AndroidHealthClinic

One arm dumbbell row VS Barbell bent over row (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

visjunior

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
31
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
98kg
Vetpercentage
9%
Een hele goede avond beste DBB'rs

Ik vroeg me af voor welke oefening jullie de voorkeur hebben?

De one arm dumbbell row of de barbell bent over row?

Heb met beide redelijk wat ervaring, en vind persoonlijk de bent over row het fijnste, puur omdat ik hier meer progressie meemaak en deze oefening bij mij heel lekker aan voelt. (ps. lees de laatste tijd veel over een reverse handgrip bij de bent over row is dit aan te raden?

De one arm dumbbell row ben ik niet echt kapot van. Puur omdat die dumbbell in de weg hangt :p

Met vriendelijke groet
 
Dumbbell, niet zo belastend voor de onderrug. Doe zelfs nooit bor.
 
Ik doe ze beide, de ene training met stang andere training met dumbbell
 
Ik prefereer de B.O.R, maar ik heb het gevoel dat je met de dumbbell row iets meer nadruk en contractie kan krijgen. De reverse handgrip is zeker een aanrader, zeer toevallig net voor het eerst geprobeerd en hij ging heerlijk, stuk meer kracht ook dan dat je hem normaal vast houdt.
 
dumbbell is beter, bij de BOR gaat een te groot stuk van je energie/concentratie naar het stabiliseren van je onderrug en de kans dat je gewicht gaat smokkelen is heel groot, zelfs als je dat niet wilt.
 
Ik heb een hekel aan de DB row. Onhandig, voelt gewoon niet fijn. Vind de BOR vele malen prettiger om uit te voeren, eens in de zoveel tijd wisselen van grip en reprange :).
 
Doe een UB/LB schema, en doe de ene dat de barbell variant en de andere dag de dumbbell variant, ivm onderrug belasting.
 
Een hele goede avond beste DBB'rs

Ik vroeg me af voor welke oefening jullie de voorkeur hebben?

De one arm dumbbell row of de barbell bent over row?

Heb met beide redelijk wat ervaring, en vind persoonlijk de bent over row het fijnste, puur omdat ik hier meer progressie meemaak en deze oefening bij mij heel lekker aan voelt. (ps. lees de laatste tijd veel over een reverse handgrip bij de bent over row is dit aan te raden?

De one arm dumbbell row ben ik niet echt kapot van. Puur omdat die dumbbell in de weg hangt :p

Met vriendelijke groet

Wat bedoel je met "in de weg hangen?" Ik vind de dumbbell row handiger, omdat het mijn rug, die vaak nog wat moe is van SL-deadlifts en Straight Legged Deadlifts etc,bla bla, niet belast. Verder ga je heel, en ik bedoel heel makkelijk cheaten met de BOR. Maak maar eens filmpjes van je vorm op de BOR, zodat je zeker weet dat je geen "nepprogressie" maakt.
 
Voor mij dumbbell row. Tot pakweg een 90kg lukt barbell nog wel. Moet bij barbell row teveel energie steken in een correcte vorm, zodat ik niet zwaarder kan gaan. K
Ben onlangs begonnen de one arm dumbbell af te wisselen met one arm cable row. Vind ik een aangename oefening.
Minder belastend voor m'n onderrug, en kan dan redelijk wat gewicht pakken en toch een volle rom maken.
 
dumbbell is beter, bij de BOR gaat een te groot stuk van je energie/concentratie naar het stabiliseren van je onderrug en de kans dat je gewicht gaat smokkelen is heel groot, zelfs als je dat niet wilt.

Dumbbell row of te wel cheating row. vaak te zwaar gedaan waardoor de oefening niet correct word uitgevoerd.
 
Wat bedoel je met "in de weg hangen?" Ik vind de dumbbell row handiger, omdat het mijn rug, die vaak nog wat moe is van SL-deadlifts en Straight Legged Deadlifts etc,bla bla, niet belast. Verder ga je heel, en ik bedoel heel makkelijk cheaten met de BOR. Maak maar eens filmpjes van je vorm op de BOR, zodat je zeker weet dat je geen "nepprogressie" maakt.
Op mijn sportschool heb je vrij grote dumbbells, als ik ze op het hoogse punt aanspan komt de dumbbell tegen mijn buik.
 
Dumbbell row of te wel cheating row. vaak te zwaar gedaan waardoor de oefening niet correct word uitgevoerd.


Dat wilde ik ook net zeggen.. als je sommige mensen de db row ziet doen..dan vraag je je ook af waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn???
Aan de schouders lopen trekken etc.. in principe is het gewoon zo dat je zowel met Bor en met db row kan cheaten.. Ga je cheaten, dan doe je hem te zwaar zo simpel is het.
 
Db row voelt beter aan en minder makkelijk cheaten, zit alleen wel met het probleem dat k op me max zit daarop want dumbbells gaan maar tot 40 kg, misschien binnenkort over naar de one arm cable row.
Ik doe btw nog wel bor
 
Ik moest om mn deadlift te verbeteren heavy dumbbell rows doen. 40 kg en dan 5 reps x 5 voor grip. met dumbbells kan ik het altijd iets beter concentrren
 
Afwisselen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar dumbbell vanwege het hierboven genoemde argument. Doe ze echter gewoon allebei. Ene week de één andere week de ander.
 
Back
Naar boven