Fitness Seller

Onduidelijkheden over creatine

Bezoekers in dit topic

Simon Stokvis

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2009
Berichten
3
Waardering
0
Hey,

Ik ben sinds een half jaar aan het sporten, en wil nu creatine wel eens proberen.

Ik heb NO-Explode gekocht, alleen ik zit toch nog met een paar vraagjes waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden.

1. Moet ik nu wel of niet een oplaadfase doen? Op sommige sites las ik dat het idee van een oplaadfase achterhaald is, en op andere weer juist dat het per product verschilt. Op de site van het product zelf staat niks over een oplaadfase.

2. Op het product zelf staat "Do not shake while mixing N.O.-Xplode, stir powder with utensil" wat moet ik me hierbij voorstellen? We gaan een schepje erin doen en dan hopen dat het oplost?

3. Daarnaast staat er op de pot "Recommended use to asses your tolerance" Daarna staat er in het engels dat als je het als "Dietary supplement" gebruikt je moet beginnen met 1 schep, daarna na 30 minuten wachten "to asses your tollerance" en nog een schep nemen. En daarna "asses your tolerance again". Wat moet ik hiermee?

4. Laatste nog een stom vraagje, ik heb binnenkort een belangrijk tentamen, is het verstandig om tijdens het leren/maken daarvan aan de creatine te zitten?

Ohja, eiwitten gebruik ik al een tijdje, dat gaat prima.


Een hele lap tekst, bedankt voor de moeite :rolleyes:
 
1. nee voor no-xplode geen oplaadfase, is sowieso geen puur creatine product meer een Preworkout suppelment waar ook wat creatine in zit.
2. absoluut niet schudden, rustig roeren met theelepeltje, anders kan je het plafond opnieuw gaan witten:P
3. neem een uur na je laatste maaltijd/30min voor de start van je training, 1,5 scoop om te beginnen, kijk hoe je reageert. voel je weinig, voer je de dosering op
4. geen probleem, noxplode is geen puur creatine product, maar er zit wel wat creatine in. noxplode zelf is juist onwijs concetratiebevorderend.

hoop dat je hier wat aan hebt
 
Oke, gaat het bruisen ofzo dan?

Hier heb ik iig zeker wat aan... Bedankt..

Is er trouwens ook nog iets van een maximale periode waarover ik dit product kan gebruiken/het werkzaam is of merk ik dat vanzelf?
 
Waarom zou je no explode niet gewoon kunnen shaken lijk mij echt geen probleem als het in een afgesloten shakebeker zit:D
 
haha probeer maar uit dan:P
dont say i didnt warn you
 
Oke, gaat het bruisen ofzo dan?

Hier heb ik iig zeker wat aan... Bedankt..

Is er trouwens ook nog iets van een maximale periode waarover ik dit product kan gebruiken/het werkzaam is of merk ik dat vanzelf?

zou periode van 6 weken aanhouden, wordt volgens mij ook aangeraden. bovendien sluit je dan gewenning aan het product uit
 
ik reageer niet op creatine. is dat NO explode dan iets voor mij denken jullie ?
 
ik reageer niet op creatine. is dat NO explode dan iets voor mij denken jullie ?

In no explode zit er creatine, maar het is een heel ander product als gewoon creatine monohydraat;) Je kan het eens proberen, voor de een werkt het goed voor de ander minder.
 
ik reageer niet op creatine. is dat NO explode dan iets voor mij denken jullie ?

je kan het gewoon eens proberen! waar pure creatine zorgt voor een vertraagde afbraak van ATP, en dus het uithoudingsvermogen van je spieren bij zware oefeningen vergroot, is NO-xplode een product dat je spieren volpompt met bloed, zorgt voor een enorme wil om te trainen en je concentratievermogen verhoogd. het is alleen sterk spul, dus neem het niet vlak voor het slapengaan.
 
je kan het gewoon eens proberen! waar pure creatine zorgt voor een vertraagde afbraak van ATP, en dus het uithoudingsvermogen van je spieren bij zware oefeningen vergroot, is NO-xplode een product dat je spieren volpompt met bloed, zorgt voor een enorme wil om te trainen en je concentratievermogen verhoogd. het is alleen sterk spul, dus neem het niet vlak voor het slapengaan.
vertraagde afbraak van ATP en dan betere uithouding?? klopt dat wel??

want door ATP afbraak komt er energie vrij die door het lichaam gebruikt word
 
vertraagde afbraak van ATP en dan betere uithouding?? klopt dat wel??

want door ATP afbraak komt er energie vrij die door het lichaam gebruikt word

klopt, dus als je ATP langzamer wordt afgebroken, hou je een langere periode ATP over om energie te leveren, en zou je theoretisch dus langer door kunnen gaan.

