
ik heb het eens opgezocht en het dominatne aleel A zorgt ervoor dat je een putje in de kin krijgt. iedereen die dus geen putje in de kin heeft heeft dus het homogeen alelenpaar aa iemand met een putje kan zowel Aa als aA en AA zijn.

@Daster: die 75% 25% is natuurlijk puur theorie, de mens heeft een zeer complex dna maar als we deze gaan toepassen op bvb bonen en we kijken naar de vorm rond of verrimpeld komt deze verhouding in de 2e generatie na een kruising tussen Homogeen dominant en homogeen recessief (AA en aa) dan komen we deze waarden uit.
Zie je nu al 4x aleel (en 2x alelen) typen in dit topic, wtf is 'n aleel dan? Of meen je nu serieus dat je niet weet hoe je allel spelt?
 
Back
Naar boven