AndroidHealthClinic

One arm dumbbel row alternatief

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
362
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Beste leden :)

Kan ik de one arm dumbbel row vervangen voor de row machine? Pak ik dan wel dezelfde spieren, prikkel ik ze hetzelfde? Of zeggen jullie dat je dat absoluut niet moet doen?

Alvast bedankt :)

row machine.jpg
 
Vrije gewichten gaan boven machines...
Maar die mening is al jaren een discussie
 
Vrije gewichten gaan boven machines...
Maar die mening is al jaren een discussie
Mee eens! Ik pak meestal nooit machines. Maar ik vind de oefening best wel moeilijk...
 
Prima vervanging, zou zelfs mijn voorkeur hebben.
 
Oke, kan je ook toelichten waarom? (gewoon nieuwsgierig)
Ik vind db rows beroerd, voel nooit wat plus ik conditioneel zwaar imo. Plus je kan veel meer gewicht verplaatsen op zo'n machine.
 
Ik vind db rows beroerd, voel nooit wat plus ik conditioneel zwaar imo. Plus je kan veel meer gewicht verplaatsen op zo'n machine.

Je doet je rows gewoon niet goed als je dit zegt
 
One arm barbell row. Of probeer eens de ez- barbell row, die voelen de meesten wel. Als je dat gevoel eenmaal te pakken hebt kan je het zoeken met andere varianten.
 
barbell /pendlay rows zijn echte kracht/massa bouwers
die kom je in bijna elk programma tegen
ook je buikspieren worden flink aangepakt
varieer in grip : Bovenhands en onderhands
onderhands heeft mijn voorkeur omdat die ook de biceps meepakt....
Een van m'n favorieten...
 
barbell /pendlay rows zijn echte kracht/massa bouwers
die kom je in bijna elk programma tegen
ook je buikspieren worden flink aangepakt
varieer in grip : Bovenhands en onderhands
onderhands heeft mijn voorkeur omdat die ook de biceps meepakt....
Een van m'n favorieten...
Ik doe een ub/lb split en ik pak op mijn andere ub dag al de barbell row bovenhands, daarom had ik op deze dag een andere rug oefening gedaan.. En nu?
 
Ik doe een ub/lb split en ik pak op mijn andere ub dag al de barbell row bovenhands, daarom had ik op deze dag een andere rug oefening gedaan.. En nu?
genoeg oefeningen
pull ups..chin ups variëren in smal..breed reverse grip bovenrug...onderrug goodmornings...hyperextentions
SLDL DL Romian DL Sumo DL one end barbell rows..enz haha werk genoeg
 
Laatst bewerkt:
Beste leden :)

Kan ik de one arm dumbbel row vervangen voor de row machine? Pak ik dan wel dezelfde spieren, prikkel ik ze hetzelfde? Of zeggen jullie dat je dat absoluut niet moet doen?

Alvast bedankt :)

Prima vervanger.
 
Vervangen kan prima. Dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk DB rows de beste rugbouwers die er zijn. Zowel qua massa als kracht.
 
Vervangen kan prima. Dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk DB rows de beste rugbouwers die er zijn. Zowel qua massa als kracht.
mits je hem goed uitvoert...maar dat is met alles...
 
Puur leg development, probably.
Dan doe ik wel front squats. :p

Anyway, dat je er meer gewicht mee kan verplaatsen is irrelevant, dat was uiteraard mijn punt. Maar dat begreep je al.
 
Dan doe ik wel front squats. :p

Anyway, dat je er meer gewicht mee kan verplaatsen is irrelevant, dat was uiteraard mijn punt. Maar dat begreep je al.
Obv, maar dat zou een van de redenen zijn waarom ik een chest supp row boven een db row zou kiezen. Ook omdat ik db row niks vind.
 
Ook omdat ik db row niks vind.
Dit is absoluut relevant. Ik vind lat pulldowns echt weer helemaal niks bijvoorbeeld, terwijl het voor heel veel mensen de main backbuilder is.
 
Back
Naar boven