EDIT:
nog even opgezocht, klopt niet helemaal wat ik zei. creatine zorgt voor een snellere regeneratie van ATP, waardoor je spiercellen dus langer verzadigd zijn met ATP. thnx!
 
Laatst bewerkt:
klopt, dus als je ATP langzamer wordt afgebroken, hou je een langere periode ATP over om energie te leveren, en zou je theoretisch dus langer door kunnen gaan.

EDIT:
nog even opgezocht, klopt niet helemaal wat ik zei. creatine zorgt voor een snellere regeneratie van ATP, waardoor je spiercellen dus langer verzadigd zijn met ATP. thnx!
dat 2e lijkt me meer voor de hand liggen inderdaad!!!
creatine zorgt dus dat ADP sneller wordt omgezet in ATP...
 
Nog 1 ding, voor of na training gebruiken?

En ik lees hier dat veel mensen het gebruiken met Cell-mass, wat is hier precies het voordeel van en wat is het verschil tussen de twee?
 
Nog 1 ding, voor of na training gebruiken?

En ik lees hier dat veel mensen het gebruiken met Cell-mass, wat is hier precies het voordeel van en wat is het verschil tussen de twee?

cellmass is een creatine, No-xplode is een pre-workout supplement. no-xplode dus voor je training innemen, op een nuchtere maag. heb geen ervaring met cellmass. gebruik zelf een andere creatine samen met no-xplode. goede resultaten mee behaalt op kracht.
 
cellmass is een creatine, No-xplode is een pre-workout supplement. no-xplode dus voor je training innemen, op een nuchtere maag. heb geen ervaring met cellmass. gebruik zelf een andere creatine samen met no-xplode. goede resultaten mee behaalt op kracht.

wanneer ik de link van Cell mass aanklik dan kun je bij de No xplode lezen dat het een krachtig creatine product is ??
 
kheb een vraag over creatine:
Ik ben van plan om nu een maand creatine monohydrate te nemen
ik denk aan de eerste 5 - 7 dagen 4 X 5 gram te nemen (oplaadfase)
en dan 3 weken 3 gram voor en 3 gram na de training.
Dit is zeker een goeie methode of niet?
en zou ik naast creatine ook nog eens deze maand whey protein shakes mogen nemen? best niet zeker?
 
kheb een vraag over creatine:
Ik ben van plan om nu een maand creatine monohydrate te nemen
ik denk aan de eerste 5 - 7 dagen 4 X 5 gram te nemen (oplaadfase)
en dan 3 weken 3 gram voor en 3 gram na de training.
Dit is zeker een goeie methode of niet?
en zou ik naast creatine ook nog eens deze maand whey protein shakes mogen nemen? best niet zeker?
waarom geen whey shakes?? dat krijg je ook binnen via je normale voeding...en denk eraan je moet eiwitten binnenkrijgen om te groeien en te herstellen van je krachttraining...

en een oplaadfase was volgens mij achterhaald en onnodig
 
waarom geen whey shakes?? dat krijg je ook binnen via je normale voeding...en denk eraan je moet eiwitten binnenkrijgen om te groeien en te herstellen van je krachttraining...

en een oplaadfase was volgens mij achterhaald en onnodig

Waar staat dat dan?
 
ik heb nu 500g creatine monohydrate gekocht en een oplaadfase van 4 X 5 gram per dag is nodig de eerste week. En dan 1 X 5 gram per dag. Maar op de verpakking staat dat er gedurende de periode van inname best geen andere voedingssuplementen mag genomen worden, dusja...
Maar tis goed, kweet nu wat ik moet doen dus ik heb geen onduidelijkheid meer ;-)
 
Back
Naar boven