AndroidHealthClinic

onderzoekje? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RichardV

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2002
Berichten
17.082
Waardering
155
Wie van jullie zou het aandurven om een tijdje eens in de 2 weken de spiergroepen te trainen?
Bijvoorbeeld borst op maandag en dan 2 weken later weer de borst op maandag.
Weet dat Dorian Yates, Ian Harrison, Greg Kovacs (zeg maar de grotere BB-ers) er wel overdachten om zo te gaan trainen, maar het niet durfden. Ian Harrison deed om de 8 dagen, maar verder durfde hij toen nog niet te gaan?
Hoe groter je word hoe meer rust, dus wie durft?
 
ik zou het mischien wel willen proberen, maar wil het eigelijjk niet. Ik wil ze gewoon 1 keer in de week aan pakken.Dit heet verslaving :D
 
Originally posted by KaLe
ik zou het mischien wel willen proberen, maar wil het eigelijjk niet. Ik wil ze gewoon 1 keer in de week aan pakken.Dit heet verslaving :D

Ik ken het:D . Daarom wil ik het ook iemand anders laten proberen.;)
 
Ik heb er al mee geexperimenteerd. Ik heb een paar jaar geleden 6wkn alles 1x/2wkn gedaan op een 2dgn/week schema.

Ging als volgd
week1: Ma Rug, Do borst
week2: ma Benen, Do rest

Voelde op zich vreemd aan (je mist idd de regelmaat) maar ging wel qua kracht flink vooruit. Ik ken niet zeggen dat het qua massa veel uitmaakte (wat bewijst dat je met minder maar wel zwaare training uitstekend de boel op peil kan houden).

Maar er is maar 1 manier om er voorjezelf achter te komen :D
 
Ik zou het niet durven :D
 
Ik zou het wel durven maar niet willen :D :D

Zo weinig trainen....... niets voor mij:cool:
 
het is wel handig om het te doen als je het een periode heel druk hebt met andere dingen. Maar 3xl, je massa ging ook niet achteruit?
 
Ik doe t zelf soms met benen als ik t gevoel heb nog niet volledig hersteld ben. Dan wacht ik gewoon een extra week. Voor alle andere spiergroepen hoef ik t niet te doen denk ik.
Maar benen toch wel af en toe...
 
Nadeel lijkt me ook dat je dan elke training met een hoge intensiteit moet trainen. Als je een dag niet echt in 'vorm' bent moet je 2 weken wachten om weer die spiergroep te kunnen trainen.
 
Originally posted by burn
Nadeel lijkt me ook dat je dan elke training met een hoge intensiteit moet trainen. Als je een dag niet echt in 'vorm' bent moet je 2 weken wachten om weer die spiergroep te kunnen trainen.

Door de grote rustperiode ben je juist vaker wel in 'vorm'. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Dus zal dit niet zo heel vaak een probleem zijn.
 
boeiend dit, maar eff een vraagje.....

de keren dat je traint, dezelfde routine of intensiteit of meer oefeningen, etc etc....

Aangezien je rusttijd veel langer is....
 
Je moet natuurlijk ALS je traint wel tot het uiterst gaan. En ik had idd geen verlies
 
Kdoe ook wel es met benen, maar als ik ze twee weken niet gedaan heb, train ik de benen wel langer als normaal. Om die keer weer goed te maken. :D
Merk geen verschil in kracht of massa, maar lijkt me logisch. Zou je het toch over een langere periode moeten proberen, en vind mezelf niet groot genoeg om dat te proberen.
 
Originally posted by matthieu


Door de grote rustperiode ben je juist vaker wel in 'vorm'. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Dus zal dit niet zo heel vaak een probleem zijn.

Ik bedoel dat wanneer je een keer een mindere dag hebt, je dus een bepaalde spiergroep niet intensief genoeg kunt trainen en dat terwijl dit wel nodig is met zoveel rust. Mindere dag kan verschillende oorzaken hebben(weinig slaap, stress, etc..).
 
Back
Naar boven