MuscleMeat

Onderzoeken onderandere soja.

Bezoekers in dit topic

ultimategainer

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 aug 2012
Berichten
727
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
97kg
Hallo allemaal,

Ik heb het een en ander al gelezen over bijvoorbeeld soja. De een zegt dat het oestrogen verhoogd en testosteron verlaagd, de ander zegt dat het op langere termijn het testosteron verhoogd. Maar wat moet je nou geloven? en welk onderzoek is nou betrouwbaar of niet? Kunnen jullie mij daar meer duidelijkheid in geven wanneer bijvoorbeeld een artikel betrouwbaar is of niet? En welk onderzoek is nou waar over soja? Ik eet vaak brood en ik lees daar soms wel is bij ingrediënten bij: sojabloem of soja lecithine of soja eiwit. Ik lees steeds vaker bij dingen die ik soms eet dat er 1 van deze ingrediënten bijstaan. Mijn 2 vragen zijn dus:

1 - Is soja nou slecht voor het testosteron niveau of niet?
2 - Moet je nou elk onderzoek geloven? en wanneer is er nou z'n onderzoek betrouwbaar?

Alvast bedankt!
 
Sowieso alle onderzoeken geloven want het zijn onderzoeken
 
Onderzoek is heel erg afhankelijk van waarop het gedaan is. Ratten zijn een ander verhaal dan sportende mannen. Maar sportende mannen die herstellende zijn van bv anorexia, zijn weer een ander verhaal dan fitte 20ers. Onderzoeken op bodybuilders worden vrijwel altijd gedaan door een supplementenleverancier, dus die heeft baat bij een bepaalde uitslag.

Van soja krijg je echt niet in 1x borsten, maar dat neemt niet weg dat er genoeg betere alternatieven dan soja zijn
 
Bedankt voor de reacties. Ja ik eet eigenlijk nooit soja. Maar ik at laatst is een bakje chips, en ik keek op de achterkant ,en er stond bij soja melkeiwit. Dus vanaf nu kijk ik overal op de achterkant bij ingrediënten. Zelfs in brood zit er vaak sojabloem in.
 
Back
Naar boven